Norra Roadracing Sällskapet

rallyotto12345

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR 929
Licenskurs 090524

Jag vill också passa på att tacka för en bra och rolig utbildning !!!
Har ABLOY en bild på en vansinnigt nedlagd svart 929...säkert en 12,5 graders lutning här och var (huvudet lutade mest?). Skulle vara roligt om det fanns något ?

Mvh Richard
 

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki 1000R K5
Kul med fin respons, tack själv till er deltagare som höll huvudet kallt och höll er på hjulen under utbildningen, nu när den är avklarad så är det dags att gasa lite mer! :tummenupp

Mvh: Henke (Föråkaren på den svarta Killer-Sukan, kom på att det va 3 Killer-Sukor som åkte omkring med väst i söndags!) :)
 
Last edited:

Valle_

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
R6 -07
Licenskurs -09

Tack alla för en nyttig och rolig helg!

Och Abloy, det låter jättekul ifall jag lyckats fastna på något av dina kort :tummenupp
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ingen är för snabb för mig.:yoparty Här tror jag att jag har bilder på en kwack och en 929.

P.Grip aka "torpeden" var på banan och fotade med en riktig kamera, är han bättre på att fota än att ....... så kommer hans bilder upp på NRS hemsida.
 

Bifogat

  • 17.JPG
    17.JPG
    97.9 KB · Visningar: 94
  • 18.JPG
    18.JPG
    113.3 KB · Visningar: 86
  • 19.JPG
    19.JPG
    131.8 KB · Visningar: 95

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Licenskurs 24/5

Tack! det funkade kanon! Inga vurpor hos oss på postering 10.
Men vi 3 funktionärer där hade en otroligt spännande dag ändå,
det var nämligen en stor skalbagge som kröp fram och tillbaka över
banan där vi satt och han var otroligt nära flera gånger att bli mosad
av nån mördar 1000 el nåt. Men så vitt vi vet kryper han fortfarande
där på banan. Vi tänkte satsa pengar på om han skulle överleva eller inte
men det var nog spännande ändå!:D Tack för att jag fick tillfälle att köra mitt bygge för första gången på eftermiddagen där, det gick ju bra!!:)
PS. Lunchen var kanon...
 

rallyotto12345

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR 929
Bilder 929

Ingen är för snabb för mig.:yoparty Här tror jag att jag har bilder på en kwack och en 929.

P.Grip aka "torpeden" var på banan och fotade med en riktig kamera, är han bättre på att fota än att ....... så kommer hans bilder upp på NRS hemsida.

Tack, ser lika roligt ut som det kändes :yoparty. Lite rädd om plastdetaljerna än om det är en gammelhojj....har bara en och den skall till Norge nästa vecka, med mig på förståss.

Jag hoppas att det gick bra med Funkis som synade banan, nyckelben ger en stunds konvalecens kan jag tänka
 

Valle_

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
R6 -07
Ingen är för snabb för mig.:yoparty Här tror jag att jag har bilder på en kwack och en 929.

P.Grip aka "torpeden" var på banan och fotade med en riktig kamera, är han bättre på att fota än att ....... så kommer hans bilder upp på NRS hemsida.


Tackar! Fast på bild ser det ut att vara mycket mindre nedlägg än hur det kändes :)

Får komma tillbaka nån Tisdag och bättra på det där :yoparty
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
Licenskursen

Vill tacka alla inblandande för en kanonhälg!! Tack till kursledare, fuktionärar, medåkare som fixade allt detta roliga...återkommer på någon träningar under sommaren:)

PS.Ta det lungt i trafiken....

MVH
Sverre Raddum
Sandviken
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08

2008-05-27, 22:56


Tänkte blogga lite....

Kom till träningen tuggandes på en räkmacka med ägg. Började med å vända däck å sedan så brann däckvärmarna för 8:e gången. Fick gå ut bakom hampus på kalla däck å värma några varv. Det flöt på bra men jag kände mig slö så jag gick i depå igen. 1:00:51. Sen stod jag å ljög med alla andra ett tag och insåg att det faktiskt var bra väder, jag hade en tankad hoj med kassa däck. Vad mer kan man begära???

Banan var tom så jag värmde några varv lyfte blicken högt upp i kurvorna å nötte på några varv. Tyckte det gick väldigt bra å när som på några missar. Kollade på laptimern innan jag bromsa inför chikanen. 00:59:xx...äntligen var jag under den där minuten. Fortsatte några varv i hopp om att kunnna åka en till 59:a. Det visade sig att jag åkte 2st 59:eek:r. Och när jag ändå höll på så åkte jag även 2st 58:eek:r :)

totalt fyra varv under minuten.

00:59:34
00:59:34 (japp, på samma hundradel)
00:58:91
00:58:88

Gissa om jag blev glad.

Känslan i körningen var en helt annan och nu sticker jag ut hakan och säjer att jag vet att det finns en 57:a nånstans i min kropp. Jag ska ta fram stora spaden och gräva å se om jag inte kan hitta den.

Nu blir det svårt å sova ikväll.

Hej så länge

Efter en tids grävande (närmare bestämt 364 dagar)har jag hittat den 57:91 heter mitt nya PB
 
Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Bilder från licenskursen

Hejsan,

Jag stod också vid kurvan ut på långrakan och tog ca 150 bilder, samma ställe som Abloy. Tror alla fastnade på bild. Jag är nu ute på tjänsteresa och har inte haft tid/ork att lägga in bilderna. Eventuellt är jag på hotellet i vettig tid imorgon och då petar jag in dem.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top