(Utan att adressera någon enskilld person!)
En sak som jag inte förstår, är vaför måste det visa så jävla mkt på hastighetsmätaren??
För det är väll KÄNSLAN av fart man är ute efter? Inte hur mkt som visas på hastighetsmätaren??
Eller är det så att det viktigaste är att skryta vid korvmojen att man klarade kurvan X i 180. (verklig fart var igentligen 130, men det låter bättre med 180, och det går säkert att köra så fort om man bara vågar...)
Min motard toppar 170 på motorväg. I 140 har jag ungefär samma fartkänsla som i 250 på min TLR. Erkänner dock ledigt att på motorväg och stora vägar så är TL roligare pga att den har en helt enormt läcker motor. Men på småvägar där det svänger mest helatiden, då är motarden roligare.
Och mycket prat om att ni kör fortare med sporthojen? Ja visst, på motorvägar etc.
I helgen lämnade jag sporthojarna i backspegeln på söderåsen och hann både parkera ta av hjälm, jacka hanskar innan sporthojarna dök up.
(Ok, vi tävlade inte, och alla kunde kört fortare, men vi alla körde med säkerhetsmaginaler och men kan hålla betydligt högre fart med behållna marginaler på en motard)
Dock så kan jag förstå dem som bara testat en motard några minuter att de inte förstår något. De har ju inte den där mega kraftiga motorn som förför. Men ta en tur på en kurvig väg.
Jag tycker det är enklare att stunta med den, men det är väll en smaksak.
Billigare att kracha är det.
Jag har vurpat 3 gånger. har betalat exakt 0 kr (noll) i reparationer...
Lite sneda fotpinnar (lagade med stor hammare och nyckel 24...
)
Ny bakskärm (600 kr från UFO) och ny framskärm (80kr Honda orginal). så är den "som ny".
Det går att toura med den, men inget jag rekomenderar.
Med 10 liters tank kommer man inte så långt...