Norick Abes R1-05 TILL SALU!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
fezt skrev:
2046410 Lustigt att orginalinstrumenteringen sitter på ??? :va
Ännu lustigare är att Ten Kate Hondan inte har någon varvräknare utan enbart shift light. Det tycker jag är skitskumt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Gustav O skrev:
2046417 Ännu lustigare är att Ten Kate Hondan inte har någon varvräknare utan enbart shift light. Det tycker jag är skitskumt.
Traktorer behöver inte varvräknare

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
2046417...inte har någon varvräknare utan enbart shift light. Det tycker jag är skitskumt.
Tvärt om. Det verkar som en synnerligen vettig utveckling. Bort med alla varvräknare. De behövs definitivt inte på bruksfordon och så länge en tävlingsmotor är försedd med varvtalsregulator räcker det alldeles utmärkt med en eller två lampor som signalerar att det är dags att växla.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nyteknik skrev:
2046599 Tvärt om. Det verkar som en synnerligen vettig utveckling. Bort med alla varvräknare. De behövs definitivt inte på bruksfordon och så länge en tävlingsmotor är försedd med varvtalsregulator räcker det alldeles utmärkt med en eller två lampor som signalerar att det är dags att växla.

Det är rätt smidigt att kunna ge någolunda precis input för diagnos ex att motorn spikar vid ett visst varvtal och inte bara "skiten spikar strax innan lampan tänds".

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Boris JR skrev:
2046607 Det är rätt smidigt att kunna ge någolunda precis input för diagnos ex att motorn spikar vid ett visst varvtal och inte bara "skiten spikar strax innan lampan tänds".
Men "diagnosen" ställs ju av sensorn för spikning. Det är ju därför man använder den; för att veta om och när motorn spikar.

sandstream

Guest
Boris JR skrev:
2046607 Det är rätt smidigt att kunna ge någolunda precis input för diagnos ex att motorn spikar vid ett visst varvtal och inte bara "skiten spikar strax innan lampan tänds".
Eller så gör man som Biaggi och slänger skiten i boxen, skäller ut hela gänget och sätter sig och surar :D
(Sorry, kunde inte låta bli)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
2046577 Din bajsande ko? :jisses
Som jag har fått det berättat så köpte Kenny Roberts dä. två stycken TZ250M 96 som användes i Ducados Open och den ena ska ha körts av Gibernau, den jag nu äger, de andra två kördes av Hagabröderna i Japan. Min är en av dessa fyra TZ96 som har ställbar svinginfästning. :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Gustav O skrev:
2046747 Som jag har fått det berättat så köpte Kenny Roberts dä. två stycken TZ250M 96 som användes i Ducados Open och den ena ska ha körts av Gibernau, den jag nu äger, de andra två kördes av Hagabröderna i Japan. Min är en av dessa fyra TZ96 som har ställbar svinginfästning. :)
Cool stamtavla måste jag säga. :tummenupp

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2046747 Som jag har fått det berättat så köpte Kenny Roberts dä. två stycken TZ250M 96 som användes i Ducados Open och den ena ska ha körts av Gibernau, den jag nu äger, de andra två kördes av Hagabröderna i Japan. Min är en av dessa fyra TZ96 som har ställbar svinginfästning. :)
Vissa går på vilket säljsnack som helst :rolleyes: ;)

Jerry.Lindén

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Honda 125 racer -05
hemma hos mig står det en Honda 500 racer. :hihi :yoparty Min pappa har sagt att jag ska få prova den till sommarn. haha! Man kan ju alltid hoppas på att det blir så. :tungan

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jerry.Lindén skrev:
2047339 hemma hos mig står det en Honda 500 racer. :hihi :yoparty Min pappa har sagt att jag ska få prova den till sommarn. haha! Man kan ju alltid hoppas på att det blir så. :tungan
Det låter såklart fränt som fan. Men frågan är om den är så fruktansvärt snabb - med dagens mått. Som en snabb 250?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Jerry.Lindén skrev:
2047339 hemma hos mig står det en Honda 500 racer. :hihi :yoparty Min pappa har sagt att jag ska få prova den till sommarn. haha! Man kan ju alltid hoppas på att det blir så. :tungan
Tungt.

Jag kan dessutom gissa vem pappa är :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jerry.Lindén skrev:
Coolt. En tre-pip väl?
Skriv här innan du ska prova så man kan komma och kika och peta. :tummenupp

sandstream skrev:
2046862 Vissa går på vilket säljsnack som helst :rolleyes: ;)
:banana
Vad har din hoj för stamtavla? Din MC?

Jerry.Lindén

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Honda 125 racer -05
Gustav O skrev:
2047397 Coolt. En tre-pip väl?
Skriv här innan du ska prova så man kan komma och kika och peta. :tummenupp

Japp. 2 cylindrar upp och en ner tror jag. Jag säger till men jag kan inte lova att han kommer våga släppa mig på den. :rolleyes:

Last edited by a moderator:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jerry.Lindén skrev:
2047464 Japp. 2 cylindrar upp och en ner tror jag. Jag säger till men jag kan inte lova att han kommer våga släppa mig på den. :rolleyes:
Den har jag sett far din täla med på Anderstorp, då var du väl knappt påtänkt. :hihi

Jerry.Lindén

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Honda 125 racer -05
Gustav O skrev:
2047493 Den har jag sett far din täla med på Anderstorp, då var du väl knappt påtänkt. :hihi

jag har sett film på det. Den verkar gå ganska bra :3freak vi startade den här hemma på vägen i sommras dom låter ganska vasst! :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...