De senaste dagarna har det hänt lite i garaget, vi har ställt kammarna, motorn har hittat tillbaka i ramen och placeringen av turbon är hittad.
Kammarna ställde vi på 105/108, vi för att ha ett tillräckligt avstånd till kolvar men också för att effekten finns där oavsett, det kanske hade varit en annan femma om vi hade bytt kamaxlar.
Sen var det bara att få i motorn i ramen, vilket gick väldigt lätt med min egen motorcykelyftare
Turbo hade två styrklackar, en i turbinhuset och en i kompressorhuset, vilket blev problematiskt eftersom vi behövde vrida husen, så dom togs bort.
Lite extra packningar gjordes till kamkedjesträckaren för att den inte ska trycka för hårt mot kamkedjestyrningen och sträcka kamkedjan för hårt.
Vi hittade var vi skulle placera turbon, eftersom vi behåller intern wastegate så måste det finnas rörelsefrihet för armen från tryckklockan. Bilden är tyvärr inte den senaste men det är i alla fall i närheten av vad vi har tänkt oss.
Slutligen rensade jag upp bak, regplåten kom högst upp istället för reflexen.