NMCK-tråden

RobRas

Guest
Japp, å handukar, gardinstänger?

Kan vi inte bara ha träpersienner istället? Typ sånna som jag har. Tror det kan bli fint. Nått åt det här hållet http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00084325

Kan vi inte bara ha träpersienner istället? Typ sånna som jag har. Tror det kan bli fint. Nått åt det här hållet http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00084325

EDIT 48: Vi åler upp vid 18:30 ungefär.

Last edited:

RobRas

Guest

Bra ide det där tycker jag allt, kan nog bli ganska snyggt det.

Då sätter ni det sista av taket ikväll då så vi kan få dit golvet imorgon:tummenupp

Yes, vi ska göra vårat bästa med ölen i näven :tummenupp . Ni får nog den stora äran att måla färdigt taket.

RobRas

Guest
:3freak
ta inte illa upp men... de gamla gardinerna hade varit finare...

Haha näe? Behöver inte vara just dom jag länkade. Tänkte mest visa vad en träpersienn är, tog första bästa jag hittade från google. Jag tror fortfarande på det. Iofs har inte jag någon nytta av det, inte en gardin heller för den delen. Nåja, det var bara ett förslag.

Men på tal om något annat som börjar på t och slutar på ak. Blev inte så mycket gjort. Jag skyller på att Linus var astrött.

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Haha näe? Behöver inte vara just dom jag länkade. Tänkte mest visa vad en träpersienn är, tog första bästa jag hittade från google. Jag tror fortfarande på det. Iofs har inte jag någon nytta av det, inte en gardin heller för den delen. Nåja, det var bara ett förslag.

Men på tal om något annat som börjar på t och slutar på ak. Blev inte så mycket gjort. Jag skyller på att Linus var astrött.

bra bara skyll på mej.. jag vet sorry, men min mat o sov klocka ringde o ni får väl slå mej lr nått.. vi fick bara ihop halva taket sen höll jag på o gå ikoll..
men jag skyller ändå på robbin, de var han som drack öl..
o Fyy fan va sneeea stockarna i taket är..
lycka till imorgon, ni blir väl några stycken antar jag..

ZZzzzzzZZZZZZzzzzzzzZZZZzZZZZzzzzzzzzzzzz
//fishi

RobRas

Guest
bra bara skyll på mej.. jag vet sorry, men min mat o sov klocka ringde o ni får väl slå mej lr nått.. vi fick bara ihop halva taket sen höll jag på o gå ikoll..
men jag skyller ändå på robbin, de var han som drack öl..
o Fyy fan va sneeea stockarna i taket är..
lycka till imorgon, ni blir väl några stycken antar jag..

ZZzzzzzZZZZZZzzzzzzzZZZZzZZZZzzzzzzzzzzzz
//fishi

Det är ölen som gör underverk - det vet alla. Jag tror vi ska hålla oss borta från allt NMCK-folk i några dagar annars lär vi få oss en rejäl avhyvling :) . Blev väll inte redigt hundra, men vafan det är ju aldrig en nykter människa där uppe. Till er andra särskillt såginnehavaren Janne. Såg finns där uppe och den tillhör Lakebeach. Lycka till imorgon. Hoppas inte ni behöver ta fram kofoten och börja om. Blev en rejäl spalt i nederkant, ungefär som i "tv-rummet" på ett ställe. Men jag tror och hoppas att vi lyckades lura brädan så pass mycket att det ser okej ut.

Last edited:

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Dagens i-landsproblem:

QUOTE]

Intressant brännpunkt. Jag tycker det är kul att vi har ställts inför ett visst dilemma, vad det verkar. I vad som nu borde kunna kallas slutfasen av renoveringsetapp 1 kan vi konstatera att arbetet har framskridit helt enligt den plan som fanns uppställd. Vi har fram till idag inte ställts inför några större dilemma och en liten trogen skara har fört övervåninigen från ett inredningsarkitekternas Åseda till ett operaälskarnas Wien på bara 2 veckor. Jag kan säga att jag under denna tid har lärt känna både en del av er och mig själv lite bättre. När de hemvändande semesteridkarna nu har kommit åter kanske det vore dags för ett litet uppsamlingsmöte för prata ihop oss lite? Vilket tillfälle vore inte bättre att också ta upp "gardinfrågan" för ett beslut. Fundera på ett datum som passar alla och tänk även på andra frågor vi kan tänkas behöva ta ställning till.:tummenupp

Last edited:

RobRas

Guest
Vi kan se det från en annan vinkel. Om någon skulle råka lägga en kaskadspya på just gardinen eller persiennen. Vad är enklast att tvätta? Spruta på lite rengöringsmedel och fram med vattenslangen eller att plocka ner gardinen, ta i den med sina bara händer, stoppa ner den i bilen, ta ur den ur bilen och lägga den i sin egna tvättmaskin för att sedan få den ren. Jag vet vad jag skulle välja.

Nu sa skräddarn nej. Inga mer öl idag. Jobba imorrn för fan. Någon som vill skjuta ner ett gäng med mopeder? Det var inte en utan snarare tjugo stycken som drar förbi titt som tätt. Det låter som dom står här inne och kör med :mad:

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Vi kan se det från en annan vinkel. Om någon skulle råka lägga en kaskadspya på just gardinen eller persiennen. Vad är enklast att tvätta? Spruta på lite rengöringsmedel och fram med vattenslangen eller att plocka ner gardinen, ta i den med sina bara händer, stoppa ner den i bilen, ta ur den ur bilen och lägga den i sin egna tvättmaskin för att sedan få den ren. Jag vet vad jag skulle välja.

Nu sa skräddarn nej. Inga mer öl idag. Jobba imorrn för fan. Någon som vill skjuta ner ett gäng med mopeder? Det var inte en utan snarare tjugo stycken som drar förbi titt som tätt. Det låter som dom står här inne och kör med :mad:

sen kan man ju se det såhär också: Om nån är TVUNGEN att spy från övervåningen ut genom fönstret... vilket är då lättast: 1. att dra upp persiennen och öppna fönstret eller 2. att öppna fönstret?

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
sen kan man ju se det såhär också: Om nån är TVUNGEN att spy från övervåningen ut genom fönstret... vilket är då lättast: 1. att dra upp persiennen och öppna fönstret eller 2. att öppna fönstret?

Vadå spy? Vad snackar ni om?

Bifogat

• DSC03133.jpg
    DSC03133.jpg
    171.8 KB · Visningar: 69

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
:va

:mad:

Alla vet svaret, vi har facit i hand. Jag har absolut inget emot persienner och jag tycker vi seriöst kan diskutera alternativen eftersom det finns intresse. Bara positivt. (Detta är ju dessutom ett sporthojsforum!).

Last edited:

RobRas

Guest

Finns många för- och nakckdelar med gardiner och persienner. För att vara alldeles ärlig så bryr jag mig inte så värst mycket om det. Sålänge det inte går i 70-tals (eller var det tidiga 1890-talet innan?) stuk igen så klagar jag inte. Kaffe (b)latte färgen funkar i de flesta färgkombinationer tror jag. Jämfört med grönt och blått som det var innan, haha...

Imorrn och på Söndag kan jag efter 19. Annars så jobbas det alldelese för mycket fram tills nästa Fredag.

Last edited:

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s -06
Alltså snackar vi om antingen persienner eller gardiner?
Vad jag har förstått är det olika ting med olika funktioner?
Håller med whizkid ang. spyan, det är väl lättare att bara öppna fönster isf, gardinerna hänger ju över fönstret.

RobRas

Guest
Alltså snackar vi om antingen persienner eller gardiner?
Vad jag har förstått är det olika ting med olika funktioner?
Håller med whizkid ang. spyan, det är väl lättare att bara öppna fönster isf, gardinerna hänger ju över fönstret.

And so does the persienner..

Ni har ju kommit en liten till bit på vägen såg jag.

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Lite bilder på hur arbetet framskrider.

Våran exeptionellt duktiga elektriker zponxy sitter och funderar hur alla dessa sladdar ska kopplas in:confused:

Golvet i stort sett lagt i tv rummet

Och så en liten bild på framtida ljuskällan, när nu zponxy lyckats få iordning på denna kabelhärva han sitter med:tummenupp

Bifogat

• DSC00060.JPG
    DSC00060.JPG
    96.4 KB · Visningar: 77
  • DSC00061.JPG
    DSC00061.JPG
    88.4 KB · Visningar: 73
  • DSC00062.JPG
    DSC00062.JPG
    82.1 KB · Visningar: 71
Nyheter
Ducati Multistrada V2