Gustav O skrev:2046392Sete Gibernau har kört min hoj och Kenny Roberts dä har ägt den.![]()
Du vinner.
Gustav O skrev:2046392Sete Gibernau har kört min hoj och Kenny Roberts dä har ägt den.![]()
Ännu lustigare är att Ten Kate Hondan inte har någon varvräknare utan enbart shift light. Det tycker jag är skitskumt.fezt skrev:2046410Lustigt att orginalinstrumenteringen sitter på ???![]()
Traktorer behöver inte varvräknareGustav O skrev:2046417Ännu lustigare är att Ten Kate Hondan inte har någon varvräknare utan enbart shift light. Det tycker jag är skitskumt.
Din bajsande ko?Gustav O skrev:2046392Sete Gibernau har kört min hoj och Kenny Roberts dä har ägt den.![]()
Fullblod, om jag får be.Neutral skrev:2046577Din bajsande ko?![]()
Tvärt om. Det verkar som en synnerligen vettig utveckling. Bort med alla varvräknare. De behövs definitivt inte på bruksfordon och så länge en tävlingsmotor är försedd med varvtalsregulator räcker det alldeles utmärkt med en eller två lampor som signalerar att det är dags att växla.Gustav O skrev:2046417...inte har någon varvräknare utan enbart shift light. Det tycker jag är skitskumt.
Nyteknik skrev:2046599Tvärt om. Det verkar som en synnerligen vettig utveckling. Bort med alla varvräknare. De behövs definitivt inte på bruksfordon och så länge en tävlingsmotor är försedd med varvtalsregulator räcker det alldeles utmärkt med en eller två lampor som signalerar att det är dags att växla.
Men "diagnosen" ställs ju av sensorn för spikning. Det är ju därför man använder den; för att veta om och när motorn spikar.Boris JR skrev:2046607Det är rätt smidigt att kunna ge någolunda precis input för diagnos ex att motorn spikar vid ett visst varvtal och inte bara "skiten spikar strax innan lampan tänds".
Eller så gör man som Biaggi och slänger skiten i boxen, skäller ut hela gänget och sätter sig och surarBoris JR skrev:2046607Det är rätt smidigt att kunna ge någolunda precis input för diagnos ex att motorn spikar vid ett visst varvtal och inte bara "skiten spikar strax innan lampan tänds".
Som jag har fått det berättat så köpte Kenny Roberts dä. två stycken TZ250M 96 som användes i Ducados Open och den ena ska ha körts av Gibernau, den jag nu äger, de andra två kördes av Hagabröderna i Japan. Min är en av dessa fyra TZ96 som har ställbar svinginfästning.Neutral skrev:2046577Din bajsande ko?![]()
Cool stamtavla måste jag säga.Gustav O skrev:2046747Som jag har fått det berättat så köpte Kenny Roberts dä. två stycken TZ250M 96 som användes i Ducados Open och den ena ska ha körts av Gibernau, den jag nu äger, de andra två kördes av Hagabröderna i Japan. Min är en av dessa fyra TZ96 som har ställbar svinginfästning.![]()
Vissa går på vilket säljsnack som helstGustav O skrev:2046747Som jag har fått det berättat så köpte Kenny Roberts dä. två stycken TZ250M 96 som användes i Ducados Open och den ena ska ha körts av Gibernau, den jag nu äger, de andra två kördes av Hagabröderna i Japan. Min är en av dessa fyra TZ96 som har ställbar svinginfästning.![]()
Det låter såklart fränt som fan. Men frågan är om den är så fruktansvärt snabb - med dagens mått. Som en snabb 250?Jerry.Lindén skrev:2047339hemma hos mig står det en Honda 500 racer.![]()
Min pappa har sagt att jag ska få prova den till sommarn. haha! Man kan ju alltid hoppas på att det blir så.
![]()
Tungt.Jerry.Lindén skrev:2047339hemma hos mig står det en Honda 500 racer.![]()
Min pappa har sagt att jag ska få prova den till sommarn. haha! Man kan ju alltid hoppas på att det blir så.
![]()
Coolt. En tre-pip väl?Jerry.Lindén skrev:2047339hemma hos mig står det en Honda 500 racer.![]()
![]()
sandstream skrev:2046862Vissa går på vilket säljsnack som helst![]()
![]()
Gustav O skrev:2047397Coolt. En tre-pip väl?
Skriv här innan du ska prova så man kan komma och kika och peta.![]()
Den har jag sett far din täla med på Anderstorp, då var du väl knappt påtänkt.Jerry.Lindén skrev:2047464Japp. 2 cylindrar upp och en ner tror jag. Jag säger till men jag kan inte lova att han kommer våga släppa mig på den.![]()
Gustav O skrev:2047493Den har jag sett far din täla med på Anderstorp, då var du väl knappt påtänkt.![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |