Ni tre GR wannabee´s som brände igenom Knutby!

Status
Ej öppen för fler svar.

Rydstedt1989

Guest
Ni tre (varav en på en Ninja) GR wannabee´s somm brände förbi Knutby skolan idag runt 18:30, Ge er till känna!

Sån där körning mitt inne i en by där det dessutom var ett tiotal barn som lekte på och runt skolan är fan INTE OKEJ!
Att i uppskattningsvis 100.km/h på 50-sträcka leka någon slags Motogp är så fel så att det inte finns ord för det.

Är ni medvetna om övergångsställena som ni korsade? Den värsta av er var den första som med någon sekund bommade att köra på en 5-åring!!! För att inte tala om Mig, Min flickvän och Min hund.

Att ni sedan öste på ut ur byn bekommer mig inte ett smack, där ute är den en helt annan trafiksituation, MEN MITT I ETT SAMHÄLLE?!

Med en sådan körning undrar man hur hjälmen kunde sitta kvar, för huvudet hade ni uppenbarligen lämnat hemma?

Det jag ber om är att ni:
1. Ger er till känna och förklarar hur ni tänkte där.
2. Att ni nästan gång håller 50km/h genom byn, för som sagt så var ni inte mer än ett par sekunder från att möjligtvis ha ihjäl någon.

Jag vet att det är jättefina hojvägar här runt om och jag har själv öst på utanför byn ett par gånger, men det är UTANFÖR BYN!

Jag har absolut inget emot att det kommer hojar genom byn, och dom flesta brukar hålla hastigheten, i det här fallet vart jag rädd själv när jag tänkte på vad som hade hänt om ni hade kommit någon sekund tidigare.

Så ge er till känna så kan vi diskutera det här!

//Rydstedt1989
 

Rydstedt1989

Guest
Jag undrar lite som d1ce vad du tänkt göra?

Måste man uträtta något?
Är det inte tillräckligt om dom får sig en tankeställare?
Jag tycker att det är rent vidrigt att hålla på på ett sådant vis när det är barn omkring, har jag fel i detta?

Dom har nog, trots farten, inte hunnit hem än. Gissningsvis har dom hört en massa konstigt om Knutby och ville inte riskera att sänka farten för mycket.

Jag kan hjälpa till att hålla tråden flytande så länge.

Antagligen så har dom inte det.

Haha nej iofs.

Tackar för det!
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Jo jag tycker med det är fel men räkna inte med att dom ger sig till känna men dom kommer säkerligen få sig en tankeställare om dom läser detta :)
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Uppvisar man så taskigt omdöme att man dundrar fram där det finns lekande barn är ju knappast risken övervägande att man bryr sig om en tråd som denna, och än mindre får sig en tankeställare av den. Men visst. Lycka till.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
De tre amigosarna var säkert på väg till Kristi Brud för lite nattvard och titta till kreklan..Då är det bråttom:gnissla

Håller med i sak, inte försvarligt att blåsa på i 100 blås på femtiosträcka med barn.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
3zzg7.jpg
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Måste man uträtta något?
Är det inte tillräckligt om dom får sig en tankeställare?
Jag tycker att det är rent vidrigt att hålla på på ett sådant vis när det är barn omkring, har jag fel i detta?

Nae, men sannolikheten att en hobbypolis som söker kontakt via internet blir något annat än ett skämt, eller bara missförstådd, är tämligen hög.

Spotta och sparka lite sten, det kommer att ge dig lika mycket.
 
Last edited:

Rydstedt1989

Guest
Jo jag tycker med det är fel men räkna inte med att dom ger sig till känna men dom kommer säkerligen få sig en tankeställare om dom läser detta :)
Nej man får väl räkna med att dom inte kommer fram, men jag hoppas verkligen att dom läser det här och tänker efter.

Uppvisar man så taskigt omdöme att man dundrar fram där det finns lekande barn är ju knappast risken övervägande att man bryr sig om en tråd som denna, och än mindre får sig en tankeställare av den. Men visst. Lycka till.
Antagligen så har du rätt, men hoppas kan man.

De tre amigosarna var säkert på väg till Kristi Brud för lite nattvard och titta till kreklan..Då är det bråttom:gnissla

Håller med i sak, inte försvarligt att blåsa på i 100 blås på femtiosträcka med barn.

Haha ja det var väl det som eggade.

Det dåliga i det hela är att resten av byn är så emot allt som har hjul och motor så det ställer alla hojåkare i dåligt sken.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det låter som dom som körde om mig på E4 i söndags. Jag låg bakom en långtradare i högerfil och samtidigt som vi blir omkörda av en V70 bla så kommer två hojar och drar om Volvon mfl i den några dm breda vägrenen mellan bilen och vajerräcket. :dummer På höger sida fanns det 2m vägren, om det nu var så förbannat bråttom. Hade nån bilförare så mycket som hickat eller blinkat för fort så hade det bara varit sopor av hojarna, i synnerhet som bilförarna aldrig hann upptäcka hojarna och höll rejält avstånd till långtradarn istället.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jag brukar åka genom Knutby (har aldrig vågat stanna:tungan) när det ska gasas mot Gimo bl a. Jag ska ta det extra lugnt nästa gång så inte det dåliga ryktet späs på, promise!:tummenupp
 

Rydstedt1989

Guest
Nae, men sannolikheten att en hobbypolis som söker kontakt via internet blir något annat än ett skämt, eller bara missförstådd, är tämligen hög.

Spotta och sparka lite sten, det kommer ge dig lika mycket.

Hobbypolis? vill du tro det så gör det.
Söker kontakt via internet? Ja men vad skulle jag göra då tycker du?

Vill folk skämta så varsågod, det rör mig inte ett dugg.

Har du inget konstruktivt så är du fri att sluta läsa här.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Hobbypolis? vill du tro det så gör det.
Söker kontakt via internet? Ja men vad skulle jag göra då tycker du?

Vill folk skämta så varsågod, det rör mig inte ett dugg.

Har du inget konstruktivt så är du fri att sluta läsa här.

Lycka till, jag tror att det här kommer bli givande.
 

Rydstedt1989

Guest
Jag brukar åka genom Knutby (har aldrig vågat stanna:tungan) när det ska gasas mot Gimo bl a. Jag ska ta det extra lugnt nästa gång så inte det dåliga ryktet späs på, promise!:tummenupp

Haha finns inget som är värt att stanna för ändå :tungan

Ut mot Gimo är det riktigt fin väg, och nästan ingen trafik. så där är det en helt annan sak (enligt mig i alla fall)

Det låter kalas :tummenupp Ser du en yngling med en vit jack russel med en svart fläck över ögat så hälsa gärna!:)
 

Rydstedt1989

Guest
De dyker snart upp i minneslunden, med bedyrelser från deras polare att de aaaalltid körde så omdömesfullt och att livet är orättvist.

Risken finns ju tyvärr alltid, dock hoppas jag att det inte händer.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top