Nordkorea - USA När smäller det?

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
image.jpg

Det räcker att de får iväg en enda atombomb som når sitt mål för att katastrofen ska vara en faktum vilket de flesta inte tycks förstå.

Att sedan USA har varit i krig kontinuerligt sedan WW2 verkar inte höra hemma i diskussionen, jag undrar mest vem krigshetsaren egentligen är med tanke på att all info som kommer ut går via västmedia?

Propaganda är en flera tusen år gammal företeelse...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Japanerna har tydligen placerat ut mobila luftvärn för att kunna neutralisera eventuella raketer.

Känns som att det är lite serious shit just nu.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
View attachment 382775

Det räcker att de får iväg en enda atombomb som når sitt mål för att katastrofen ska vara en faktum vilket de flesta inte tycks förstå.

Att sedan USA har varit i krig kontinuerligt sedan WW2 verkar inte höra hemma i diskussionen, jag undrar mest vem krigshetsaren egentligen är med tanke på att all info som kommer ut går via västmedia?

Propaganda är en flera tusen år gammal företeelse...

Well, eftersom den ena parten inte släpper ur sig någon info alls så får man ta till sig det som finns.

Att NK sänkte en jagare härom året och vräkte artillerield över en ö med civila, är det också bara propaganda?

Har lite svårt att se vad i nyhetsrapporterigen som skulle kunna vara propaganda, men upplys oss gärna.

Edit: Filmklippen jag länkade upp är så kassa att de är rent av komiska, skulle väl vara dom som är propaganda från de allierade isf :)

Last edited:

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Jag menar helt enkelt bara att vi hör bara en sida av historien inte svårare än så.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Jag menar helt enkelt bara att vi hör bara en sida av historien inte svårare än så.

Du har ju rätt i sak, men det står väl NK fritt att öppna upp då och visa hur fel västmedia har?
Tror de flesta normalbegåvade redan är väldigt kritiska mot de mediadrev som väst-slaskpressen prånglar ut, men inser också att NK faktiskt är en diktatur som behandlar sitt eget folk illa och sina landsgrannar ännu sämre. Sydkorea som dessutom försökt med fredstrevare som NK spottat på mer än en gång.

Hursom så är ju inte det där smurflandet det egentliga problemet, det är bara gnistan som kan starta en stor brand.. Det som oroar mig är vad Kina hittar på vid en ev. krigshandling..

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj

Visst måste man vara restriktiv med vilken info man tar in, men i det här fallet är det ganska uppenbart vad NK verkar pyssla med, så jag tycker inte gör så mycket att nyhetsrapporteringen är ensidig.

Att "skurken" inte får ut nån info gör inte så mycket. Tvärtom tror jag, eftersom allt från den sidan verkar vara rent nonsens, och har så varit sedan 50-talet.

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Hursom så är ju inte det där smurflandet det egentliga problemet, det är bara gnistan som kan starta en stor brand.. Det som oroar mig är vad Kina hittar på vid en ev. krigshandling..

Precis!

Nordkorea är inte problemet i min värld utan hur Kina hanterar det, skådespelet tar ju trots allt plats på deras bakgård.
Blandar Kina sig in i leken rent fysiskt så kan vi nog gå och kamma oss, de har all teknologi vi har, om inget annat så tillverkas den där och ovanpå det har de en ytterst välmotiverad försvarsmakt.

Att skoja bort Nordkorea som marionett känns inte riktigt läge.
Japan har infört högsta krigsberedskap och ryska flottan har tömt Vladivostok på allt vad båtar heter, de flesta ser riktigt allvarligt på vad som komma skall.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Precis!

Nordkorea är inte problemet i min värld utan hur Kina hanterar det, skådespelet tar ju trots allt plats på deras bakgård.
Blandar Kina sig in i leken rent fysiskt så kan vi nog gå och kamma oss, de har all teknologi vi har, om inget annat så tillverkas den där och ovanpå det har de en ytterst välmotiverad försvarsmakt.

Att skoja bort Nordkorea som marionett känns inte riktigt läge.
Japan har infört högsta krigsberedskap och ryska flottan har tömt Vladivostok på allt vad båtar heter, de flesta ser riktigt allvarligt på vad som komma skall.

Du började med att gaffla om propaganda, och nu är vi rätt som det är inne på Kinas utrikespolitik vilket jag inte tycker är riktigt samma sak.

Var är propagandan du talade om?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...