Ni tre GR wannabee´s som brände igenom Knutby!

Status
Ej öppen för fler svar.

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Ett seriös inlägg bland allt skitsnack här. Barn har begränsat vidvinkelseende. Det är inte utvecklat förrän efter tolvårs ålder. Barn har också svårt att hålla koll på flera saker samtidigt. Ser barnet något något av intresse på andra sidan vägen varken ser eller hör det omgivande trafik och fokus läggs på det som är intressant för stunden. En tutning som föraren ger för att varna kan tolkas av barnet som ok du har sett mig och visar att du vill släppa fram mig. Betrakta alltid barn som irrationella och oförutsägbara i trafiken så kanske ni slipper köra på ett.
Enligt sena rön så är hjärnan visst inte färdigutvecklad förrän efter 25 års ålder och på vissa mognar den visst inte alls om man ser på det här forumet. :rolleyes:
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Ett seriös inlägg bland allt skitsnack här. Barn har begränsat vidvinkelseende. Det är inte utvecklat förrän efter tolvårs ålder. Barn har också svårt att hålla koll på flera saker samtidigt. Ser barnet något något av intresse på andra sidan vägen varken ser eller hör det omgivande trafik och fokus läggs på det som är intressant för stunden. En tutning som föraren ger för att varna kan tolkas av barnet som ok du har sett mig och visar att du vill släppa fram mig. Betrakta alltid barn som irrationella och oförutsägbara i trafiken så kanske ni slipper köra på ett.
Enligt sena rön så är hjärnan visst inte färdigutvecklad förrän efter 25 års ålder och på vissa mognar den visst inte alls om man ser på det här forumet. :rolleyes:

Sant, tror att alla här håller med men reaktionerna har nog mest att göra med attityden inlägget (första) skrevs med.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Lite hårt kanske. Utvisning, bli gifta med Lars Adaktusson eller se ett evighetslångt avsnitt av Allsång på Skansen borde räcka.


Tror att dom åker av så fort den första asfaltsläggaren blir påkörd och bilisten försvarar sig med att han trodde han körde på en hoj och inte stod still.
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Rydstedt1989 skrev:
Sån där körning mitt inne i en by där det dessutom var ett tiotal barn som lekte på och runt skolan är fan INTE OKEJ!
Att i uppskattningsvis 100.km/h på 50-sträcka leka någon slags Motogp är så fel så att det inte finns ord för det.

Uppskattad fart och verklig fart är två helt skilda saker. För folk som står bredvid verkar det snarare vara följande:

: Fan vad han/hon kör fort, lyssna hur den låter (tex en KTM med akrarör som motorbromsar i 25-35)
: vad fan var det? (nåt som knappt låter o svischar förbi i 90)

Har dubbla 2.5tums rör på min bil() och detta har man ju råkat ut för hur många gånger som helst. spelar ingen roll om man puttrar på i 20 eller 170. står alltid folk vid sidan o ger en blickar som om man vore pesten och tycker man kör alldeles för fort.

Har inte upplevt det med hojen än då jag har fullt upp med att hålla koll på vägen istället för argt folk vid sidan av ;)

Men åter till TS beklagan. Självfallet är det för jävligt att folk inte kan respektera 30-50 sträckor utanför skolor/daghem osv.
 

Halvhög

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2010
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki GSX-R 600
500cc tvåtakt är ju betydligt hårigare än nånting en modern sporthoj nånsin kan leverera.. kolla på dokumentären "Faster" om du inte redan gjort det..


Kan tamigfan ingen annat än att hålla med dig!

Och från det ena till det andra.

Det är dumt att köra som en jäkla furia oavsett tidspunkt förbi en skola, då dagens bortskämda ungjäklar vägrar gå och lägga sig efter Bolibompa.
Neeej då, tryck i dem några kilo godis på fredagskvällarna så är dom verkligen kommer upp i varv, släpp sedan ut dem på nätterna och härja.

Jaja, jag har väl möjligen fått i några för många bärs ikväll och logiken i det här meddelandet är väl inte riktigt 100%

Men det skiter jag högaktningsfullt i, för jag är nog inte den enda oseriösa! :FU

SKÅL KOSMONAUTER! :fyllisar
 

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Vadå det är väl fett coolt att bränna förbi dagis? Den här tråden kommer inte att leda någonstans... Var det något nytt med GR-wannabees? Inte direkt..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top