Ni som säger att motard är tråkigt...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Teo skrev:
Äh, på med crossdäck! förutom stoppies går det lika bra att leka dån och DÅ kan man verkligen lajja av vägen!

Så fort pengarna tillåter så köper jag ett par fälgar till den, sen åker cross/isdäck på den i vinter. Måste ju ha 17" för att ex. få på däck med fäste nog för bankörning!

//jaG

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
blom skrev:

Har du varit ute något på små gocartbanor med hojen än? Väntar fortfarande på första försöker på "Axamo ring" här i jkpg.. måste ha på bättre däck först med....

//jaG

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Zeb_Macahan skrev:
Då kommer ju genast motfrågan (utan att reta dig): Din hoj måste ju vara astråkig,, jämfört med ZX10an är den ju

¤ Seg
¤ Tråkig
¤ Gungig
¤ svajig
¤ Gammal och touringlik

Allt handlar inte om hastighet..... jag har insett att jag har ett sug efter överlevande, jag vill ha något roligt i låga hastigheter. Motarden bjuder på fartkänsla under 200 km/h, något som sporthojen inte gör....

Att motorn skakar glömmer man fort och vridet är att dö för.... sen att det är lättare att ha roligt på den är ju bara ett plus!

Som långfärdsvagn är den astråkig, men det funkar iallafall...

//jaG

Jag har precis fått körkortet tillbaka och jag tycker nästan det är otäckt att åka fort, men som bushoj så är den inte alls nåt av det du skriver, effekt finns och blir över, dessutom går den att transportera sig med trots drevningen, bekväm är den också, dessutom är den snyggare än ZX10.

Återigen försöker jag inte vara dryg, bara förstå nöjet med motarder. Speciellt som lekhoj, banåka kan jag mycket väl tänka mig är skitkul.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är kul tills man inser hur jävla lätt det är, sen är det liksom ingen utmaning längre...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Rigge skrev:
Jag har precis fått körkortet tillbaka och jag tycker nästan det är otäckt att åka fort, men som bushoj så är den inte alls nåt av det du skriver, effekt finns och blir över, dessutom går den att transportera sig med trots drevningen, bekväm är den också, dessutom är den snyggare än ZX10.

Återigen försöker jag inte vara dryg, bara förstå nöjet med motarder. Speciellt som lekhoj, banåka kan jag mycket väl tänka mig är skitkul.

Som bushoj blir den billigare och det är enklare allting.. kostar inte så mycket att laga om man skulle gå omkull heller. helt plastset kostar 1400 spänn. Jag jämför inte med din rena stunthoj utan med en lika fin sporthoj. Jämfört med den så är min 660 rena spargrisen...:fakta

Rolig är den, men du kanske inte har upptäckt "det" när du har provat på det.... eller så är motard inget för dig, precis som HåDe inte är nått för mig...

Rock on :yoparty

//JaG

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Hagster skrev:
Det är kul tills man inser hur jävla lätt det är, sen är det liksom ingen utmaning längre...

Sen ska man börja lära sig nya saker. Jag har målet torsvik - Jönköping innan vintern (1,4 mil) :D

Sen ska det gå långsamt med och skylten ska i,.. mycket man ska lära sig...

//jaG

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Zeb_Macahan skrev:
Som bushoj blir den billigare och det är enklare allting.. kostar inte så mycket att laga om man skulle gå omkull heller. helt plastset kostar 1400 spänn. Jag jämför inte med din rena stunthoj utan med en lika fin sporthoj. Jämfört med den så är min 660 rena spargrisen...:fakta

Rolig är den, men du kanske inte har upptäckt "det" när du har provat på det.... eller så är motard inget för dig, precis som HåDe inte är nått för mig...

Rock on :yoparty

//JaG

Kåpset med tank till ZX9 = 900kr om man handlar av kraschkungar :hihi Det är inte en ren stunthoj den är besiktigad och gatklar nu. När jag hade min gamla ZXR va det döskoj att låna polarn´s 640, men när han köpte 660 och jag ZX9 så bytlånades vi på flygfältet... jag körde nån minut sen parkerade jag, det gav mig ingenting. Yeye.... onödigt att bråka vidare om den saken, ha så kul :yoparty

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Sluta skriv och ge sig ut och öva istället. :7peta
Jag vill se bild på en reg-skylt som försvinner i ett regn av gnistor. :tummenupp

Sen undrar jag hur fasen folk har råd med både sporthoj OCH ny fin motard.
Jag har ju för fasen knappt råd med sporthoj jue. :gnissla :(

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kyckling skrev:
Sluta skriv och ge sig ut och öva istället. :7peta
Jag vill se bild på en reg-skylt som försvinner i ett regn av gnistor. :tummenupp

Sen undrar jag hur fasen folk har råd med både sporthoj OCH ny fin motard.
Jag har ju för fasen knappt råd med sporthoj jue. :gnissla :(

Har man sporthojen avställd så blir det plötsligt klirr över i kassan. Suckan ska bli banräser är det tänkt, men vi får se vad kassan säger om det till våren....

//jaG

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
nästa år åker du sporthoj igen... jag köpte oxå en ny 660 med extra allt förra året,det var kul några månader....du ger nog upp när plomberna trillar ur näbben på dig...förlora 32.000:- på min motard karriär på 1år. billigt om du säger det så

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
suck.. hur kul är motard egentligen.. :va de ja kan med motard kan ja med sporthoj.. fast ilte fortare bara.. så, de är bara att öva mera o köra långsammare med sporthojen ist. :7peta

(tack för lånet igår Zeb, 660:n är ok :tummenupp )

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Zeb_Macahan skrev:
Sen ska man börja lära sig nya saker. Jag har målet torsvik - Jönköping innan vintern (1,4 mil) :D

Sen ska det gå långsamt med och skylten ska i,.. mycket man ska lära sig...

//jaG

1,4 mil, då blir vi två om de.. sporthoj vs motard 1-0

skylten.. du är för FEG för att den ska ta i :7peta kommer nog en vacker dag att ta i ska du se.. på med skylt på kawan oxå.. fast den kommer inte att ta ui på länge sporthoj vs motard 0-1

summa: 1-1 :tungan

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Goffe skrev:
suck.. hur kul är motard egentligen.. :va de ja kan med motard kan ja med sporthoj.. fast ilte fortare bara.. så, de är bara att öva mera o köra långsammare med sporthojen ist. :7peta

(tack för lånet igår Zeb, 660:n är ok :tummenupp )
en sporthoj är "lugn" en SM är mer "galen" helt olika personligheter i hojarna.. så tycker ja det är iaf när man jämför med min husa.. visst går sporthojen som ett skollat ollon men fartskännslan kommer vid 200 på sporthoj på min husa är det vid 100 :p svårt å förklara.. men det känns som att Husan är mer brutal medans en sporthoj är vindsnabb.. :)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
peter the great skrev:
förlora 32.000:- på min motard karriär på 1år. billigt om du säger det så
satsa du på ban racing? ja då får man räkna med sådana utgifter!! om du hade sådana utgifter för privat körning så vet ja inte va du pyssla med riktigt..

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Sillen skrev:
jag tror att dom använde en fujifilm FinePix S5000...
Japp det gjorde vi, hur kunde du veta det? kortserierna?
Den funkar hyfsat för priset, men man vill ju alltid ha något bättre.

Jo, det är snuskigt enkelt att stunta med en motard, så man får väl börja testa en massa nya trick. Ut i skogen ska den :fakta ska bara hitta ett par fälgar. sen blir det åka av med fragglarna

Planen på en SH banhoj finns naturligtvis kvar (reggad så man kan köra lite gata oxå)

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
wdac skrev:
satsa du på ban racing? ja då får man räkna med sådana utgifter!! om du hade sådana utgifter för privat körning så vet ja inte va du pyssla med riktigt..

Räknade väl med förlusten när den såldes, tappar ju en hel jäkla massa där eftersom han köpte den spretans med massa godis.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år