imaster
Bah
Vad ska jag göra?
Har inte NES RCA-utgång, det borde väl funka? Om inte annat kan du ju koppla den till stereon då?
Vad ska jag göra?
Har inte NES RCA-utgång, det borde väl funka? Om inte annat kan du ju koppla den till stereon då?
Njett!
Laddade hem nintendo 8-bit emulator och gamla rom till Frugans laptop och efter att kompletterat med en usb-handkontroll för någon hundring så var hon helt fast och tyckte det var så gott som identiskt. Bortsett från när nått jävla antivirus slängde upp fönster som totalt sabbade spelet .
Själv laddade jag ner c64 och Amiga emulatorer och roade mig med mina gamla minnen på min laptop. Vi är en ganska nördig familj.
Om man kör en emulator till en nyare version av en tv-spelskonsoll, får man samma spelkänsla som om man körde med en gammal Nintendo 8-bitars?
Njett!
http://www.emulator-zone.com/doc.php/nes/fceultra.html
tycker denna ger en väldigt bra 8-bit känsla.
http://www.ichigo.se/noterat/index.php/2006-05-08/usb-nintendo-nes-kontroller/
kör den med dessa så kan det ju inte bli fel
Har två stycken hemma. Vad ska man begära för dem om man eve funderar på att sälja?
Kommer aldrig glömma den där julafton när jag fick den. Farsan tyckte jag hade fått lite julklappar (typ en-två) och kom på att "tomten" hade glömt något. Det visade sig att han hade köpt Nintendot ETT år i förväg och sedan hade han glömt av det.. hur sjutton han orkade med tjatet ett helt år är för mig en gåta.
Appaap! Ställa sig i könJag vill haaaaaa....sälj
Min fråga är varför mitt hederliga NES inte funkar nu när det kommit in en 600hz 50" Plasma?
Bilden rullar SuperMario, men med tv-ljud i bakgrunden.
Vad ska jag göra?
Ställ om tvn till 50hz så borde det lösa sig för dig
Ahaaa.. Det kan vara nåt ja.
Men ljudet då? Trots en svartvit rullande Supermario-bild så är det tv-ljud i bakgrunden!?
Hittade å andra sidan en sak i menyerna. Det finns 4 olika (i mjukvaran iaf) antenningångar. Varav 3 har nån "modern" ikon, och den 4e en klassisk ikon med RV-kontakt invid. Det kanske kan vara så enkelt också .
Varför var TV-spel så svåra när man var liten?
Jag och en polare lyckades efter en miljard försök medelst två spelare i Sonic på Sega ta oss till sista bossen. Minns att det kändes som en once in a lifetome-grej, och då var vi ändå både Sonic och Tails på skärmen vilket ju underlättar nåt öfverdjävligt.
Minns inte om vi klarade det eller inte, men samma spel bräckte jag som ingenting i vuxen ålder, till och med berusad under en groggkväll hos polaren.
Hade vid tillfället inte spelat TV-spel på 10 år.
Hur dålig motorik hade man egentligen?
För att man har ett intressespann på 6 minuter som skandinavisk bajsdvärg. Japanska kids har en helt annan syn på disciplin.
Rykten gör dock gällande att min polares lillebrorsa jagmöttelassie) har klarat Trojan med kontrollen upp och ned, något som för oss övriga skall vara en omöjlighet trots att man har kontrollen som Nintendo tänkt sig. Han har även klarat Trojan på 20 minuter med kontrollen rättvänd.
Trojan var väl inte så jätte-svårt. Inte för att jag skulle klara det med kontrollen upp och ned men svårare än nåt annat spel minns jag då inte att det var.
Ghosts n Goblins var däremot ganska svårt, har jag det för. Ice Climber var också svårt om man skulle spela genom alla banor i ett svep, fast det var lite för långtråkigt så jag gav upp det efter ett tag.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|