Norra Roadracing Sällskapet

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Ursäkta språkvalet men jävligt imponerande.

4:e plats R1000
25 Hampus Lange
Bästa tid 59.6
Honda CBR 1000 RR
Norra RS

Grattis Hampus

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ursäkta språkvalet men jävligt imponerande.

4:e plats R1000
25 Hampus Lange
Bästa tid 59.6
Honda CBR 1000 RR
Norra RS

Grattis Hampus
Riktigt bra kört :tummenupp Som jag skrev tidigare i denna tråd kommer han att göra mycket bra ifrån sig i Rookie och kan även klassa upp sig till Superbike om han vill.
Du som också är snabb borde prova att tävla lite du också. Skulle vara roligt med fler från vår klubb i resultatlistorna.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Hampus fortsätter att imponera, knep en tredjeplats i Söndagens rookie 1000 race, grattis mannen:tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Pallplats och prisbuckla !!! Kungligt kört Hampus :tummenupp Lägg gärna ut bilder så vi får se.

hampus

Rookie 1000 #25#
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda CBR1000 RR-08
Tackar!! :)
Det blev en kalas race helg, kom 4a på Lördag och 3a på söndag.:yoparty
Som tur är så fick vi 2 tränings pass på fredagen, annars tror jag inte resultaten skulle se lika ut.
Det var riktigt hårt i toppen, 3 pers. kvalade in på 59or.
och 2 pers på 58or.
En sak är säker, det var sista gången jag tältar på en tävling.
Tror jag sov 3 timmar på 3 dygn.
Jag hadde en race partner, som snarkade så att en gammal traktor skulle bli tyst.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Tackar!! :)
Det blev en kalas race helg, kom 4a på Lördag och 3a på söndag.:yoparty
Som tur är så fick vi 2 tränings pass på fredagen, annars tror jag inte resultaten skulle se lika ut.
Det var riktigt hårt i toppen, 3 pers. kvalade in på 59or.
och 2 pers på 58or.
En sak är säker, det var sista gången jag tältar på en tävling.
Tror jag sov 3 timmar på 3 dygn.
Jag hadde en race partner, som snarkade så att en gammal traktor skulle bli tyst.
Du glömde berätta vad du var bäst på den här helgen... :D

:musik 110 db (var det så) :Rockbanan

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Vilka race det var på banan igårkväll :yoparty Alla körde fort och jag tror många satte nya personbästa. Hampus har verkligen fått upp en grym fart och vi hade en del fina fighter. Riktigt, riktigt kul var det :) Synd bara att vi krokade ihop på slutet och att jag inte lyckades att få till den där magiska 56:an denna gång heller. Hampus kanske lyckades få till en 56:a för han hade satt 57,02 precis som jag tidigare under kvällen. Pratade med Hampus på sjukhuset imorse och han hade kraftiga smärtor i nacke, var öm i kroppen och hade ont. Tydligen visades inga brott på röntgen och det var ju positivt i alla fall. Vi hoppas att han kryar på sig snabbt så vi får se honom på banan igen nu när han har fått upp farten :tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Vilka race det var på banan igårkväll :yoparty Alla körde fort och jag tror många satte nya personbästa. Hampus har verkligen fått upp en grym fart och vi hade en del fina fighter. Riktigt, riktigt kul var det :) Synd bara att vi krokade ihop på slutet och att jag inte lyckades att få till den där magiska 56:an denna gång heller. Hampus kanske lyckades få till en 56:a för han hade satt 57,02 precis som jag tidigare under kvällen. Pratade med Hampus på sjukhuset imorse och han hade kraftiga smärtor i nacke, var öm i kroppen och hade ont. Tydligen visades inga brott på röntgen och det var ju positivt i alla fall. Vi hoppas att han kryar på sig snabbt så vi får se honom på banan igen nu när han har fått upp farten :tummenupp
Det var ju skönt att höra! Hur är det med din fot?

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Verkar som det händer grejor när man är borta.... 57:02 och crash?!?!?!?!?

var vurpade ni?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Verkar som det händer grejor när man är borta.... 57:02 och crash?!?!?!?!?
var vurpade ni?
Det var riktigt tight så vi krokade ihop nånstans efter krönet innan E4böjen (efter min "highsiderkurva") och det blev en riktig åktur på asfalten och sen rakt ut i sandfållan i E4böjen. Hampus hade redan satt 57,02 på något av de tidigare racen och jag satte också 57,02 på sista racet (varvet innan vi gick av) Jag har ingen koll på vad Hampus körde sista racet men han körde fort så det kan ha varit bättre.

Det var ju skönt att höra! Hur är det med din fot?
Ja tyvärr fick ondfoten också sig en smäll. Även höger ben och rygg är blåslaget. Fingrarna verkar tydligen också ha fått sig lite stryk. Där hade jag redan haft ont i högerhanden ända sedan vurpan i Anderstorp men jag har ju kört ändå, så det blev sämre. Öm i kroppen överlag. Men annars är det bra :)

Last edited:

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Trist att det där hände nu då, hoppas du läker ihop snabbt så du är uppe på hojen snart igen!!

hampus

Rookie 1000 #25#
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda CBR1000 RR-08
Tusen tack!:) Alla som hjälpte mig efter krachen igår.:tummenupp
Fick tillbringa natten på Sundsvalls sjukhus, efter magnet röntgen så konstaterade läkarna att allt var grönt, så det känndes jäkligt bra.
Bara blå slagen överallt och jäkligt ont i nacken, men det går nog över snart.
Racen var gick kalas bra, såg på lapptimern att alla varv gick på låga 57or.
Nu sitter jag och väntar på att frugan ska komma hem med hojen så man får lita att pula med.
Vi syns på banan:tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...