Nu är jag hemma igen, så här kommer en uppdatering, eller snarare lite funderingar jag skulle vilja ha lite input på.
Den här gången är det bränslesystemet som jag klurar kring och möjligheten till att välja en annan väg än traditionellt.
Tanken är att behålla orginal BTR som är på 3bar konstant och komplettera det med 1000cc spridare som ger 500hk på bensin. Picasso har ritat två skisser nedan, den undre visar på hur bränslesystemet är kopplat original och min tanke är då att komplettera med större spridare och en högre flödande pump.
BTR sitter alltså original efter bränslepumpen och justerar trycket genom att släppa tillbaka bränsle till tanken.
Idén skiljer genom att jag inte behöver någon BTR som styrs av vakuum.
View attachment 398400
Jag lånar Sydney´s bild från den klistrade tråden i turbodelen för att visa hur det skiljer sig.
View attachment 398402
View attachment 398403
Jag kanske är helt ute och cyklar men hur kommer det sig att den vanligaste lösningen är att använda sig av en extern BTR/FPR?
Stoppa dit 4 st gröna volvospridare + powercommander5 + Mapsensor sen har du bränsle till 350 hk lite styvt
Det får manHmm , Det där var svart . Får man säga svart?
Den verkar ha gått lite rikt
Har du kollat med Lotus Micke angående Topp Packning , Har för mig att han skar distans i rostfritt till sin 02a
Vilket fabrikat på fjädrar kör då? Har tidigare haft APE i min, de har dock gått av en gång....Kör nu på PSI istället, mycket bättre kvalite.
Hur stora spridare?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |