NMCK-tråden

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Last edited:

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s -06
Vi måttade alla golv å tak. Räkna ut vad allt kommer kosta. Imorn åker jag, joniz å pirzig till växjö å inhandlar alltihop. Sen är det bara för oss att dra igån å snickra

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
stugsnack II

Norrhult Söndag 3/2

Efter att ha deltagit i gudstjänsten gav vi oss ivrigt påhejade av glada tattare iväg mot Bygg Max. Utrustade med ändamålsenlig lastbil dessutom. Idag skall det handlas och så blev det. Golv, takpanel, färg osv. Allt det vi behövde fanns på ett och samma ställe och det underlättade det hela. Valet av golv föll på kastanj som var det som bäst rimmade med den rustika stämning vi vill framhäva. Ihopplockat, lastat och betalat bar det iväg hemåt igen, men för att vi redan hade varit så duktiga belönade vi oss själva med en god och näringsrik måltid på en av norremarks bättre restauranger:arsele

Bifogat

• 006.jpg
    006.jpg
    80.2 KB · Visningar: 95
  • 009.jpg
    009.jpg
    81.7 KB · Visningar: 87
  • 012.jpg
    012.jpg
    82 KB · Visningar: 79

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
stugsnack II½

Väl hemma jobbade vi oss varma med att tömma lastbilen på dess värdefulla last. Efter att ha rekat en stund beslöt vi oss för att göra ett litet ryck redan idag. Lika bra att ligga i om det ska bli något gjort. Vi flyttade möbler och kastade ut de gamla heltäckningsmattorna:tungan och sen hittade vi faktiskt en soffa till som passar bättre någon annanstans. (Lovisa, ska du ha soffjäveln så finns den i Linneberga). Nu hade vi blivit smått entusiastiska och ville gärna fortsätta framåt i den takt vi hade slagit in på, kunde vi bara trolla fram en cirkelsåg skulle vi ju kunna lägga lite golv i "nybygget". Vi trollade fram en cirkelsåg och satte igång. Z och J visade sig ha talang för golvläggning och under Pirzigs överinseende så skedde underverk. Hjalmar Branting lär ha sagt "Ett klickgolv lägger sig inte självt". Så sant:tummenupp

Bifogat

• 019.jpg
    019.jpg
    74.6 KB · Visningar: 79
  • 020.jpg
    020.jpg
    63.1 KB · Visningar: 95
  • DSC02997.jpg
    DSC02997.jpg
    66.5 KB · Visningar: 96

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Stugsnack III

Bara för att tydliggöra vilken skillnad ett par timmars engagemang kan göra. Vi var tre stycken, tänk vad ett par miljarder människor skulle kunna åstadkomma om viljan fanns. Lät vi känslan och förnuftet komma i harmoni skulle varje person känna att hon verkligen betydde något... Hursomhelst blev det jäkligt bra och vi är nu redo att fortsätta med de andra rummen. Väggarna skall spacklas upp, lite kablage skall bort och sedan ska det slipas lite innan vi kan börja slänga upp vävtapeten. Sedan skall väggarna målas i kulören "caffe latte". Under tiden skall takpanelen ha blivit struken en gång med vit panellack för när väggarna är färdiga så ska taket få sitt. Sen är det alltså dags att lägga golvet och fixa det sista med elektriciteten. Men - vänta inte på att det ska hända, ta tag i det!

Bifogat

• 014.jpg
    014.jpg
    78.4 KB · Visningar: 88
  • 021.jpg
    021.jpg
    61.9 KB · Visningar: 86
  • DSC03006.jpg
    DSC03006.jpg
    58.8 KB · Visningar: 111

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s -06
Ja det var en bra dag idag, vi fick mycket gjort å jag tror vi alla fick mersmak av renoveringen, så det är bara å gasa nu. Ligger vi i med den här farten har vi nog kommit en bra bit på nästa rum till helgen. Ryktades även om att det anländer mer arbetskraft redan på tisdag.

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
ser bra ut grappar! jepp, på tisdag kommer jag hem hjälper till!!

kommer bli bra det här!:)

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Jo idag fick vi allt gjort en hel del, bara att fortsätt i vecka så ska fanimig nästa rum vara klart nästa söndag kväll.

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Jo idag fick vi allt gjort en hel del, bara att fortsätt i vecka så ska fanimig nästa rum vara klart nästa söndag kväll.

Grymt jobbat.. ser riktigt bra ut!
Lite tråkigt o inte vara med men men de blir väl över om vi ska gora nedervaningen med..
assa hade jag inte varit en fjolla hade jag hyrt hoj har nere, fy fan vilka vagar. dom kor som idioter bara.. har akt taxi o lite tuk tuk o dom ar inte radda om livet.. men det varkar ganska latt typ bara o tuta o hytta med naven sen ar det bara o kora..
forsokte o kopiera lite öäå fran joniz medelade men de ar for javla jobbigt..

Ching chong \ Fishii

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Å å Ä ä Ö ö

Sådär nu finns det lite användarvänligare bokstäver du kan använda i dina konversationer med oss:tummenupp

Oroa dig inte mörten, vi spara allt det tråkiga till dig så att du kan ta tag i det när du kommer hem:arsele

Så passa nu på och vila upp dig.

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s -06
Sådär ja, hemma från ännu ett hårt arbetspass. Jag har rivit ner all el på övervåningen idag, nästan:tummenupp spackling lite påbörjad å resten av väggen är i principip klar för spackling.

Lite tråkigt o inte vara med men men de blir väl över om vi ska gora nedervaningen med..
assa hade jag inte varit en fjolla hade jag hyrt hoj har nere, fy fan vilka vagar. dom kor som idioter bara.. har akt taxi o lite tuk tuk o dom ar inte radda om livet.. men det varkar ganska latt typ bara o tuta o hytta med naven sen ar det bara o kora..
forsokte o kopiera lite öäå fran joniz medelade men de ar for javla jobbigt..

Ching chong \ Fishii

Du behöver nog inte va orolig, kommer va lite kvar för er att göra ska du se.

RobRas

Guest

Ching chong \ Fishii

Du kan få städa och sy nya gardiner/överdrag.

På tal om något annat. Skulle hoppa in i bilen efter jobbet, trodde jag. Dörrjävarna hade fryst fast. Lånade någons tändare och eldade lite. Yes, äntligen gick det att öppna passagerardörren iaf. Nåja, försökte stänga men det gick inte och ensam på hela pakeringen.. Knöt fast dörren med bältet :yoparty . Fruktansvärd jävla kall hemfärd. Någon som vill köpa SAAB?

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Onsdag 17.00

Ikväll fortsätter arbetet i stugan. Jag hade tänkt mig att spackla. Zponxy går väl på elen igen. Det finns lite annat att pyssla med, jag tror joniz har sitt klart för sig. MEN vi fick hem ett lass med ved igår, veden är torr och behöver hjälp att ta sig in i vedboden så snart som möjligt. Det vore bra om någon kunde hjälpa till där. Var inte rädda att jobben tar slut för håller sjöstrand vad han lovar kommer det snart ett nytt lass ved. Övrigt, vi behöver en kapsåg till helgen om vi ska börja kapa takpanel. Något förslag?

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Då var det första torsdagen i mars detta nådens år 2008, detta innebär ju som alla vet att det är en mycket lämplig dag att börja tapetisera samt börja på med att lacka takpanelen i vår lilla stuga.

En bra tid till detta är väl som vi sa igår runt halv 6.

Väl mött
eder ödmjuke tjänare Joniz

Last edited:

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s -06
Då var det första torsdagen i mars detta nådens år 2008, detta innebär ju som alla vet att det är en mycket lämplig dag att börja tapetisera samt börja på med att lacka takpanelen i vår lilla stuga.

Väl mött

Jajjamän, det är ju första tapetiseringsdagen idag ju. Ska bli spännande, trött som satan e jag oxå

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100

Väl mött
Japp jag är laddad inför detta. Kommer något senare men då har jag å andra sidan med mig lite attiraljer som kan vara bra att ha vid tapetseringen.

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
faaaaaan vad min rygg värker.. nu ska jag nana gott!:)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha