Norra Roadracing Sällskapet

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
För min del så jobbar tanten men jag har semester så jag måste vänta tills hon är hemma. Jag åker nog vid 16.30-tiden och är nere precis innan körningen börjar.

Hur de andra åker vet jag inte.

Jag tänkte betala in för ett 5-gångers klippkort idag men problemet är att jag inte har någon skrivare. Kan man maila en skärmdump till Tomas istället?

Ja, det kan du.
 

mrTim

Regerar emellanåt
Gick med
22 Aug 2008
Ort
solkusten
Hoj
2008 FZ1-SA
Tack, ser lika roligt ut som det kändes :yoparty. Lite rädd om plastdetaljerna än om det är en gammelhojj....har bara en och den skall till Norge nästa vecka, med mig på förståss.

Jag hoppas att det gick bra med Funkis som synade banan, nyckelben ger en stunds konvalecens kan jag tänka

En liten uppdatering från en klantig funkis
Jag bromsade omkull i chikanen, satt nog och tänkte på ngt annat.
Trasigt nyckelben
Sprucket bäcken
Sprucket skulderblad
Diverse revben spräckta

Jag beräknar vara på benen igen om 3 veckor utan några framtida men.
 

bullskiten

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 600 -07
vilket skit

Det var inte kul att höra att du blev så pass svårt skadad.
Hoppas att du läker ihop utan att få några bestående besvär.




En liten uppdatering från en klantig funkis
Jag bromsade omkull i chikanen, satt nog och tänkte på ngt annat.
Trasigt nyckelben
Sprucket bäcken
Sprucket skulderblad
Diverse revben spräckta

Jag beräknar vara på benen igen om 3 veckor utan några framtida men.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Jag läste mailet som skickats ut och där stod det att nästa träning är på torsdag men på hemsidan står det tisdag den 16/6. Vad är det som gäller?

Min koppling verkar slut så jag kommer inte att köra men det kan kanse vara bra för andra att veta.
 

NRS

Belle
Gick med
26 May 2004
Ort
Mellansverige
Hoj
Suka 1000
Träning.....

Hejsan!
Träningen är nu på TISDAG den 16 juni 18:00 och inte torsdag som det felaktigt stod i utskicket.Banan brukar låsas upp strax efter 17:00
Det är korrigerat med ett nytt utskick till alla för säkerhets skull.
Kul om några funktionärer kunde hjälpa oss med säkerheten, kom i så fall vid 17:45-tiden till muren i depån.


Jag läste mailet som skickats ut och där stod det att nästa träning är på torsdag men på hemsidan står det tisdag den 16/6. Vad är det som gäller?

Min koppling verkar slut så jag kommer inte att köra men det kan kanse vara bra för andra att veta.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
I fall ni är osäkra på när träningen ska äga rum kan ni alltid kolla på NRS hemsida. Det står även på motorpark.se under bokningar. Ni kan även ringa mig eller Thomas S. Tele nr finns på NRS hemsida.

Men vi kommer alltid att boka på Tisdagar de gånger det är ledigt. Detta för att underlätta för alla inkl vår eminenta sjukvårdspersonal.

/J

Jag beräknar vara på benen igen om 3 veckor utan några framtida men.

Det låter ju lovande trots skadorna. Vi behöver fler stålmänn i klubben.
 
Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Kommer om jag lyckas få barnvakt (till 85 % klart). :tummenupp
 
Last edited:

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
ThomasS har kört 58:8 ikväll. Han påpekar själv att det inte är nån supertid eftersom han kört snabbare förra året och vill tona ner det hela. Men egentligen är han jättestolt över det.

Så jag föreslår att vi allihopa drar till med ett stort GRATTIS.

GRATTIS Thomas
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
ThomasS har kört 58:8 ikväll. Han påpekar själv att det inte är nån supertid eftersom han kört snabbare förra året och vill tona ner det hela. Men egentligen är han jättestolt över det.

Så jag föreslår att vi allihopa drar till med ett stort GRATTIS.

GRATTIS Thomas


Jättestolt var väl ändå att ta i, däremot så har jag inte kommit överens med cykeln riktigt och därmed inte kört särskilt bra på den.

Så när jag lastade av hemma och bläddrade lite på laptimern så var det ändå kul att se två höga 58 tider med 58,8 som bäst då jag tidigare under kvällen inte vetat om det utan trott att 59,2 varit det snabbaste varvet.

Lycka till på gotlandring nu i veckan:tummenupp
 

FOCI

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
ZX-12R-00 GSX-R600-04
Faan Thomas de är kanon och 57-56 -or kommer när du har läkt !!!!För en skadat fot är ett stor hinder GRATTIS !!!!:rock
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Dags för årets andra startträning i kväll.

Hoppas vi blir många förare.

Är någon sugen på att åka upp hjälpa till så behövs det ju alltid funktionärer.
 

EKAxMAN

EKA
Gick med
14 Apr 2003
Ort
HUSUM / Örnsköldsvik
Hoj
Honda CBR 954 RR Racehoj, SUZUKI GSX-R 1000 -03, VOR 503 -02, KTM 640 LC4, Aprilia AF1 Futura
Dags för årets andra startträning i kväll.

Hoppas vi blir många förare.

Är någon sugen på att åka upp hjälpa till så behövs det ju alltid funktionärer.

Hur ser det ut med vädret nere hos er??? Här i Övik har det stått spö i backen hela dagen....
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
På förstasidan @ n-r-s.se

Nästa träning:Resterande av årets träningar är INSTÄLLDA. Anledningen till detta är att banans säkerthet anses vara för låg. En dialog har förts mellan NRS och Banbolaget om åtgärder. Träningarna kommer att återupptas då en representant från styrelsen besiktat banan efter åtgärder som vi nu hoppas att banbolaget genomför.

Hur stora åtgärder handlar det om tro?
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Här kommer en lite uppdatering av läget.

Imorgon måndag kommer en maskin upp på banan som ska fräsa sandfållorna. Det som banbolaget inte har kunnat ordna är att röja slyn efter långrakan.

Vi planerar att samla ihop så många NRSare som möjligt och röja denna slyn så vi kan åka igen. Detta hade vi i skrivande stund tänkt göra på Tisdag ca 15:00 och frammåt.

Det vi nu väntar på är ett svar från banbolaget att banan kommer vara ledig då och att vi släpps in. Detta svaret har vi inte fått ännu så detta är fortfarande preliminärt. Anledningen till att jag lägger ut detta redan är för att ni ska vara i startgroparna eftersom det är så tätt inpå.

När vi vet säkert kommer vi skicka ut ett medlemsmail och även lägga ut detta på hemsidan.

/J
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top