NMCK-tråden

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s -06
Idag har jag och lakebeachen skruvat element och joniz har fixat taket vid skorstenet. Så nu e de inte så möe kvar, lite lister å sån skt.

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
robban o jag var uppe nu en sväng o tänkte sätta dit tak list men jag misstolkade nog det hela en smula. det är allstå så att vi skulle åkt o köpt taklist?? vi var halvt på väg att sätta upp kvartslist i taket när vi upptäckte att "storarummet" inte var färdiglistat, så vi gjorde färdigt det.
Hur ska det vara vid skarven mellan tv-rummet och storarummet???
Vi kan åka in och handla taklist imorgon måste juh ändå förbi systemet, men vi måste juh veta vilken sort osv.
lr är det så att de är tänkt att vi ska köpa taklisten från kglist??
Kvartslisten passade faktiskt ganska bra i taket men den räcker juh inte..

Så nu till frågorna som behöver leda till ett beslut rätt snart:
Ska jag och robban köra in till stan imorgon på morgonen och handla list och därefter sätter vi upp den och spikar all annan list!?
lr ska vi använda oss av kvartslist, vet inte om man får göra det enligt regelboken men det är juh en knuttestuga så vi gör juh som vi vill!?(ingen muckar med nmck):va :tuttar :tungan
vilka kan och vill jobba lite imorgon på mörran?

vi kan inte ha ett litet möte inatt vid kl 00,30?? :)

//Fishi

Last edited:

RobRas

Guest
0:30 blir för tidigt måste hem en sväng och käka lite men låt oss säga 01:30. Kanon då var det spikat för möte. Hoppas inga sviker nu.

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Angående Taklisten.

Kolla med ädelträ, där har vi köpt den till golvet. Det är frågan om lackad 15 mm kvartslist i ek. Kan inte på rak arm säga hur många meter som behövs. Hänvisa till NMCK när ni pratar med Willy Förster.

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
Angående Taklisten.

Kolla med ädelträ, där har vi köpt den till golvet. Det är frågan om lackad 15 mm kvartslist i ek. Kan inte på rak arm säga hur många meter som behövs. Hänvisa till NMCK när ni pratar med Willy Förster.

Ok, men det går att ringa honom imorgon på förmiddagen och åka upp o köpa lite list då? och givet mäta ut / uppskatta längd som behövs först..

//Fishi

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Vi får väl helt enkels försöka göra klart de vi kan, måste nog städa undan lite med tills imorgon, Ja e på med ett möte 01:30 ska ändå ner och jobba lite vid 00:00 tiden. så se till att komma allihopa:tummenupp

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
vist fan folk ska vara lediga o krabba imorgon.. men byggmax lr nått annat kanske är öppet..? lr kanske inte..
gallret borde väl ligga där?
Ses vi vid kl 00,30 då!

//Fishi

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Saker att göra

Nej för faen allt är stängt, ta det nästa vecka istället. Har det inte varit bråttom innan så är det ingen fara nu heller. Som Joniz sa skulle det nog snarare behövas en insats av en saneringskunnig på nedervåningen istället. Golven, borden och köket är en skam för mc-kulturen. MEN! Skaffa skithuspapper måste ändå stå först på listan över saker att göra:glömdet Kanske torka bort råttskiten i köket som nr två då jag har hört att stadsfolk kan vara lite kinkiga. Sen kan det vara smart att plocka bort ömtåliga, värdefulla och farliga verktyg. Eventuella skjutvapen kan vi lägga i garderoben på övervåningen och ammunitionen under källartrappen.:machinegu

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s -06
Nej för faen allt är stängt, ta det nästa vecka istället. Har det inte varit bråttom innan så är det ingen fara nu heller. Som Joniz sa skulle det nog snarare behövas en insats av en saneringskunnig på nedervåningen istället. Golven, borden och köket är en skam för mc-kulturen. MEN! Skaffa skithuspapper måste ändå stå först på listan över saker att göra:glömdet Kanske torka bort råttskiten i köket som nr två då jag har hört att stadsfolk kan vara lite kinkiga. Sen kan det vara smart att plocka bort ömtåliga, värdefulla och farliga verktyg. Eventuella skjutvapen kan vi lägga i garderoben på övervåningen och ammunitionen under källartrappen.:machinegu

Skithuspapper är i stugan om ca 5min:tummenupp
Saneringsarbetet påbörjat, men bör fortsättas imorn:mattias

Bifogat

• DSC01270.jpg
    DSC01270.jpg
    155.6 KB · Visningar: 70

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
vist fan folk ska vara lediga o krabba imorgon.. men byggmax lr nått annat kanske är öppet..? lr kanske inte..
gallret borde väl ligga där?
Ses vi vid kl 00,30 då!

//Fishi

Nä halv två var det ju rasrob var ju tvungen att käka lite, men ska jag på möte mäste jag hämtas, tar mig några kalla påsköl nu:tummenupp :D

SKÅL

RobRas

Guest
Nä halv två var det ju rasrob var ju tvungen att käka lite, men ska jag på möte mäste jag hämtas, tar mig några kalla påsköl nu:tummenupp :D

SKÅL

Vi råkade ta lite ledigt och nu sitter man med en kall (pissljummen) slots guld. Hur fan blir det med vårat möte?

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj

jeap.. då tar vi det nästa vecka..
kommer förbi o skrubbar lite vid 10 imorgon då..
tittar inte du förbi imornkväll? jag kan bjuda på några kalla och lite jäger kanske?

Jag vill vara med på möte
fixa nån som kör så kan vi väl ta ett möte nu.. tjat fia

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...