None´s Gsxr behöver en stressfläkt

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Idag hände det inte mycket men tid tar det ändå.

Jag var och köpte stål för att bygga konstruktion så motorn går att sätta i ett motorstativ. Men det är svårt att borra hål i en centimeter tjock stålprofil med en vanlig borrmaskin med snabb chuck. :huvet

Ett tips är att köpa en billig pelarborrmaskin.
Du kan nästan ta billigaste möjliga och det blir 100 ggr bättre än att handborra.
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Haha det skulle du allt vilja :hihi

Hittat hit som i din tråd menar du?
Japp, forumet är du ju ganska bekant med :tungan
Ett tips är att köpa en billig pelarborrmaskin.
Du kan nästan ta billigaste möjliga och det blir 100 ggr bättre än att handborra.
Det är ett bra tips jag starkt ska överväga, det fanns en billig på jula, jag ska se om jag hittar några recensioner på den.
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Här kommer dagens uppdatering, och som vanligt känns det inte som man har presterat så mycket när man tittar tillbaka på vad som blev gjort.

Först listade jag ut vilken ordning kolvringarna skulle sitta för uppenbarligen tyckte wössner det var så självklart att de inte börja nämna det någonstans. Några instruktioner följer inte med kolvarna utan det finns i så fall på nätet, förutom ordningar på ringarna. Vad jag kunde hitta så skall den grövre blanka/polerade ringen vara längst upp därefter den svarta ringen och längst ner oljeskraparen med sina två ringar.

Tanken för dagen var att försöka få klart motorstativet eller snarare infästningen på motorn och förhoppningsvis få upp den i stativet.
Infästningen blev tillslut klar och motorn hamnade i stativet, även om det lämnar mycket att önska av finishen... men funktionen funkar precis som tänkt.

Sen kom gasspjällen av vilka satt riktigt bra, men böjde man bryggan mot avgas sidan och samtidigt drog uppåt så släppte det fint. Ventilkåpan var precis som resten av motorn ordentligt skitig så det värsta putsades bort. Kan någon förklara varför ventilkåpan är gjord av magnesium?
Vad jag hitta så beror det på att magnesium är vridstyvare vid högre värme än aluminium.

Jag lossande ventilkåpan och där under dolde sig små söta kamaxlar, som nästan såg ut som leksaker:)

Sedan lossade jag kamkedjespännaren, för att släppa på spänningen i kedjan inför nästa moment. Överfallen satt ordentligt hårt iaf om man använder sig av en vanlig insexnyckel, till det ska ihop ska jag köpa mig insexnycklar på hylsa som passar till momentnyckeln.
Det var väldigt tydligt i vilken ordning man skall lossa på bultarna, och av instruktionsboken berättar de skrämmande att överfallet är matchande mot just den här toppen. Vilket skulle göra att man behöver byta hela toppen om man släppte på bultarna vårdslöst och överfallet gick av/sprack.

Mer än så hann jag inte idag, men det är riktigt gött att ha fått upp motorn i stativet än att ligga på golvet och kräla när man skruvar.

Det blir mycket bilder på rätt små arbeten men jag hoppas det kan vara till glädje. Jag tycker det blir bättre att bifoga bilderna såhär annars sprider det ut texten så mycket och stoppar upp läsningen, vad tycker ni?
 

Bifogat

  • 2013_09_21_0055.jpg
    2013_09_21_0055.jpg
    228 KB · Visningar: 208
  • 2013_09_21_0057.jpg
    2013_09_21_0057.jpg
    236.9 KB · Visningar: 220
  • 2013_09_21_0062.jpg
    2013_09_21_0062.jpg
    235.9 KB · Visningar: 209
  • 2013_09_21_0070.jpg
    2013_09_21_0070.jpg
    232.9 KB · Visningar: 200
  • 2013_09_21_0073.jpg
    2013_09_21_0073.jpg
    234.4 KB · Visningar: 194
  • 2013_09_21_0075.jpg
    2013_09_21_0075.jpg
    232.2 KB · Visningar: 199
  • 2013_09_21_0072.jpg
    2013_09_21_0072.jpg
    229.3 KB · Visningar: 206
  • 2013_09_21_0074.jpg
    2013_09_21_0074.jpg
    230.2 KB · Visningar: 200

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Tänk på att du måste göra en distans till kamkedjesträckaren då du satt dit tjockare topplockspackning, annars överspänner du kamkedjan ordentligt.
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Tänk på att du måste göra en distans till kamkedjesträckaren då du satt dit tjockare topplockspackning, annars överspänner du kamkedjan ordentligt.

Vad bra att du säger det, jag anade att det skulle behövas någon modifiering, det verkar vara rätt vanligt att ersätta den automatiska kamkedjespännaren med en manuell men jag föredrar att behålla den automatiska funktionen när den ändå finns.



Jag skall försöka få med lite saker man bör fundera på om man bygger turbohoj, då tänker jag främst på de val man gör som kanske inte alltid syns i garaget.

Här kommer ganska mycket funderingar om loggning/övervakning/styrsystem. Jag tänkte gå igenom hur jag har tänkt och kom gärna med inputs om resonemanget.

Det finns tre stora vägar att välja när man väljer styrsystem och bygger en turbohoj eller trimmar valfritt fordon, och jag utgår här ifrån min gsxr 1000 -02.

1 Använda hojens befintliga styrsystem
2 Använda ett nytt styrsystem tex. Haltech, Autronic mm.
3 Använda sig av Power commandern från Dynojet


1. Att använda sig av hojens befintliga styrsystem.

Det här är verkligen en suverän idé eftersom du får alla funktioner direkt med det befintliga styrsystemet. Men det är inte riktigt så enkelt som att bara koppla in sig, och systemet är främst riktad mot hayabusan.

Det som skulle behövas bytas på min hoj är:

Kabelstam + ECU från -07 gsxr 1000, Eftersom det inte går att skriva till min ECU jag har i dagsläget

Displayen (Till en som passar -07)

Kamaxelsensor

Vidare så kan man inte justera värden i realtid utan man behöver stänga av tändningen emellan. Tanken är väldigt god men det är omständigt (stavas omständligt?) och det blir väldigt många timmar till ett styrsystem som inte är smidigt men som enskilt projekt hade det varit roligare.

Det finns möjligheter till att logga men det krävs då en dator som åker med hojen, det finns ingen möjlighet att koppla in extra sensorer såsom EGT.

-Minus
Det här alternativet valde jag bort för det är omständligt :D, inte särskilt användarvänligt och inte avsett för att kunna expanderas med annan övervakning än original.

+ Plus
Billigt alternativ med alla funktioner som ett styrsystem

Här följer lite länkar för den som är intresserad
Forumet http://ecuhacking.activeboard.com/f404526/gsxr-1000/

Gsxr 1000 -03 till -07 modd http://ecuhacking.activeboard.com/t45954611/converting-k3-1000-to-k7-1000-ecu-and-harness/

Guide i gixxer forumet, för gsxr 1000 http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=207938

Företaget som är lite specialiserade på modden http://www.boostbysmith.com/index.html

2. Använda ett nytt styrsystem tex. Haltech, Autronic mm.

Det här det absolut bästa alternativet om man vill kunna bygga ut systemet, möjligheterna styrs bara utifrån vilket system man väljer. Allt från loggning till inkoppling av nya sensorer löser sig.

+ Plus
Ofta den absolut bästa lösningen

- Minus
Helt klart dyrast, du kan ibland begränsas till de produkter företaget erbjuder när det gäller sensorer och tillbehör.

3. Använda sig av Power commandern från Dynojet

Power commander reglerar bara mängden bränsle som tillförs motorn, eller rättare sagt den förlänger/förkortar den befintliga spridarsignalen från styrboxen.

Det finns två alternativ från power commader, version 3 eller 5.(PC3, PC5)

Version 3 är en äldre variant som måste kompletteras med en multfuction hub för att kunna ta emot signalen från map sensorn, som känner av vilket tryck du har i plenumet/insuget.

Däremot finns den funktionen i power commader 5, utan att behöva komplettera med någon extra multifuction hub.
Problemet där är att det officiellt inte finns någon PC5 till gsxr 1000 -02, det enda som skiljer PC5 till gsxr 1000 -05 och PC 3 till gsxr 1000 -02 är kontakterna till spridarna.

Som jag sa tidigare kan man bara reglera bränslet till motorn med en power commander men det finns även power commander ignition module som tillåter en justera tändningen. Här bör man tänka på att det finns både PC5 och PC3 till gsxr 1000 -05, därmed också två olika tändningensmoduler så man väljer samma version på PC som på tändningsmodulen.

Utbyggnaden är ändå rätt smal men fullt tillräcklig för det mest grundläggande med en turbokonvertering.

Det finns även tillbehör såsom display, som gör övervakningen/loggningen relativt enkel.

+ Plus Relativt billig, med möjlighet att köpa till tändningsmodul, väldigt smidig att koppla in.

- Minus Inte lika utbyggbar som ett komplett styrsystem och begränsade möjligheter att komma åt alla sensorer/mätvärden.

Mitt val föll på PC5 för att det är relativt billigt och väldigt användarvänligt, sen är det av många ett beprövat system.


Loggning/ övervakning

Om man använder befintligt styrsystem eller ett eftermarknads styrsystem brukar sällan loggning/övervakning vara ett problem, däremot har inte alla styrsystem möjligheten att koppla en display till ECU:n.

Att logga värderna finns det många produkter till men att samtidigt visa dom i realtid på en display som passar en motorcykel är det ett sämre utbud, speciellt med bara en display.

Om man som jag har tänkt att använda en PC5, så finns det möjlighet att via en tillhörande display logga och övervaka rpm, laddtryck, trottelposition, vald map, lambda.
Jag skulle också vilja ha koll på insugstemp, avgastemp, lambda och laddtryck, det ger mig ännu bättre koll på hur motorn mår.

Så imorse hittade jag äntligen en display/instrument som kan leverera det jag ville ha. :banana
Scrolla ner lite så hittar ni det, Zt-2 + LCD Display Bundle
http://www.zeitronix.com/order/order.htm

Varför ska man då ha koll på massa värden?

Avgastemperatur

Avgastemp. eller EGT(Exhaust gas temperature) vill jag ha för att kunna läsa av hur temperaturen förändras jämfört med vilken lambda man siktar mot. Det är också intressant att veta hur EGT förändras till insugstemp. och utomhustemp., givetsvis ger det också bättre koll på om något är fel på förbränning i kombination med lambda mätare.

EGT(avgastemp.) skiljer sig från vanliga 0-5v sensorer, den är istället ett termoelement och behöver en annan sorts krets för att kunna få fram rätt värde. Det beror på att spänningsskillnaden som blir vid en temperaturhöjning handlar om några mikrovolt per grad, det krävs alltså en mycket känslig krets/instrument. Spänningsskillnaden beror på att ledarna är i två olika material och det däremellan blir en potentialskillnad och sedan krävs en formel som utifrån kända förhållanden räknar ut temperaturen.

Mer om EGT och termoelemnt http://sv.wikipedia.org/wiki/Termoelement

Insugstemperatur
Det är en kontroll för att veta hur bra intercooler kyler, luften som kommer in i motorn skall vara så kall som möjligt eftersom den då har en högre densitet (det finns mer syre per kubik enhet)

Lambda
Lambda är ett värde för bränsleluftblandningen där man vanligtvis brukar ha lambda 1 som referensvärde.
Högre lambda värde innebär mycket luft och mindre mängd bränsle
Lågt lambda värde innebär mycket bränsle och mindre mängd luft

Vid högre varvtal/belastning är det vanligt att eftersträva en högre bränsleblandning för att kompensera laddtrycket och få en bra förbränning. Mer än så vill jag inte säga, det finns dom här som kan förklara det betydligt djupare.


Laddtryck

Laddtrycket är en viktig del att ha ögonen på eftersom motorn förmodligen är gjord för ett visst laddtryck i åtanke, det har också med körbarhet o insugstemp att göra. Ett för högt laddtryck kan leda till att man skjuter topplockspackningen, kröker ventiler. Det finns säkert mer konsekvenser med för högt laddtryck.

Vissa eftersträvar vid höga laddtryck att ha topplockspackningen som känsligaste del, för att den ska gå sönder innan något annat gör det.
 
Last edited:

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Då äntligen har jag varit en liten stund i garaget, det räcker med att plugga och jobba ibland.

Kort sagt har jag bara monterat av toppen, och organiserat upp delarna lite bättre.
För att få loss toppen behöver man en 12 hylsa i 3/8 fattning, 1/4 fattning håller inte och 1/2 fattning är för stor för att nå bultarna.

Kolvarna såg ju ut som en gammal kärring hade kört, så vad ska jag med turbo till egentligen:confused::)

Kamöverfall och kamaxel passar perfekt i en fotbollsstrumpa för den som inte visste det :tummenupp

Jag var en snabb sväng på Westcoast motorshow och det var en bra miljö de hade skapat för de olika inriktningarna på mässan. Den var på arena nova i Trollhättan, nära Saab museet för den som vet var det ligger.
 

Bifogat

  • 20130929_093858.jpg
    20130929_093858.jpg
    243 KB · Visningar: 186
  • 20130929_094626.jpg
    20130929_094626.jpg
    245.7 KB · Visningar: 188
  • 20130929_104727.jpg
    20130929_104727.jpg
    232.5 KB · Visningar: 199
  • 20130929_104818.jpg
    20130929_104818.jpg
    242.7 KB · Visningar: 197
  • 2013_09_28_0077.jpg
    2013_09_28_0077.jpg
    246.7 KB · Visningar: 177
  • 2013_09_28_0082.jpg
    2013_09_28_0082.jpg
    243.5 KB · Visningar: 220
  • 2013_09_28_0083.jpg
    2013_09_28_0083.jpg
    244.8 KB · Visningar: 195

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Då har ytterligare en dag spenderats i garaget även om huvuddelen har ägnats åt bilen som snart skall besiktigas.

Förra gången jag var där tog jag bort kåpan till startdrevet, generatorn, oljetråget, vattenpumpen mm.

Idag fick vi loss kopplingen med alla sina delar, växelföraren och oljepumpen, och det är rätt många små delar så genomskinliga plastpåsar är verkligen bra att ha om man ska ha tillbaka grejerna i motorn.

Så snart är det dags för att montera kolvar och stakar, och honingsreporna är kvar från fabrik så det tänkte jag hoppa över.

Som ni förmodligen ser på bilderna är det rätt omständligt att komma åt kolvar/stakar/vevaxel eftersom man måste börja lossna de tre vevhusen underifrån. Det är även så smart konstruerat att vissa bultar inte går att nå med det mittersta och understa vevhuset kvar, allt för man ska ta det i rätt ordning.

Nästa beställning på grejer blir nog mikrometer för in- och utvändig mätning samt en indikatorklocka för att på sikt få vevaxel och kamaxlar i rätt förhållande, men jag är för snål för att betala allt själv:tummenupp

Är det någon som har koll på vilka intervaller man behöver på mikrometer för att mäta upp vevaxel, stakar, vevaxellager, kamaxlar, ramlager?
 

Bifogat

  • 2013_09_30_0086.jpg
    2013_09_30_0086.jpg
    234.9 KB · Visningar: 176
  • 2013_09_30_0088.jpg
    2013_09_30_0088.jpg
    237.3 KB · Visningar: 174
  • 2013_09_30_0090.jpg
    2013_09_30_0090.jpg
    233.1 KB · Visningar: 170
  • 2013_10_06_0092.jpg
    2013_10_06_0092.jpg
    240.1 KB · Visningar: 203

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Då är äntligen motorn isär :banana

Först tog vi bort det nedre vevhuset, där växellåda, växelmekanism mm. finns därefter var det inte så svårt att ta bort det mittersta o det övre.

Det går åt en hel del plastpåsar och lådor för att hålla ordning på alla delar, vi får väl se hur den kommer ihop :tungan

Tyvärr verkar 1ans cylinder ha spikat rejält som ni kan se på sista bilden. :(:rofl

Wössner tyckte uppenbarligen att det var så självklart var kolvringarna skulle sitta så det finns ingen anvisning, men suverän support har dom.
Först den kromade ringen, sen den svarta båda med märkningen uppåt, därefter första oljeringen, fjäderringen och den sita oljeringen (se bilden nedan)

"The black ring is the second ring. The chrome ring is the top ring. Make sure that the marking on the top and second ring face up towards the top of the piston when installed."

Blocken har fått sig en tur i diskmaskinen, till frugans stora glädje....
 

Bifogat

  • 2013_10_07_00982.jpg
    2013_10_07_00982.jpg
    248.2 KB · Visningar: 197
  • 2013_10_11_0100.jpg
    2013_10_11_0100.jpg
    243.6 KB · Visningar: 195
  • 2013_10_11_0103.jpg
    2013_10_11_0103.jpg
    245.1 KB · Visningar: 189
  • 2013_10_12_0110.jpg
    2013_10_12_0110.jpg
    246.5 KB · Visningar: 181
  • 2013_10_12_0117.jpg
    2013_10_12_0117.jpg
    247.4 KB · Visningar: 204
  • 2013_10_12_0118.jpg
    2013_10_12_0118.jpg
    230.5 KB · Visningar: 260
  • 2013_10_12_0125.jpg
    2013_10_12_0125.jpg
    224 KB · Visningar: 185
  • 2013_10_13_0126.jpg
    2013_10_13_0126.jpg
    252 KB · Visningar: 185

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
finkolvar jo jag tackar ja flott ska det vara
håller ett öga på ditt bygge,det kommer att bli bra detta,ett tips håll koll på spikningarna bara haha
 

Fläppen1

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Sjuntorp
Hoj
2002 Aprilia RS 250,- 03 CBR954RR
Hej Häftigt bygge! En varning dock. Jag råkade se att du nog har fått lite fel kompressionsvolymer. I exemplet ovan med originalmotorn så fick du fram volymen till 20.79 cc. Du har förmodligen delat slagvolymen rakt av med kompressionsförhållandet? Det borde vara så här istället: Vc =(Vsw + Vc)/(eps-1), där: Vc = kompressionsvolym, Vsw = slagvolym och eps= kompressionsförhållande. I detta fallet blir då Vc = 22.68 cc. Det är lätt att glömma att man måste lägga till kompressionsvolymen till slagvolymen innan man delar med kompressionsvolymen igen, för att få kompressionsförhållandet.
Med vänlig hälsning
Thomas
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Hej Häftigt bygge! En varning dock. Jag råkade se att du nog har fått lite fel kompressionsvolymer. I exemplet ovan med originalmotorn så fick du fram volymen till 20.79 cc. Du har förmodligen delat slagvolymen rakt av med kompressionsförhållandet? Det borde vara så här istället: Vc =(Vsw + Vc)/(eps-1), där: Vc = kompressionsvolym, Vsw = slagvolym och eps= kompressionsförhållande. I detta fallet blir då Vc = 22.68 cc. Det är lätt att glömma att man måste lägga till kompressionsvolymen till slagvolymen innan man delar med kompressionsvolymen igen, för att få kompressionsförhållandet.
Med vänlig hälsning
Thomas

Tack för rättelsen!

Jag Upptäckte ett till fel, slagvolymen är inte 998cc som man kan tro utan istället 988cc.
Helt klart behöver jag räkna, IGEN:huvet även om åtgärderna fortfarande kommer vara desamma.
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
finkolvar jo jag tackar ja flott ska det vara
håller ett öga på ditt bygge,det kommer att bli bra detta,ett tips håll koll på spikningarna bara haha

Kolla noggrant på dom innan dom försvinner in i mörkret, för det är nog det enda som håller klass med ditt gamla grenrör:yoparty

Spikningarna kommer när man minst anar det, hoppas de är borta under resten av bygget, humorn kommer däremot vara kvar :tungan
 

EtZi

Ny medlem
Gick med
20 May 2013
Ort
Nordatlanten
Hoj
Wärtsilä
Hej!

Har kikat lite på detta med kompressionsvolymen. Jag håller mig till de siffrorna som None har anget och till originalmotorn utan turbokolvar eller tjockare packning.
Alltså:

Slagvolym: 988 cc
Kompressionsförhållande: 12:1
Vi har i dagsläget inga uppgifter på kompressionsvolymen och därför är det svårt att räkna med någon sådan då den är en obekant.

Vi vet dock att.

Skärmbild från 2013-10-14 23:23:12.png

Vs=Slagvolym
Vk=Kompressionsvolym
E= Kompressionsförhållande

Detta ger oss: Vk= (988/4)/12 +1 = 21,58cc

Med Vänliga Hälsningar

EtZi11
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Hej!

Har kikat lite på detta med kompressionsvolymen. Jag håller mig till de siffrorna som None har anget och till originalmotorn utan turbokolvar eller tjockare packning.
Alltså:

Slagvolym: 988 cc
Kompressionsförhållande: 12:1
Vi har i dagsläget inga uppgifter på kompressionsvolymen och därför är det svårt att räkna med någon sådan då den är en obekant.

Vi vet dock att.

View attachment 393317

Vs=Slagvolym
Vk=Kompressionsvolym
E= Kompressionsförhållande

Detta ger oss: Vk= (988/4)/12 +1 = 21,58cc

Med Vänliga Hälsningar

EtZi11

Tack!

Nu får det räcka med felräknandet, nog för jag inte är ingenjör men det är var lite väl dåligt :huvet Som tur sysslar jag med något annat till vardags :tungan
 
Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Planen är att utföra vissa förändringar för att kunna få igenom den med turbo. Mer i detalj vad det blir tar jag när det är dags, och det är inte för att vara dryg utan för jag vill genomföra mina egna idéer före någon annan.

Det pratas ganska om en 2mm packning men jag har inte kunnat hitta någon sådan. Det tjockaste till gsxr 1000 jag har kunnat hitta är på 0,066 och enligt amerikanska forum skall man inte gå över 0,068"

Varför ska man inte gå över 0,068" ?

Cometic har flerlagers 0,08" packningar till din maskin. Ett annat alternativ är att få en rostfri plåt i önskad tjocklek tillskuren och klistra den.
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Varför ska man inte gå över 0,068" ?

Cometic har flerlagers 0,08" packningar till din maskin. Ett annat alternativ är att få en rostfri plåt i önskad tjocklek tillskuren och klistra den.

Det var något jag läste på ett amerikanskt forum, vilket är en väldigt lös källa. Jag skulle vilja komma ner i närheten av 8:1, för att kunna höja laddtrycket.

Jaha har dom det, jag kunde inte se något på cometics hemsida eller schnitzracing, orientexpressen, gsxrzone mfl.
Du får jättegärna länka till packningen :tummenupp

På lösa rykten har jag också hört att 2mm är max på min, pga kamkedjan, men det vore suveränt om någon kan flika in med hur mycket stor packning jag kan ha. :Bugar
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Det var något jag läste på ett amerikanskt forum, vilket är en väldigt lös källa. Jag skulle vilja komma ner i närheten av 8:1, för att kunna höja laddtrycket.

Jaha har dom det, jag kunde inte se något på cometics hemsida eller schnitzracing, orientexpressen, gsxrzone mfl.
Du får jättegärna länka till packningen :tummenupp

På lösa rykten har jag också hört att 2mm är max på min, pga kamkedjan, men det vore suveränt om någon kan flika in med hur mycket stor packning jag kan ha. :Bugar

Enligt Amerikanska källor går det inte att ha mer än 3 originalpackningar till Blackbirdmotorn för då dör man DIREKKT :confused:
Funkade för mig med betydligt mer iaf :tummenupp

Kolla själv är mitt tips .

M
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
På min maskin skulle det inte rymmas nå mycket mer än 3 originalpackningar iaf, och det beror som sagt på kamkedjan.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top