Norra Roadracing Sällskapet

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Blir det torrt idag ska jag lägga på nya däck och göra ett försök på att åka 56. Hoppas det går bättre än det gick för kenneth 2007 :(
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Blir det torrt idag ska jag lägga på nya däck och göra ett försök på att åka 56. Hoppas det går bättre än det gick för kenneth 2007 :(
Med nya däck borde du kunna sätta en 56:a:tummenupp Jag körde ju 57.02 på väl begagnade. Å som flera rr-lirare brukar säga... Har man inte vurpat så har man inte kört max :)

Man kanske skulle kunna väcka det där gatåkargänget till liv....då kan det bli åka av.
Jag är ju gatåkare nu så jag kanske kommer om jag inte måste jobba.
Just nu är det jobb bokat både 22:a och 23:e :(
 
Last edited:

Phoenix69

Wheelie-Trainee
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Den Retta -09
Howdy boys! Är lite trött på att alltid komma in i en kurva..bra hastighet..lägger ner,känner "G-kraften" lutar mer...sen kommer det en &#&¤%¤#" volvo 740 som ligger å tankar bromsolja efter vägen!!

Har kört bana ett antal ggr å börjar bli lite biten :tummenupp men vad kostar det att ha en banhoj? Inte vad inköpspriset för hojen är ,utan vad kostar underhållet?
Hur mycket däck drar det? Hur länge klarar jag mej med en uppsättning? Vad är priset för ett par slicks?Är allmänt nyfiken på vad det kostar i runda slängar så man vet om det är värt å kosta på....Vill ju inte köpa banhoj å sen inte kunna underhålla den :glömdet
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Har kört bana ett antal ggr å börjar bli lite biten :tummenupp men vad kostar det att ha en banhoj?
Det är olika :)


Inte vad inköpspriset för hojen är ,utan vad kostar underhållet?
Jag brukar byta olja 3ggr per sommar. kostar väl runt 1000kr/år
Sen går det åt lite bromsvätska 100kr/år
Kedjespray 100kr/år
Bromsbelägg är som däck. man gör av med olika beroende på hur ofta och fort man kör. mellan 800-5000kr/år



Hur mycket däck drar det? Hur länge klarar jag mej med en uppsättning?
Det är väldigt individuellt. Kör man sakta kan man åka på ett set en hel sommar.Då kan man även köpa beg däck.Kan tänka mig att man kommer undan med 2000kr/år. Kör man riktigt fort kommer man lätt upp i 20.000+ /år

Vad är priset för ett par slicks?
ca 2000för ett bak...1700för ett fram

Är allmänt nyfiken på vad det kostar i runda slängar så man vet om det är värt å kosta på....Vill ju inte köpa banhoj å sen inte kunna underhålla den :glömdet
Som en gubbe sa åt mig när jag började. Det är inte en hobby det är en livsstil.....det kommer kosta dig alla pengar du kan få tag i.Det är sant men det är värt det. Sen kan man ju välja vilken nivå man lägger det på.

Men allt detta är ju mindre än vad det kostar att försäkra en sportig gathoj :)
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Det går att komma undan relativt billigt, köp en cykel med en orginalmotor så håller den många mil på bana med vanligt underhåll.

Racedäck som inte duger för 56 tide på mittsverige fungerar många banmil i ett tempo runt minuten eller strax däröver. Körde själv ofta över 200 varv på begade racedäck som jag köpt. Bättre gatdäck håller också många mil på bana, kräver mindre värme och är lättare att få grepp i om det inte går fort, i högt tempo går de dock varma relativt fort men det brukar jämna ut sig med tanke på att många inte orkar mer än tio varv i början.

Har du en bra fjädringsinställning på cykeln så håller däcken länge, har du fel är de körda på tio minuter.
 

bullskiten

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 600 -07
Börjar bli less nu.

forecast.GIF


Tror regndäck är ett måste snart. :huvet
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Åter en Tisdagsträning som kanske regnar bort :mad: Helt overkligt. Måste ju vara nån slags rekord detta år. Det jag däremot inte fattar är att när vi ändå bokar "sista minuten" ..... hur kan vi då hyra en Tisdagkväll om prognosen lovar fint typ Måndag och Onsdag men regn Tisdag. Tävlar man är det väl helt OK för då får man regnträning men de flesta som kör i klubben och på Tisdagskvällar tävlar ju inte.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Less på regnet blir man!
Utgår ifrån att alla anmält sig till UMCC körningen på lördag men som en bonus försöker vi få en bandag på fredag också. Fredagens körning blir en heldag med öppen depå med max 20 deltagare och körning till självkostnadspris. Skicka namn, tfnnr och mailadress till mig:

Intresserade hitintills:
1. Mattias Lundmark
2. RJ
3.
4.
5.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Det jag däremot inte fattar är att när vi ändå bokar "sista minuten" ..... hur kan vi då hyra en Tisdagkväll om prognosen lovar fint typ Måndag och Onsdag men regn Tisdag.

Det beror på att vi måste ha sjukvårdspersonal som bokat in sitt schema långt i förväg.

Sedan är det så att när man köper klippkort/årskort så vet man inte under vilka förutsättningar man kan träna. Kör vi en onsdag tex så kanske vissa jobbar då. Å andra sidan så är det ju ändå ingen som kör i regn.

Sen är det så att vi lägger in bokningen på torsdagar för att banbolaget ska ha hela fredagen på sig att bekräfta körningen för att vi ska kunna lägga upp infon på hemsidan under helgen. Skulle vi lägga bokningen på måndag så hinner vi knappt få ut infon vilken dag bet blir.

Denna fråga har ställts av fler än dig och är kanske bra att ta upp på årsmötet tex. Men det är inget vi kan ändra på i år.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top