Ni tre GR wannabee´s som brände igenom Knutby!

Status
Ej öppen för fler svar.

Tankad

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2009
Hoj
Yamaha R6 -09
Vänta lite här nu. Har du läst igenom tråden?

Inte kör sporthoj? ursäkta att plånboken inte räckte till en R1.

Hacka på varandra? skärp dig nu. läs om och inse allvaret i det hela!

hade vi pratat sådan överträdelse att det inte gått att uppskatta så hade det inte varit någon stor grej men det här var grovt.

Då ska du inte köra buss, så sluta parkera mitt i gatan!:tungan

Jag har inte heller råd med en R1a, vad är din poäng?
Med tanke på att majoriteten här säkert, nån inspirerad gång kört 2x skyltad hastighet tycker jag att det är ett jävla moraliserande, trots att det var fel.

Det här börjar bli roligt, TS inte bara agerar moralens väktare, fritidspolis utan nu är han också domare som bedömer det hela som grovt för att han "uppskattade" deras hastighet till dubbla det tillåtna. Brukar bli rätt skilda uppfattningar när sidans andra mynt uppdagas :)

Goranforit

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Hoj
Äntligen "ny" Hoj GSX1000R
Ändra VA till Va, vill ju inte skrika i kyrkan

TS
Knutby skolan idag runt 18:30, Ge er till känna!
slut citat.

å du postar 17,57. du e dutti du ;)
Nja TS posta nog direkt när han kom hem 18:57, din eller SH GMT klocka måste spöka :7peta cherloch :D

visste inte att knutby var ett samhälle. å vem har inte kört 100 på en 50 sträcka förut? om det nu är en skola osv så borde det inte vara 50 utan 30.
Va min tanke med, och skola :va (ahh bibel skola slutar senare :arsele) 18:30, då brukar 30 skyltarna sluta gälla. PUNKT

Last edited:

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Jag har inte heller råd med en R1a, vad är din poäng?
Med tanke på att majoriteten här säkert, nån inspirerad gång kört 2x skyltad hastighet tycker jag att det är ett jävla moraliserande, trots att det var fel.

Det här börjar bli roligt, TS inte bara agerar moralens väktare, fritidspolis utan nu är han också domare som bedömer det hela som grovt för att han "uppskattade" deras hastighet till dubbla det tillåtna. Brukar bli rätt skilda uppfattningar när sidans andra mynt uppdagas :)

Hade du sagt samma sak om han mosat 5åringen i 100km/h?

Fan, alla har väl kört för fort, men kom igen...över ett övergångställe utanför en skola där det springer barn över vägen?

Det märkliga är inte att folk inte lyssnar när nån försöker berätta nåt som är viktigt i dom flestas ögon, utan att dom sen försöker förklara bort saken efteråt...

Goranforit

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Hoj
Äntligen "ny" Hoj GSX1000R

Fan, alla har väl kört för fort, men kom igen...över ett övergångställe utanför en skola där det springer barn över vägen?

Det märkliga är inte att folk inte lyssnar när nån försöker berätta nåt som är viktigt i dom flestas ögon, utan att dom sen försöker förklara bort saken efteråt...
Felet TS gjorde va att säga "Ge er till känna" (eller som nån skrev, VEM, VEM VA det som fa ck ing kast) den va rolig önska jag vart först med den :yoparty
Finns nu risk (just för som TS la upp det och att det är Knutsby (Kunde man röstat på dem:va)) att det verkligen kommer bombas förbi där :fyllisar

(Jag vet, jag är världmästare på ())))

/G

Tankad

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2009
Hoj
Yamaha R6 -09

Antagligen inte. Men "flera sekunder" som TS säger är rätt bra marginal i mina öron, oavsett om de körde 50 eller 100. Och ärligt talat, brukar ni sakta ner betydligt varje gång ni kommer till ett övergångsställe?

Vad är det jag försöker förklara bort menar du?

Simixiz

Idiot på två hjul!
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
GSX1300R Hayabusa 2017
Sitter är och asgarvar, väldigt roliga kommentarer!

Men seriöst:
Att några bombar igenom ett "samhälle" är väl ingenting att gnälla om.
Eller jo, nånting att gnälla om. Men det kommer inte att ändra på saker och ting.
Är ju nånting man ser... Varje dag? Iaf här uppe i Gällivare; Är det inte jag så är det nån annan :banana

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Antagligen inte. Men "flera sekunder" som TS säger är rätt bra marginal i mina öron, oavsett om de körde 50 eller 100. Och ärligt talat, brukar ni sakta ner betydligt varje gång ni kommer till ett övergångsställe?

Vad är det jag försöker förklara bort menar du?

Varje gång jag kommer till ett övergångställe där det är folk, och speciellt om det är barn i närheten, så inte enbart saktar jag ner,jag stannar faktiskt oxå...

Men så är jag väl en av få härinne som kört på en unge en gång oxå (nej, det var inte ett övergångställe, utan alla hans vänner sprang över vägen till andra sidan och han oxå, fast sådär 5sekunder efter dom andra, när jag var 5meter ifrån honom).
Som tur var så var det med en otrimmad moped.

Om du är nyfiken på hur det känns när man precis rammat en 8åring som ligger framför moppen och tokgrinar med blod fulla ansiktet så kan jag dra historien för dig nån gång...

Last edited:

Tankad

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2009
Hoj
Yamaha R6 -09
Varje gång jag kommer till ett övergångställe där det är folk, och speciellt om det är barn i närheten, så inte enbart saktar jag ner,jag stannar faktiskt oxå...

Men så är jag väl en av få härinne som kört på en unge en gång oxå (nej, det var inte ett övergångställe, utan alla hans vänner sprang över vägen till andra sidan och han oxå, fast sådär 5sekunder efter dom andra, när jag var 5meter ifrån honom).
Som tur var så var det med en otrimmad moped.

Om du är nyfiken på hur det känns när man precis rammat en 8åring som ligger framför moppen och tokgrinar med blod fulla ansiktet så kan jag dra historien för dig nån gång...

Alltså vafan...

Det var inte jag som kasta :krama

Men allvarligt talat, hade du kört snabbare hade du förmodligen hunnit försvinna innan 8-åringen sprang över :tummenupp

TS borde kanske kollat lite extra när han hör tre hojar yla, innan han skanderar att han har företräde och klampar rakt ut? Självbevarelsedrift kallas det. Blev lärd som väldigt ung att både lyssna och titta flera gånger innan jag kliver ut, så som TS beskriver det borde det varit omöjligt att missa att upptäcka hojarna.

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag tycker du ska hälla ut grus på vägsträckan eller spänna upp en vajer över vägen. Det borde lära dom ett och annat.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Suck, ett gäng småpojkar som inte kan låta bli att komma med idiotkommentarer. Väx upp och skaffa er ett liv istället. :trött

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag tycker du ska hälla ut grus på vägsträckan eller spänna upp en vajer över vägen. Det borde lära dom ett och annat.

Ja då får man ju hoppas att det är rätt folk som kommer körandes, eller att dom kör tillräckligt långsamt så han hinner få ut vajern.

Har folk som kör förbi hemma i 100+ varje vecka och hos polaren som bor nere i byn tycks 50% av alla r-hojar börja dra i början av samhället för att släppa av där det slutar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM