Norra Roadracing Sällskapet

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
10-Kort för licensträningen

:yoparty
750-R skrev:
2455763 Faan, Det här sa ni inget om! "pumor" :D
Tack vare "snyggast på banan" (en riktig hit att ligga bakom & slipstreama) och "snyggast i depån" skulle jag tro att fler kommer att ta ledigt från allt annat för att vara med på nästa års träningar!?!? Mitt 10-kort tog slut igår i allafall, även om det inte blev mer än 1,5 varv runt. Fixat ny mutter till framdrevet idag så nu blir det förhoppningsvis åka av på lördag:yoparty

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Några fler bilder...

Tagna av "Bollnäsgubbarna"s hovfotograf Jens....

Bifogat

• Dsc_0049_1.jpg
    Dsc_0049_1.jpg
    66 KB · Visningar: 106
  • Dsc_0054_1.jpg
    Dsc_0054_1.jpg
    64.9 KB · Visningar: 125
  • Dsc_0058_1.jpg
    Dsc_0058_1.jpg
    69.5 KB · Visningar: 109
  • DSC_0064_1.jpg
    DSC_0064_1.jpg
    74.9 KB · Visningar: 116

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Mackägarn skrev:
2457848 :yoparty
Tack vare "snyggast på banan" (en riktig hit att ligga bakom & slipstreama) och "snyggast i depån" skulle jag tro att fler kommer att ta ledigt från allt annat för att vara med på nästa års träningar!?!? Mitt 10-kort tog slut igår i allafall, även om det inte blev mer än 1,5 varv runt. Fixat ny mutter till framdrevet idag så nu blir det förhoppningsvis åka av på lördag:yoparty

*FniZz4r L|x0m* :crash

Snyggast i depån måste ju vara jag eftersom jag satt såhär hela kvällen...!? =====> :pussa
Eller kanske inte, men försöka duger väl!? hehe...

Fina bilder Kent W!!! :tummenupp

Last edited:

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Mackägarn!!! :D
Sicka chefbilder... :D :tummenupp :D

Men hörni, ta med solbrillor nästa gång, för är det varmt så tar jag av mig, så äre bara.. ;) :D

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
Ses igen på Lördag

HassesKawa.jpg

060912 003 (3).jpg:D :D Mycket trevlig tisdagkväll ur depåsynvinkel:D :D

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Verkar som jag gick miste om en hel del när jag valde att stanna hemma i tisdags. Får sådan lust att citera några rader ur en sång när jag tittar på alla bilderna: love is in the air, every time I look around

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
RJ skrev:
2458461 Verkar som jag gick miste om en hel del när jag valde att stanna hemma i tisdags. Får sådan lust att citera några rader ur en sång när jag tittar på alla bilderna: love is in the air, every time I look around

Inte kan du gå runt och nynna på sådana smörsånger nästa år då du ska briljera i rookie 600, ska du lyckas där så får du nog ladda upp med lite tuffare musik:D

Själv så hade jag med mig en kassa med gamla kassetband från pojkrums tiden ner kill karlskoga, och jag borde ha förstått redan i bilen att det inte skulle gå särskilt bra när Mikel Bolton började skråla på någon smörsång på det första bandet jag lyssande på och inte någon tuff hårdrock:D (vet inte vems bandet var, men inte var det mitt)

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Vilka är intresserade av att träna på tisdag?

finns det bara intresse så finns det ju ingen anlednnig att avsluta säsongen nu.

Går troligen att börja ca 16:00 och köra tills det börjar bli mörkt.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
ThomasS skrev:
2458588 Vilka är intresserade av att träna på tisdag?

Jag är intresserad men vädret ska bli sämre i början av nästa vecka.

Fina bilder:tummenupp

Ser mysigt ut i depån när mörkret faller, nästa träning får ni ta med ljus och filt:D

Last edited:

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Ove.F skrev:
2453403 Men trots det snöpliga slutet så är vi väldigt nöjda med premiären:tummenupp Och ett stort tack till alla , Thomas och Jonas som vi delade depå tält med och ett speciellt tack till våran grid girl Lars:Rockbanan
Var väl inte så mycket till gridgirl… :) Glömde ju till med långkalsongerna på ena dagen trots högsommarvärmen… men det var skoj att se Per´s framfart på Karlskoga, grymt imponerande att köra så bra på sin första tävling! Kan bli nå´t riktigt häftigt i fortsättningen! Får tacka för att jag fick följa med, alltid skoj att kika på racing!

Helgens ”hjärtat i halsgropen” var nog Kenneth´s lufttur efter Eje´s, slängde blicken ut mot banan och såg då Hondan helt lodrät i luften… såg lite smått galet ut, tur att d gick bra och att den landade på hjulen!

Abloy skrev:
Går sen vidare och påstår att Tomas cykel är i samma skick som hans. Tomas kontrar med att beskylla Jocke för att ha skruvat om hans fjädring eftersom Jocke vet hur Tomas har ställt sin fjädring utan att Tomas har berättat detta.
Klockrent :D Har svårt å tro att Thomas har koll på hur han har fjädringen inställt... Efter att ha gått i Thomas fjädringsskola så har jag lärt mig att man ska ändra lite på allt samtidigt så borde iaf nå´t bli bra :tummenupp

ThomasS skrev:
Vilka är intresserade av att träna på tisdag?

finns det bara intresse så finns det ju ingen anlednnig att avsluta säsongen nu.

"Hyfsat" intresserad... jobbar i helgen så körning på tisdag vore kanon :tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ja är ju alltid intresserad av bankörning :) Har dock blivit lite dåligt deltagande de senaste veckorna p.g.a skador, jobb och annat som kan störa planerna för närvarande på banan :( Har blivit tvungen att helt fokusera på att i alla fall kunna köra tävlingarna och bara det har varit tight att genomföra.
Om vädret är bra är jag intresserad av att träna om jag överlevt finalen i Falkenberg.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Lars_Jo skrev:
2458688
Helgens ”hjärtat i halsgropen” var nog Kenneth´s lufttur efter Eje´s, slängde blicken ut mot banan och såg då Hondan helt lodrät i luften… såg lite smått galet ut, tur att d gick bra och att den landade på hjulen!
Bilägger en oskarp bild där man ser början på luftfärden. Roger Carlssons vurpade hoj snurrar rakt ut framför mig och jag pang så kör jag över den och min hoj flyger rakt upp i luften. En av 4st "near death experiences" den dagen. Klicka på bilden för att göra den större.

Bifogat

• hopp.jpg
    hopp.jpg
    50 KB · Visningar: 147
Last edited:

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
YZF-R1 -01
Hola Singòres

ThomasS skrev:
2458588 Vilka är intresserade av att träna på tisdag?

Hej fran Barcelona.
Jag ar sáklart intresserad av att komma pá tisdag, men bara om det blir bra vader sàklart. Kul med mánga bilder, fár forsoka kommentera alla kommentrarer sà fort jag kommer hem igen. Kram pà er alla.
Adiòs amigos...

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Enligt smhi så ska det vara 19 grader och uppehåll på tisdag vilket är fina förhållanden att träna på.

Planen är att kunna börja träna kl 16:00 som förra tisdagen, tyvärr har jag inte fått tag på Anders som är ansvarig för banbokningarna men jag hoppas han ringer tillbaks så fort som möjligt så vi kan få bekräftat att vi kan träna på tisdag som planerat.

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Medlemshelg inkl. årsmöte med NRS

RJ skrev:
2460050 När börjar vi på söndag?
Peccus skrev:
2461701 Det vill jag med veta...

Den som kommer på lördag får veta... :7peta ;)

Hehe.. Näe men denna medlemshelg inkl. årsmöte kommer bli något utöver det vanliga vi har varit med om, Jag är säker på att det kommer bli nåt att minnas i framtiden, att faen va skoj det är med NRS!!! :) :tummenupp :yoparty

09:00 är det väl tänkt att banan öppnas för oss medlemmar båda dagarna!
Men försök att komma på årsmötet oxå ni som kan, ju fler vi blir desto roligare blir det, sen grillningen på kvällen kan ju inte bli annat än skitkul, sitta o ljuga en massa med likasinnade... :yoparty
Glöm inte att ni som ska ha lunch, att den kostar 65:-/dag.

Länkar till nyhetssidan på NRS hemsida där ni kan läsa och få mer info om det är nån som i sista minuten måste skaffa boende, kanske kan vara svårt, men alltid värt ett försök!? :)
http://www.n-r-s.se/nyheter.htm

P.S. Om ni undrar varför jag påpekar att det är en medlemshelg, så är det bara för att ingen icke-medlem ska missförstå och tro att det är allmän åkning! :) D.S.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning