Nä just det ja... jag tänkte nog på nån vanlig spelmaskin som kom på 80-talet innan nintendo. Det var spel i kassettform (ej MC) också förresten, bl.a. "pacman" och nåt rymdpel minns jag.Rodentboy skrev:hmm...nä..det tror jag inte. Den här var väl som en vanlig 128 ungefär fast jättestor och med diskdrive...
berggren_martin skrev:Nä just det ja... jag tänkte nog på nån vanlig spelmaskin som kom på 80-talet innan nintendo. Det var spel i kassettform (ej MC) också förresten, bl.a. "pacman" och nåt rymdpel minns jag.
Japp, nu har jag kollat upp det. Hoho, visst var det Mattel IntellivisionSilwer skrev:Som jag skrev ovan Matels Intellivision, stämmer in på alltihop. Anno 1981 eller nåt sånt
berggren_martin skrev:Japp, nu har jag kollat upp det. Hoho, visst var det Mattel Intellivision
Tänk vad många timmar som avverkades med Pac-Man, BugerTime, Space Spartans och nåt spel där man slungade sig i lianer (hittade inte det sistnämnda på spelmaskinens hemsida).
Det var tider det
Det var första TV-spelmaskinen jag provade. En granne hade den när vi flyttade in till stan -86. Om jag inte minns fel så hade enheten kostat ett par tre tusen att köpa några år innan. Ganske stora pengar på tidigt 80-tal.Silwer skrev:Jag hade ett sånt jag med, finns nog kvar hos föräldrarna ännu i nån låda.
Hade boxningsspel o nåt lir där robotar jagade efter en bla.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|