Då var det strax dax, drar till Norge på torsdag 14 maj.
Tredje året på rad vi åker.
Brukar åka runt 6 juni men dottern tar studenten så i år blir det lite tidigare.
Kan bli en kall historia om man kollar väderprognoserna... dock kan man nog lämna myggstift och badbyxor hemma. Första dagen upp till Nesbyen och sedan väntar Flåm, Sognefjordens norra sida till Lavik (så grym väg), Eidfjord och på vägen hem tar vi Lysebottna och Rjukan. Där emellan får vi se hur det blir, hänger lite på väder mm. I år även på ny hoj, extra spännande
Nu håller vi tummarna för kanonväder!
Låter trevligt, var nere i de trakterna (ungefär) och snurrade under den här veckan förra året. Vi hade enorm tur med vädret, men det var bland det bästa jag gjort på hoj hittills. Visserligen första långturen, så jag har inte mycket annat att jämföra med, men ändå.
I år går turen lite längre norrut, vi tänkte ta en tur förbi Trollstigen och nejderna därikring. Hoppas bara att väglaget är körbart, vi åker om ca två veckor så det är en liten chansning. Nåja, skulle det visa sig vara snö på vägarna så får vi väl sikta längre söderut i år igen, huvudsaken är att vi kommer iväg.
- - - Updated - - -
Låter trevligt, var nere i de trakterna (ungefär) och snurrade under den här veckan förra året. Vi hade enorm tur med vädret, men det var bland det bästa jag gjort på hoj hittills. Visserligen första långturen, så jag har inte mycket annat att jämföra med, men ändå.
I år går turen lite längre norrut, vi tänkte ta en tur förbi Trollstigen och nejderna därikring. Hoppas bara att väglaget är körbart, vi åker om ca två veckor så det är en liten chansning. Nåja, skulle det visa sig vara snö på vägarna så får vi väl sikta längre söderut i år igen, huvudsaken är att vi kommer iväg.
- - - Updated - - -
Då kommer ni iväg i början av juni, då ska säkert Trollstigen mm vara öppet.
De två ggr vi åkt den period har vi haft oförskämt bra väder, förra året 40 min regn på en vecka!
Missa inte att åka upp på Dalsnibba om vädret tillåter. Bland det grymmaste jag sett!
Skippa Atlanveijen, klart överreklamerat.
Ha en go tripp! Vi åker om 11 timmar
http://www.vegvesen.no/Trafikkinfor...n/Trafikkmeldinger?rapportid=604&type=utvalgt
Trafikinformation från Statens Vegvesen.
Trollstigen öppnade idag men enligt hemsidan gäller den informationen bara till 24:e Maj.
Inga mygg i Norge...
Nån som har några planer att åka upp slutet av V27 och ett par dagar in i V28?
inte just den tiden, men slutet på v28(fredag)till onsdag v29 kommer vi ett gäng åka iväg, jag tror att vi är 7 pers än så länge
I år blir det 10 dagar i Norge i slutet av juli någon gång
inte just den tiden, men slutet på v28(fredag)till onsdag v29 kommer vi ett gäng åka iväg, jag tror att vi är 7 pers än så länge
ah, det här blev inge bra... men om du med bättre upplösning hittar sträckan jag markerat med blått så är det vägen som innefattar trollstigen längst norrut, efter det geiranger och strax efter det, där strecket slutar, dalsnibba. De ligger alla längs samma sträcka. Precis under där det står Innfjorden hittar du trollstigen.
View attachment 420918
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |