Nintendo 8-bitars...

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
*
Rodentboy skrev:
Helt riktigt...

Det händer att man plockar fram sin gamla Commodore 128D. Ruskigt tung maskin. Spel som Arkanoid, Wonderboy mfl håller än...

2mhz processor i 128-läge och ett helrätt bärhandtag på sidan...det var maskiner det...

Man kanske ska åka hem till farsan och leta fram den gamla trotjänaren! :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har klarat alla banor på Metroid, Kid Icarus, Mario Bros, Zelda, Pro am & Duck tales... för 10-15 år sedan :tungan
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
GSXR1100R skrev:
Jag har klarat alla banor på Metroid, Kid Icarus, Mario Bros, Zelda, Pro am & Duck tales... för 10-15 år sedan :tungan

Det märktes inte när jag var nere hos dej och spela 8 bitars :tungan
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
GSXR1100R skrev:
Jag har klarat alla banor på Metroid, Kid Icarus, Mario Bros, Zelda, Pro am & Duck tales... för 10-15 år sedan :tungan
Ja, men jag har spelat SMB1 tills poängen varvade och började om från 0 igen :tungan
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
tradera.com :tomten

Här finns oftast massor av enhetar/spel till salu!

har själv köpte flera spel där....SMB3 är skitgott att lira på väggen (100") :banana
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
mr_rockster skrev:
Någon som har eller vet var man får tag på ett 8-bitars nintendo med massa spel (typ helst en kassett med massa spel på) till rätt pris! Jag behöver ett snarast!

- Johan

ropa hem från tradera eller köp från www.retrosuperstore.com

är det nåt speciellt ovanligt spel du letar efter så kan jag säkert fixa det...
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Rodentboy skrev:
Helt riktigt...

Det händer att man plockar fram sin gamla Commodore 128D. Ruskigt tung maskin. Spel som Arkanoid, Wonderboy mfl håller än...

2mhz processor i 128-läge och ett helrätt bärhandtag på sidan...det var maskiner det...

Trist nog saknar jag en D 128a:-(
Jag har ett par tre vanliga 128or men har inte kommit över nån sån där till vettigt pris ännu.
 

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
mr_rockster skrev:
Någon som har eller vet var man får tag på ett 8-bitars nintendo med massa spel (typ helst en kassett med massa spel på) till rätt pris! Jag behöver ett snarast!

- Johan

hehe.... själv har jag ju ett 8-bitars med 66 spel ;)
Men det är inte till salu!
:D
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Cyanid skrev:
har aldrig riktigt fattat hur den funkar?!??..
men det är kul speciellt paperboy cykla o kasta sönder fönsterrutor...hehe

Det lär fungera så att när du skjuter blir bilden helt svart förutom precis där ankan flyger, där det blir en prick. Pistolen känner av om den är riktad mot pricken eller inte.
// PMR
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Silwer skrev:
Trist nog saknar jag en D 128a:-(
Jag har ett par tre vanliga 128or men har inte kommit över nån sån där till vettigt pris ännu.

Den var ju rätt tuff när den kom -85(?).

Den kanske inte var så vanlig? Känner nog ingen som haft en faktiskt. Tror jag gav 2000:- för den...för väldigt länge sen..
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jo iaf vanliga c128 kom 85, möjligt tat den där kom något senare, de är ovanliga men jag har sett en hel del til salu, men oftast till fantasisummor.
Det finns 2 modeller en med plåtlåda och en med plastlåda.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Rodentboy skrev:
Den var ju rätt tuff när den kom -85(?).

Den kanske inte var så vanlig? Känner nog ingen som haft en faktiskt. Tror jag gav 2000:- för den...för väldigt länge sen..
Var det den som hade spelkontroller med en rund metallplatta som man styrde med, och som gick att koppla in en "röstbox" till som gav ifrån sig några slags skrapande ljud?
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
berggren_martin skrev:
Var det den som hade spelkontroller med en rund metallplatta som man styrde med, och som gick att koppla in en "röstbox" till som gav ifrån sig några slags skrapande ljud?

hmm...nä..det tror jag inte. Den här var väl som en vanlig 128 ungefär fast jättestor och med diskdrive...

Silwer - Kommer inte ens ihåg om min är i plast eller metall.. Däremot så var det en skön feature att man kunde sätta fast tangentbordet undertill och bära den som portfölj..aningens tyngre bara...
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Rodentboy skrev:
hmm...nä..det tror jag inte. Den här var väl som en vanlig 128 ungefär fast jättestor och med diskdrive...

Silwer - Kommer inte ens ihåg om min är i plast eller metall.. Däremot så var det en skön feature att man kunde sätta fast tangentbordet undertill och bära den som portfölj..aningens tyngre bara...

Jupp garage för tangentbordet var hitech då, Första Amigan (A1000 1984) hade ett sånt garage med, man kunde alltså skjuta in tangentbordet under desktoppen bara:)

Killen snackar nog Intellivision, ett gammalt tvspel från tidigt 80-tal som hade en röstsyntes man kunde köpa till.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Gumpa skrev:
mr_rockster/Johan - Jag har en emulator till datorn med 80st spel :banana , skicka ett Pm/Icq om du är sugen,
Mvh
Gumpa
Tack men nej tack. Hatar att sitta framför datorn mer än nödvändigt (dvs. då jag får betalt för det...)
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Shit! Nu har du fått mig att börja hänga på tradera.com med... Snart köper jag massa skit med...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top