Ni som tycker att Bike Events är dyrt

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Hightuned skrev:
... varaför som tar dubbelt så mucket betalt för samma produkt?.

Dubbelt så mycket som vem??

En ren bandag utan amblanser, instruktörer eller flaggvakter?? Såna dagar kräver erfarna deltagare för att funka. Handplockning är det enda som duger för kommer man fel in på en sån dag så är allt skit för alla.

Prata lite med Sleazy om hur era bandagar arrangeras och finansieras om det är just SDK som du jämför med.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Bj.O.rn skrev:
Bikevents är inte dyra, Ducatiklubben är däremot billig, så billig att banåkat går back...

/B

Tackar, det var bara den förklaringen jag behöde och personligen så betalar jag gärana 2000 för en ban då det fortfarande skulle va värt varenda spänn!.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hightuned skrev:
De är inte hela förklaringen, bike-events kostar dubbelt så mycket som alla andra körningar för att dom tar ut en sån jävla stor vinst!. Tacka gud för ducceklubben och deras kristliga banpriser. :Bugar

Teoretiskt exempel, banan kostar 60.000:- att hyra och då ingår inte funkisar eller mat.

Om man har 4 grupper med 25 förare i var grupp ggr 950 kr så får man 95.000:-

Teoretiskt KAN man gå 30.000:- plus förutsatt att man har gratis funkisar & instruktörer, men det har man oftast inte, lite mat och resekostnader för alla inblandade och vips är en stor del av "vinsten" uppäten.

Att arrangera bankörning är ett ekonomiskt risktagande, oftast ska banhyran betalas i god tid innan körningen, kolla själv hur många som har betalat Falkenberg 21/5.

Vill man köra bana så får man lätta på lädret :D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nog för att tråden efter ett tag blev konstruktiv med snack om banbolagens priser, men annars har "bandagar" inte i racingforumet att göra. :felämne

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
R2 skrev:
nog för att tråden efter ett tag blev konstruktiv med snack om banbolagens priser, men annars har "bandagar" inte i racingforumet att göra. :felämne
Jisses va du är petig då :D

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
De va då ett jävla tjat jag sa ju att jag var nöje med Björns förlaring, jag är inte trög i huvudet!.

The one

Friend to Bill
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R6
:confused: Tycker inte det är dyrt,det är väl värda 950:-/ dag.
Jag tror inte det blir speciellt mycket vinst för Bike-Events.

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
R2 skrev:

Apapap.... Nu ska du inte vara sån... BE har faktist nästan alltid en Licens grupp med på banåkningarna :fakta

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
R2 skrev:
Bandagar har alltid funnits på racingforumet tidigare. Jag tycker att "bandagstrådar" ligger bra här.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
R2 skrev:

Var passar det Herrn att bandagar diskuteras då? Om jag vill köra i en licensgrupp på en bandag så känns det bra att jag inte behöver använda sökfunktionen för att leta reda på relevanta inlägg.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hightuned skrev:
De är inte hela förklaringen, bike-events kostar dubbelt så mycket som alla andra körningar för att dom tar ut en sån jävla stor vinst!. Tacka gud för ducceklubben och deras kristliga banpriser. :Bugar

Är du trög eller? Ducceklubbens medlemsavgifter subventionerar ju bandagarna som i praktiken går back. Försök själv atta arrangera en bandag med fet vinst om du nu är så jävla duktig!

*Ohhh. I kill myself* :D :kocko

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Relapse skrev:
Var passar det Herrn att bandagar diskuteras då? Om jag vill köra i en licensgrupp på en bandag så känns det bra att jag inte behöver använda sökfunktionen för att leta reda på relevanta inlägg.
R2 syftar nog på bandagar med endast gathojar, det är ju faktiskt inte racing, men det är ju iaf en räcerbana som dom kör på, att sedan dom flesta har licensgrupp är ju en bonus för oss.

Minimoto är en gren inom Svemo oxå, men är det riktig racing? R2 har delvis rätt tycker jag.

:tummenupp

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Goodstuff skrev:
Är du trög eller? Ducceklubbens medlemsavgifter subventionerar ju bandagarna som i praktiken går back. Försök själv atta arrangera en bandag med fet vinst om du nu är så jävla duktig!

*Ohhh. I kill myself* :D :kocko

Vem har snackat om vinst ditt jävla cp, man kan väl göra en god gärning och en förening drivs ju ideellt till medlemarnas gagn. Och hur faan skulle jag kunna veta att ducceklubben går back på bankörningarna jag har väl ingen insyn i klubbens ekonomi?. :fatta!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Hightuned skrev:
Vem har snackat om vinst ditt jävla cp, man kan väl göra en god gärning och en förening drivs ju ideellt till medlemarnas gagn. Och hur faan skulle jag kunna veta att ducceklubben går back på bankörningarna jag har väl ingen insyn i klubbens ekonomi?. :fatta!

Gubbstuff skämta nog med dig. Var smileysarna lika svåra att förstå som valet av vuxna förolämpningar?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Chrille skrev:
Gubbstuff skämta nog med dig. Var smileysarna lika svåra att förstå som valet av vuxna förolämpningar?

Öhhh, nu kände jag mig riktigt dum. Jag han bara lära den först raden innan jag blev förbannad. Ber så mycket om ursäkt för mitt barnsliga uybrott. :(

p.s. jag ska påbörga mig anger-management treapi så snart jag får tid.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hightuned skrev:
Öhhh, nu kände jag mig riktigt dum. Jag han bara lära den först raden innan jag blev förbannad. Ber så mycket om ursäkt för mitt barnsliga uybrott. :(

p.s. jag ska påbörga mig anger-management treapi så snart jag får tid.

Jag skulle ha skyllt allt på Goodstuff, han är en riktig bråkmakare :tungan

Man måste läsa & tänka när grabbarna grus spammar på SH :rofl

snabbdaniel

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2003
Hoj
zx 10
bra

Ducatiracer skrev:
Vad hade det danska skiten med Bike-events att göra :confused:

Personligen tycker jag B-E är dyrt, men bra och värt varje krona. Det som inte är bra är att banhyrorna ökat, men det finns förmodligen en/flera bra förklaringar till det också.

Ducceklubben är i alla fall billigt! :tummenupp
Fördelen med racing4fun är att det är mycket hög klass på licensgruppen långsammaste föraren körde på 1:10 med en motard. pröva en gång det är värt pengarna plus de har 8st körningar på knudan i år

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln