NITTON mil för ingenting!

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
"Liket"

Haha, ja tamijfan de finns folk till allt!

Däcken, bromsskivorna och de där hemska spindelnätet har ju folk redan kommenterat, men ang läckande packboxcar så kan jag tillägga en sak.

I 9 fall av 10 handlar det inte om dåliga packboxar utan om skit som kommit in och ligger under packboxen och skapar således en liten läcka(fullt normalt att den skulle få med sig ett litet gruskorn på 600 mil tycker du inte? ).
Det fixar man lätt med ett bladmått och skrapar rent under fjädern precis sen håller den tätt. Kostnad: 0kr Tidåtgång: 2min.
 

lalle81

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Gve
Hoj
Förhoppningsvis snart
Kan förstå Dimman ang titten på första hojen.. Tror inte det handlar vad man kan fixa lätt osv, utan det handlar om att när man köper så pass ny hoj så vill man köpa den klar och färdig att bara köra.. Kanske känns lite sjaskigt om man ser hojen och den inte är enligt vad säljaren påstod, hur har han tagit hand om den i övrigt?

Visst, vissa köper en hoj med "lite" fel för att kunna pruta lite, andra vill köpa en färdig och ready to go, inget fel med det!

Sen kan jag tycka att oavsett årsmodell osv så hör det till fräscha till objektet lite innan försäljning..
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Verkar som många i denna tråden inte fattat vad det handlar om. Det handlar om förväntningar, inte om det går att fixa för ett par tusen eller ej eller om det tar en timme eller två. Om man som köpare kommer för att titta på ett objekt som beskrivits som nyskick och objektet sedan ser ut som skit så är det bara en idiot som inte skulle ställa sig frågan "jaha, vad är det mer som inte stämmer?". Kan man inte ens tvätta och fräscha upp sin hoj för en försäljning så säger det, iaf mig, jävligt mycket om hur fordonet troligen har blivit skött under den ägarens tid. Hade säljaren däremot varit ärlig om skicket i telefon så hade man ställt sina förväntningar efter det och det kanske t.o.m. hade blivit köp? Men under beskriven förutsättning så gjorde Dimman helt rätt som vände på klacken:tummenupp .
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Kanon, då kanske du kan svara på varför den förblir osåld och varför annonsen byter skepnad lite då och då? Bl.a. har det stått att den ska bytas in om några dagar, och sedan återuppstår den igen. Vad är storyn egentligen?

De är många som har ringt men ingen har varit och kollat på den vet inte varför...
Och killen har brutit armen så han kan ändå inte köra tror att han kommer att byta in den när han kan köra igen..
 

Karsten

Va fan..!!
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
not now...!
:va :va Och va fan är man inte mer intresserad av att få hojen såld än att man inte fått bort lite spindelväv så hade jag nog också åkt hem igen....möjligtvis lagt ett riktigt skambud som mothugg..
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Spindelväv och damm kan man köpa även om det låter lite oengagerat, så jobbigt är det inte att plocka av.

Men läckande packbox hade åtminstone fått mig att dra öronen åt mig. Jag vet inte om det bara är skräp i packboxen (och om det är enkelt, varför fixar han inte själv?), har man inte bytt förr så tar det knappast bara en timme på en usd-gaffel (finns många trådar om alla möjliga och omöjliga fel som folk verkar få när dom byter) och ska man få det gjort på firma är det flera tusingar som ska byta ägare och är viss kö så här års...

Så ja, jag hade nog också blivit irriterad om jag kört 19 mil för något som påstods vara i nyskick om det såg ut så....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
De är många som har ringt men ingen har varit och kollat på den vet inte varför...
Och killen har brutit armen så han kan ändå inte köra tror att han kommer att byta in den när han kan köra igen..

Vad jag har förstått sade han att han skulle få 85 i inbyte men det verkar han ju inte ha fått så något är det som inte stämmer, plus att den är knappt värd 85 till salu och ännu mindre som inbyte.
Varför bytte han inte in den?
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Vad jag har förstått sade han att han skulle få 85 i inbyte men det verkar han ju inte ha fått så något är det som inte stämmer, plus att den är knappt värd 85 till salu och ännu mindre som inbyte.
Varför bytte han inte in den?

Jo McHuset i malmö erbjöd honom 85 för den de är sant...
hojen är de inte fel på den är riktigt fin men jag tror att han vill prova o se vad han kan få för den privat först och eftersom han inte kan köra nu så har han inte brottom heller...
 

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
Handlar väll lite om hur man uppfattar saker.
det som jag tycker är snyggt tycker du är fult och om jag har en hoj som jag upplever som en pärla och du kommer och tittar på den och bjuder hälften + bensin peng.

Tror det bara skulle bli bråk i onödan vi uppfattar saker olika beroende på vem vi är.

Mvh
Jompa
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Handlar väll lite om hur man uppfattar saker.
det som jag tycker är snyggt tycker du är fult och om jag har en hoj som jag upplever som en pärla och du kommer och tittar på den och bjuder hälften + bensin peng.

Tror det bara skulle bli bråk i onödan vi uppfattar saker olika beroende på vem vi är.

Mvh
Jompa

Nytt är väll nytt...eller?
Förstår att alla inte ägt en ny motorcykel men man har antagligen ägt någonting som varit helt nytt och skinande blankt.

NU KOMMER ANNONSTEXTEN ORDAGRANNT:

Nu är det dags och sälja pärlan. Svensksåld, grym sporthoj i absolut nyskick. Endast 600mil och nyservad.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Nytt är väll nytt...eller?
Förstår att alla inte ägt en ny motorcykel men man har antagligen ägt någonting som varit helt nytt och skinande blankt.

NU KOMMER ANNONSTEXTEN ORDAGRANNT:

Nu är det dags och sälja pärlan. Svensksåld, grym sporthoj i absolut nyskick. Endast 600mil och nyservad.

Hehe, jag förstår dig helt. Med så olika synsätt på hojen så är det antagligen inte värt det. Har man inte förtroende för säljaren ska man heller inte handla.

Är man så slarvig när man ska sälja så hade jag undrat hur mycket annat det slarvats med...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Amatör! Vi åkte sthlm-göteborg tur-retur för att kolla in en K4 i nyskick med 600 mil på mätaren..

Den var en bansönderkörd K3 med k4 sidokåpor därav den ena var totalkvaddad. Allt var skrot på hojen men killen lotsades som det regna...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jo McHuset i malmö erbjöd honom 85 för den de är sant...
hojen är de inte fel på den är riktigt fin men jag tror att han vill prova o se vad han kan få för den privat först och eftersom han inte kan köra nu så har han inte brottom heller...

Och nu då, nu har han sänkt priset och blivit av med körkortet?
Det är något skumt med den där hojen eller så har han mer otur än någon annan hojsäljare som försökt i ett kvartal någonsin haft.

http://www.blocket.se/vi/14327980.htm?ca=11_s
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Jag håller med dimman. Har man förväntningar på att det skall vara i toppskick så hade jag tyckt killen var en idiot som inte ens tvättade hojen! Skall man sälja en hoj till någon så har man iallafall hyfs och försöker få hojen ifråga snygg, ren och fin. Allt för att få en nöjd köpare. Kanske är det min bakgrund som försäljare som spökar men dimman gjorde helt rätt!

Packningar är lätta att byta osv osv bla bla....jag hade också blivit besviken.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Nu ska jag berätta en liten histora om när jag körde 50mil i onödan (25mil enkel resa) för att titta på en begagnad hoj. Jag hade sett en hoj som jag var på jakt efter på en handlares hemsida. Den skulle säljas till ett vettigt pris och hade bara rullat ett par hundra mil som demohoj.

"Toppskick" stod det i annonsen om jag inte missminner mig. "Kalasfint!" tänkte jag och drog iväg.

Då jag väl kommer till firman så finner jag att hojen är 5000kr dyrare än i annonsen, saknade ena fotpinnen, hade skavmärken från stövlar på ramen och dessutom ett par små repor. Till råga på allt så fanns det inte en enda säljare som man kunde fråga om hur det egentligen stod till med hojen. Jag såg ett par men alla hade de en förmåga att försvinna innan man hunnit ikapp dem. Och inga andra kunder i affären. Bara en ung söt tjej i kassan som jag inte ville releasa min fucking fury på.

Då blev det ingen affär.

Jag har större. :fakta

En liten anektod till, dock bil men samma poäng.

Åkte 32 mil enkel resa med en lånad bil och släp för att hämta en Nova -62 som enligt säljaren "var bara att stoppa i en motor/låda i och tjöra".

Glad i hågen åker man dit och har femtielva planer på hur man ska göra iordning den. Lacka den i nån ball kulör, sänka rejält med feta sulor, vässad småblockare osv osv. Ja ni vet. Dum som man var frågades det inte efter några bilder i öht. då säljaren lät mycket seriös och godtrogen.

Kommer dit och ser detta:

Och ja du gissade rätt, han ville ha 25k för den här så kallade bilen. Det var ju bara stoppa i en motor och köra. Liksom. :rolleyes:
 

Bifogat

  • DSCN1498.jpg
    DSCN1498.jpg
    181 KB · Visningar: 124
  • DSCN1501.jpg
    DSCN1501.jpg
    171.6 KB · Visningar: 115

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Jag har större. :fakta

En liten anektod till, dock bil men samma poäng.

Åkte 32 mil enkel resa med en lånad bil och släp för att hämta en Nova -62 som enligt säljaren "var bara att stoppa i en motor/låda i och tjöra".

Glad i hågen åker man dit och har femtielva planer på hur man ska göra iordning den. Lacka den i nån ball kulör, sänka rejält med feta sulor, vässad småblockare osv osv. Ja ni vet. Dum som man var frågades det inte efter några bilder i öht. då säljaren lät mycket seriös och godtrogen.

Kommer dit och ser detta:

Och ja du gissade rätt, han ville ha 25k för den här så kallade bilen. Det var ju bara stoppa i en motor och köra. Liksom. :rolleyes:

Fan vad du var kinkig då...
 

mangan_sv

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerbotten
Hoj
Hornet
Det fixar man lätt med ett bladmått och skrapar rent under motorn sen sätta i motorn. Kostnad: 0kr Tidåtgång: 18,5 min.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top