Ninja 600 Turbo

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
har funderat på soppa-systemet till moppen. har köppt en regulator av mc-express.. men jag har ju ingen retur på min hoj. hur gör man smidigast det då? lär väl bytta till en riktig pump med va?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
har funderat på soppa-systemet till moppen. har köppt en regulator av mc-express.. men jag har ju ingen retur på min hoj. hur gör man smidigast det då? lär väl bytta till en riktig pump med va?
Jag har rensat ut min gamla soppapump som sitter i tanken, bara sparat bränslenivågivaren.
Sen blir det att borra ett nytt hål i själva huset för gamla pumpen, där ska jag ta ut bränslet och ha den gamla bränsle ut som retur.

Blir tank -> filter -> ny pump -> extraspridare -> originalspridare -> btr -> retur till tank

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
En dum fråga bara så det inte händer en olycka...tar inte däcket i IC när hojen fjädrar ner...(ser tajt ut)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
En dum fråga bara så det inte händer en olycka...tar inte däcket i IC när hojen fjädrar ner...(ser tajt ut)

Ähh, fjanta dig inte.
Han har ju satt en Cola-flaska emellan som skydd :tummenupp
icochtryckrr018.jpg

Ja det ser lite tight ut.

@BLÅ. Skulle du kunna mäta avståndet mellan däcket och vattenkylets underkant på din mc.
Min ser ut o vara närmare.

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
hsr vart och grejat nu och vad jag fattar det som hoppas jag den kommer gå fritt. har flyttat tebaks kylaren i underkant så det är inte orginal kylar-position längre. får forska i det nästa helg men hoppas inte den fjädrar så mycket.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Ta kraftiga spännband och dra ihop gaffeln MAX

JO den kommer dit och lite mer faktiskt ( flex i gaffelben mm)

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
jag blir så trött.. har testat och ni verkar ha rätt.. trodde inte de skulle bli så tajt men det ser utt som att den kommer ta i. man blir så trött

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
jag blir så trött.. har testat och ni verkar ha rätt.. trodde inte de skulle bli så tajt men det ser utt som att den kommer ta i. man blir så trött

Pratade lite om detta med Marklund när jag beställde min ic. Han sa att man får trycka in kylet så mycket det nånsin går och dessutom kapa av framskärmen. Då skulle man få ca 5 mm spel mot framdäcket om man drar ihop gaffeln max. Det gäller en gsx-r 750 -96 men kanske funkar på din med. Jag har inte provat än dock.

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
någon som har något tips på varföfr ja itne får någon gnista på hojen nu? det är någon typ av imoboliser. kan de va den som spökar? den går runt på starten så fint men ingen gnista..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
någon som har något tips på varföfr ja itne får någon gnista på hojen nu? det är någon typ av imoboliser. kan de va den som spökar? den går runt på starten så fint men ingen gnista..

Hur har du det med sensorerna till vev och kam? Vevgivaren har jag glömt och då får man ingen gnista.

Om du kollar på peterpains IC så är den inpressad vid hjulet för att skapa frigång. Har frågat Mcxpress och det är inget problem man skickar upp en IC så kan dom ordna det. (som ett tips för att klara dig) om du inte redan löst det.

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
dom ska ej va glömda.. men kan titta imorgon. känns som de e något me "stöld" larmet eller emobilaser eller va de hetter.

nopp blir ingen turbo på denna. blir att starta den och meka ditt alla och sälja den istället och lägga mer tid på r1an

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
R1 turbo
Nu är den startad som sugis och verkar gå fint, någon som vill köppa? Komp sänkt och reggae som lätt så var billig i försäkring har ja för mig, 15k e nog bra pris

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept