Ni vet väl vad det är för dag idag va???

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
JoS skrev:
Jodå. Men du blir tvungen att slåss om västarna direkt med de andra "kursarna" efter teorin. Du får hoppas att det inte kommer så många...

Hade du gått kursen igår hade du kunnat hämta ut en väst på en gång nästa måndag.

Hm :rodnar , skäms lite för att jag inte gav mig ut i regnet...En undring betyder ovanstående att det inte är nån ide att ta sig ut TIDIGT till Rörken nästa måndag om man inte har gjort kursen? Kursen lär väl inte börja förrän 18 och om man sen ska slåss med alla andra kursare så...jag ni fattar frågan. :confused:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
tobbe skrev:
Hm :rodnar , skäms lite för att jag inte gav mig ut i regnet...En undring betyder ovanstående att det inte är nån ide att ta sig ut TIDIGT till Rörken nästa måndag om man inte har gjort kursen? Kursen lär väl inte börja förrän 18 och om man sen ska slåss med alla andra kursare så...jag ni fattar frågan. :confused:

Ja, inte så stor idé att försöka vara först på plan. Dessutom var det en bra grej att de första numrena på västar som delas ut - blir de som ska vara flaggvakt. Det bör kanske dämpa entusiasmen att hänga på låset :)

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
TomK skrev:
Ja, inte så stor idé att försöka vara först på plan. Dessutom var det en bra grej att de första numrena på västar som delas ut - blir de som ska vara flaggvakt. Det bör kanske dämpa entusiasmen att hänga på låset :)

O fan! De var tydligen ännu en ny regel men jag håller me om att den nog är bra. Är det några andra nya :ajjabajja regler som man borde veta om?

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
tobbe skrev:
O fan! De var tydligen ännu en ny regel men jag håller me om att den nog är bra. Är det några andra nya :ajjabajja regler som man borde veta om?

Det är just därför det är ett obligatorisk teoripass... ;)

//B

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Vore det inte ganska bra att ni slänger ut en blänkare här om vad ni kräver för att man ska få köra på Rörken.
Kan ju vara hyffsat frustrerande att komma ut dit och va med på informationen för att då få reda på att man inte får köra...
Har hört något om att man ska ha med sig försäkringspapper ut, inte alla som har det i innerfickan hela tiden.
Tror en övervägande del av de som kör på Rörken läser här.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Har du IF's vanliga försäkring (inte märkesförsäkring) får du INTE köra. Försäkringen gäller inte på området.

Fullgod skyddsutrustning. Inte jympadojjor och shorts.
Hojen skall vara besiktningsbar. Inte slutkörda däck eller över 100 dB.
ALLA skall gå teorin innan man får köra. Teorin sker 1 ggn per säsong.
Det finns instruktörer ute och kör i alla grupper.
När man kommer till Rörken parkerar alla på grusplanen bakom cafét. In i depån kommer bara de som hämtat ut en väst och instruktörerna.

Är det något jag missat? :va

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
JoS skrev:
Hojen skall vara besiktningsbar.

Vi kanske ska säga att det är en sanning med modifikation - besiktningsbar är det få hojar som är om man ska vara petig (motoreffekt, fälgbredd, miniblinkers osv...). Det absolut viktigaste är att hojen (och därmed föraren) är trafikförsäkrad och i ett säkert skick - alltså kan framföras utan att det av tekniska orsaker medför ökad risk för förare och andra deltagare. Besiktning av oljepluggar, bromsar, kedja m.m. är något som var och en bör göra innan de tänker sig ut till Rörken. Viss besiktning sker där...

Vi har haft incidenter som berott på tekniska fel och det är onödigt.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Men det var fasen vad du var slö med bilderna JoS. Kom igen nu. :7peta

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Jag kan tänka mig att hålla ett extra utbildningspass (obligatoriska teorin) för hugade folk på lördag. Detta för att underlätta köandet och registrerandet för att få åka på Rörken på måndagen efter.

Känner ni er intresserade så hör av er, jag kollar av den här tråden imorgon, finns det intresse så bestämmer jag tid och plats strax därefter och så ses vi på lördag.

//D

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Taz skrev:
Jag kan tänka mig att hålla ett extra utbildningspass (obligatoriska teorin) för hugade folk på lördag. Detta för att underlätta köandet och registrerandet för att få åka på Rörken på måndagen efter.

Känner ni er intresserade så hör av er, jag kollar av den här tråden imorgon, finns det intresse så bestämmer jag tid och plats strax därefter och så ses vi på lördag.

//D
Alltid gillat att lära mig saker.

1. Fredda66

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
JoS skrev:
ALLA skall gå teorin innan man får köra. Teorin sker 1 ggn per säsong.

Ja du, då blir det inte många som får köra på Rörken denna sommar, hur många var ni som var med på det enda teoripasset denna säsong? :3freak
(eller har jag tolkat fel nu igen =)

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Taz skrev:

//D

1. Fredda66
2. Sb (med reservation för att jag kanske får tebax tank och kåpor från lack på lördag och isåfall måste spendera lördagen med att fundera ut hur alla andra konstiga delar som jag tog bort för x antal månader sedan ska sitta... så att jag kan vara med på avrostningen på söndag)

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Sb skrev:
Ja du, då blir det inte många som får köra på Rörken denna sommar, hur många var ni som var med på det enda teoripasset denna säsong? :3freak
(eller har jag tolkat fel nu igen =)
Förtydligande: Man måste ha gått teorin en gång innan man får förtroendet att köra på banan. Utbildningstillfälle ges varje måndag, men platsbrist i grupperna kan hindra att man får köra samma kväll.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
1. Fredda66
2. Sb (med reservation för att jag kanske får tebax tank och kåpor från lack på lördag och isåfall måste spendera lördagen med att fundera ut hur alla andra konstiga delar som jag tog bort för x antal månader sedan ska sitta... så att jag kan vara med på avrostningen på söndag)
3. Tinatjejen(om vi inte åker hoj åt nått annat håll)
4. WestW(om vi inte åker hoj åt nått annat håll)

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
TinaTjejen skrev:
1. Fredda66
3. Tinatjejen(om vi inte åker hoj åt nått annat håll)
4. WestW(om vi inte åker hoj åt nått annat håll)

Jag har lagt upp en ny tråd om detta.

Rörkenteorikursutbildningslänk

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...