Ni som tränar.. "dipps" - frågor..?

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
anja skrev:
Jojo, men fattaru vilka gigant-armar jag kommer få? :gnissla

Dela med dig av ökningarna, kanske jag som gör ngt fel med mina sugrör :va

burner skrev:
Du vet inte alls hur jag ser ut i kroppen eller hur stark/svag jag är i förhållande till min kroppsvikt.
Kanske inte är så lämpligt för dig att dra någon slutsats ?

Hur som helst så vet jag att 60-70st är många dips.
Dock så har jag ett personbästa på ca 50st när jag vägde ca 96-98kg OCH var svagare i bröst och triceps.
Då var alla reps under 90grader och upp till helt sträckta armar.

Jag har styrketränat sedan början på 90-talet så jag har haft många år på mig att bygga upp kroppen och styrkan.
Att jämföra mig med en discobyggare som tränat i kanske 3-4år fungerar inte riktigt.

Det var fan jäkligt bra resultat. Hoppas inte att du maxar på 120 i böj nu, med en hästöverkropp och strutsben.

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
burner skrev:
Du vet inte alls hur jag ser ut i kroppen eller hur stark/svag jag är i förhållande till min kroppsvikt.
Kanske inte är så lämpligt för dig att dra någon slutsats ?

Hur som helst så vet jag att 60-70st är många dips.
Dock så har jag ett personbästa på ca 50st när jag vägde ca 96-98kg OCH var svagare i bröst och triceps.
Då var alla reps under 90grader och upp till helt sträckta armar.

Jag har styrketränat sedan början på 90-talet så jag har haft många år på mig att bygga upp kroppen och styrkan.
Att jämföra mig med en discobyggare som tränat i kanske 3-4år fungerar inte riktigt.

Var inte min avsikt att förolämpa dig.

Kommenterade ditt inlägg under förevändningen att du inte riktigt visste vad du pratade om och överdrev ett par 100%.

Ber om ursäkt.

Oaktat. Riktigt imponerande att klara så många dips med den höga kroppsvikten. En barndomsvän tävlar i SM i fitness (korta klassen) och har placerat sig högt där flera år i rad nu. 60 dips skulle förnedra honom.

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Med 88kilo att släpa runt på så klarar jag väl 2x12 och 1x10 och det är sista övningen jag kör på passet. Då brukar jag redan ha avverkat 2 tricepsövningar, bla skullcrusher 2x8 47kg och 1x6 52kg.

Funderar på ett bälte så man kan haka på lite vikter och köra kanske 8st.
Klämde dit 3x6 160kg i mark igår.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
anja skrev:
vem slår mina tricepspass då?

först fyra set smalbänk som uppvärmning, fyra set såna där aktar-jag-mig-inte-krossar-jag-huvet med stång som alla avslutas med så många smalbänkisar som jag orkar, efter det tre set kickback eller såna bakom huvet beroende på vad jag har lust med och som efterrätt så många fuskdips nerför en bänk som jag orkar. ingen jävla cable!

och efter det kör jag INTE axlarna. :död
Hoppsan, jag tycker att alla dom där övningarna isolerar triceps väldigt dåligt. :va

IronMike

Guest
Dagens resultat, 3 set: 19, 17, 14 ..väger 100 kg lite drygt. Är väl inget höjdarresultat, men kanske inte helt sämst heller.

Får skylla på tunga gympadojjor som satt på fötterna..

:gnissla

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Dipps är ju så sjukt tråkigt =(

pullups, både med handflatan vänd från och mot dig.

100st före varje fyspass på thaiboxningen, annars får jag skäll ;(

Sluta gymnörda, träna något seriöst =) :argpådato

Martin skrev:
Hoppsan, jag tycker att alla dom där övningarna isolerar triceps väldigt dåligt. :va

gör armhävningar med händerna 15cm från varandra, pekandes rakt fram. forma även en trekant med fingrarna (tummen, pekfingrarna). gör 50st å du lär känna resultat i triceps ;)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Gjorde 10, sen började jag fundera hur tusan ni gör 40-50 st och gav upp. Sen kom jag på att man kanske skulle vara närmare kroppen :p Gjorde med händerna 3dm från kroppen på vardera sida. (163cm/51,5kg)

Funkade inte lika bra med stolar längre när man gick närmare. Ska man behöva ta sig till ett gym för att prova!?

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
vbg_snake skrev:
gör armhävningar med händerna 15cm från varandra, pekandes rakt fram. forma även en trekant med fingrarna (tummen, pekfingrarna). gör 50st å du lär känna resultat i triceps ;)
Kändes inte så mycket tycker jag inte, inte i närheten av tricepspasset jag körde på gymmet idag i alla fall.

HanneZ skrev:
French press isolerar väl väldigt bra?
Inte på mig :argpådato
Men å andra sidan så sparar jag armbågarna då också.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Martin skrev:
Kändes inte så mycket tycker jag inte, inte i närheten av tricepspasset jag körde på gymmet idag i alla fall.

Inte på mig :argpådato
Men å andra sidan så sparar jag armbågarna då också.

Tycker det verkar vara så jävla olika från person till person vad dom anser ta bra på triceps och inte. Beror nog lite på utförande, tycker att triceps pushdowns kan ta jävligt bra sen kan man fuska och inte alls få samma "pump".

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Twosaint skrev:
Tycker det verkar vara så jävla olika från person till person vad dom anser ta bra på triceps och inte. Beror nog lite på utförande, tycker att triceps pushdowns kan ta jävligt bra sen kan man fuska och inte alls få samma "pump".
Ja pushdowns tycker jag tar bra, cable-övningarna över huvud taget tycker jag är bra till triceps. Men som sagt det verkar vara väldigt individuellt, man får ju köra på det som man gillar och som tar bra.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...