NMCK-tråden

RobRas

Guest
Raymon bubblade nåt igår om att eventuellt måla färdigt väggarna i sängrummet idag. Så isf kan vi dra igång med paneleriet i sista rummet ikväll.:smasha

Yes ska snart upp.. Ska bara byta om och dricka äcklig protein. Sen jävlar ska det målas för fullt!

RobRas

Guest
Janne var i full gång när jag kom upp. Så det blev målande av vägg och säng idag. Sängen ska målas en gång till, tidigast imorgon. Paneleriet beslöt vi att skjuta fram tills imorgon! En vilodag för er andra helt enkelt. Om ni nu känner er rastlösa så kan ni ju byta plankan på altanen och/eller pilla bort parabolen.

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Jag skulle nog inte riktig påstå att jag känner mig rastlös, snarare helt slut, så en liten vilodag skulle sitta som en balja rotmos:tummenupp

Men imorgon så drar vi väl igång med panelen igen, jag är väl där uppe runt halv 6 tiden.

Frid varde med er

RobRas

Guest
Jag ska försöka få sängen målad så den hinner torka till sig innan paneleriet drar igång. Om jag hinner vakna i tid så att säga.

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Jag har för avsikt att komma och lämna kapsågen till halb sechs. Sen måste jag dessvärre vidare på nästa möte men hoppas det är andra som kan ta och hugga i!

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Kära arbetare!

Idag är det torsdag om jag inte är felunderrättad. Jag vet inte hur stor arbetsstyrka vi kommer att bli idag, tyckte jag hörde om ett visst bortfall. Jag dyker upp lite senare, säg 18.30. Då ska jag även ha kapsågen under armen. Detta under förutsättning att vi har lite räfflad dyckert 5x2 till hands. Har vi det?

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s -06
Bara bra för min del om det inte är så mycket folk ikväll, så kan jag arbeta lite med elen i lugn och ro.

Last edited:

RobRas

Guest
Kära arbetare!

Idag är det torsdag om jag inte är felunderrättad. Jag vet inte hur stor arbetsstyrka vi kommer att bli idag, tyckte jag hörde om ett visst bortfall. Jag dyker upp lite senare, säg 18.30. Då ska jag även ha kapsågen under armen. Detta under förutsättning att vi har lite räfflad dyckert 5x2 till hands. Har vi det?

Yes, dyckert finns numera i lagret. Tror t.o.m att jag valde rätt sort :tummenupp . Räfflad 50*2...

Förövrigt så kan jag meddela att jag var uppe och målade en sektion nyss. Om intresseklubben ville veta...

Får se om jag hjälper till idag. Har lite värk i nacken. Jag kan ju alltid sköta sågen. Det är inte så jobbigt.

Last edited:

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
hej å hå, jobba på!
jag kommer hem på tisdag tror jag..
inget som behöver inhandlas från ikea än??

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Jan, tog du med dig sågen hem igen? Utan en redig såg är det rätt knepigt att göra något..

Japp, sågen är hemma. Det talades dock tidigt om att fisken kunde fixa en om ni vill sätta panel. Joniz och Pirzig tar time out idag. Vi sätter klart panelen imorgon om det restar något. Till dess går det bra att demontera parabol och lacka den panel som återstår att lackas samt att småstäda lite inför golvläggningen.:näsblod Man kan också forska lite i vilken spik vi skall ha till golvlisten, i "nybygget" är det ju färdigt att börja hamra. Kolla råttfällorna också om ni är där (fyra vanliga och en spann med vippbräda). Vidare kan någon kanske kolla upp var man får tag på delar till biljardköerna, skulle vara kul om det gick att spela en sväng på SH-festen. Var det allt:va

Lakebeach

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2008
Hoj
Hornet 600 -07
Fasen vad alla ligger i, låter det som. Känner att jag har lite å ta igen, så om det blir något under eftermidagen så får ni gärna sätta mej i arbete. Kan ta me mej en såg om de behövs.

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Japp, sågen är hemma. Det talades dock tidigt om att fisken kunde fixa en om ni vill sätta panel. Joniz och Pirzig tar time out idag. Vi sätter klart panelen imorgon om det restar något. Till dess går det bra att demontera parabol och lacka den panel som återstår att lackas samt att småstäda lite inför golvläggningen.:näsblod Man kan också forska lite i vilken spik vi skall ha till golvlisten, i "nybygget" är det ju färdigt att börja hamra. Kolla råttfällorna också om ni är där (fyra vanliga och en spann med vippbräda). Vidare kan någon kanske kolla upp var man får tag på delar till biljardköerna, skulle vara kul om det gick att spela en sväng på SH-festen. Var det allt:va

check.. tänkte dra upp en runda lite senare o jag kan väl ta på mej städningen för de känns som man ligger lite i lää..
kommer förmodligen att dricka några öl i nån sorts av vänjnings procedur så om de är någon som kan hämta mej och köra hem mej är jag tacksam för jag jag har ett stort jävla "skrapsår" på benet:)
robban var på me tror jag..
någon mer?

/fishi

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras