Ni som tränar.. "dipps" - frågor..?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
vem slår mina tricepspass då?

först fyra set smalbänk som uppvärmning, fyra set såna där aktar-jag-mig-inte-krossar-jag-huvet med stång som alla avslutas med så många smalbänkisar som jag orkar, efter det tre set kickback eller såna bakom huvet beroende på vad jag har lust med och som efterrätt så många fuskdips nerför en bänk som jag orkar. ingen jävla cable!

och efter det kör jag INTE axlarna. :död

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Markus skrev:
Du måste ju hållt emot med hyfsad styrka, om du släpper den i skallen så blir det nog värre än en bula. :skrämd
Sedan förstår jag inte riktigt heller hur man tappar den i huvudet, man borde väl släppa den utanför sin kropp men det har ni nog redan funderat en del på. :hihi

Den slant inte direkt, vilket väl va en jäkla tur. Ja du hade jag kunnat styra den så hade jag lagt den åt andra hållet men den ville inte riktigt :D I o m att man så att säga styr ihop hantlarna så trillar de innåt om armen viker sig.

anja skrev:
vem slår mina tricepspass då?

först fyra set smalbänk som uppvärmning, fyra set såna där aktar-jag-mig-inte-krossar-jag-huvet med stång som alla avslutas med så många smalbänkisar som jag orkar, efter det tre set kickback eller såna bakom huvet beroende på vad jag har lust med och som efterrätt så många fuskdips nerför en bänk som jag orkar. ingen jävla cable!

och efter det kör jag INTE axlarna. :död

Passa dig för att härja på för hårt med french-pressarna bara, de är riktiga armbågsdödare.

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Jag tappade en 30 hantel i bröstet igår faktiskt, men det blir ju ingen höjd den faller ifrån + att man bromsar fallet lite med dom mikroskopiska krafter man har kvar.

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
burner skrev:
Dips är en bra övning, ganska så lätt i bli stark i.

Jag klarar ca 10reps om jag hänger på 30-40kg kilo mellan benen.
Sedan är jag ganska så tung i kroppen, jag ligger kring 105 kg.....

Hur många reps man gör beror mycket till hur mycket man väger.
Skulle jag deffa ner mig till kanske 90kg så skulle jag kanske göra 60-70reps....

Sedan kan jag även köra mycket sakta både upp och ned och vara helt slut efter 10st reps.

Jag vågar med ganska stor säkerhet säga att du oavsett viktnedgång inte kommer komma någonstans ens i närheten av 60-70 godkända dips... Om det är det vi diskuterar alltså och inte små juck upp och ner...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
#acke# skrev:
inte kommer komma någonstans ens i närheten av 60-70 godkända dips...

Du vet inte alls hur jag ser ut i kroppen eller hur stark/svag jag är i förhållande till min kroppsvikt.
Kanske inte är så lämpligt för dig att dra någon slutsats ?

Hur som helst så vet jag att 60-70st är många dips.
Dock så har jag ett personbästa på ca 50st när jag vägde ca 96-98kg OCH var svagare i bröst och triceps.
Då var alla reps under 90grader och upp till helt sträckta armar.

Jag har styrketränat sedan början på 90-talet så jag har haft många år på mig att bygga upp kroppen och styrkan.
Att jämföra mig med en discobyggare som tränat i kanske 3-4år fungerar inte riktigt.

Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Dips är en inte en överdrivet manlig övn, det är ju fitness killar som kör sådant..

Marklyft, Knäböj, Bänkpress och biceps curl det är manligt..

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
#acke# skrev:
Jag vågar med ganska stor säkerhet säga att du oavsett viktnedgång inte kommer komma någonstans ens i närheten av 60-70 godkända dips... Om det är det vi diskuterar alltså och inte små juck upp och ner...

Exakt, rekordet för tjejer är typ 50st eller något, såg själv det i Gbg för inte så längesedan.. Ordentliga dips är mkt tungt

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...