Nu är debuten gjord, och det va det roligaste jag varit med om på länge. mera tävlingar kommer att köras =)
wet race igår å det blev krasch i 8e varv = ( låg du på en 12e-13e plats tror ja.
för dålig rutin kan det bero på, skulle ta det kallt då jag låg mitt emellan 2st klungor å hade kunnat ta det "lugnt" till målflagg.
Lördagens race va ett torrt iaf. kvalade in på 21a start plats, lyckades bra i starten och tog några placeringar under race, gick i mål på en 15e plats.
Jag är tok nöjd med helgen, hur kul som helhttp://sporthoj.com/forum/images/smilies/thumbup.gifst.
blev lite hektiskt på lördagen med plastning osv. men det va roligt och lärorikt
// #85
// Abbe
koolt
EDIT: Lite nylackat
Sammanfattning:
Kval 1: Nervös och en puls nära hjärtflimmer. Blev tuff tuff tåg i låg fart några varv. Pulsen gick ner och jag tänkte att nu måste jag börja gasa. Men PANG! så låg jag i depåsvängen. Framhjulet släppte på varv 5 eller 6.
Tyvärr flög hojen några varv. I princip var det inte en kåpa hel på hela hojen. Kåpstaget i smulor, instrumentet borta, ljuddämparen nästan av på mitten m.m. Var inte den dröm start jag tänkt mig! 1:18:207 blev tiden.
Plasta och laga lyckades ta mig till besiktningen 5 min innan kval 2
Kval 2: Tänkte att nu måste jag köra hela kvalet tog det lugnt till en börja och försökte gasa mer och mer. Tog mig runt hela kvalet.
Körde på 1:14:837 = 27 startruta.
Race 1: Detta lyckopiller måste upplevas! Vilken jävla känsla! Starten gick. Jag kom i väg lite dåligt. Första böj närmade sig. Detta var det jag var mest orolig för innan racet. Men väl där var det ganska lugnt gick sakta och var inte alls så trångt som jag trodde det skulle bli. Tog mig till och med om några hojar. Fick 3 hojar i en klunga framför mig. Killen framför mig bromsa bort sig i ejes. Blev en lucka till dom två andra. Lyckades jaga in den luckan och några varv senare tog jag mig om kille nummer 2 i hårnålen. Nu var det bara en kille kvar av de 3 som låg i klungan framför mig. Tror han blev lite trött mot slutet för jag tog in på han med, men racet tog slut innan jag fick en chans att ta mig om. 1:13:706 blev snabbaste varv. Helt otroligt! det stämde det alla sagt att blir det tävling så går det snabbare per automatik. Med tanke på att mitt tidigare PB låg på 1:15:50. Slutade på 21:a plats.
Race 2: Wetrace. Kom iväg mycket bättre i starten än race1. I inbromsningen innan första kurvan fick jag en lucka och gled om minst 4-5 hojar. Blev en krasch direkt efter första kurvan, jag fick närkontakt med 2 andra hojar men klarade mig ur det hela. Låg nu på 15-16 plats. Körde så snabbt jag vågade, men blev omkörd av 2 killar ganska snart. Försökte hänga på med det gick inte. På varv 7 låste jag framhjulet efter långrakan och gick i backen för andra gången denna helg.
Var 10st som gick i backen detta race.
Avslutar med en före och efterbild som sammanfattar helgen ganska bra.
View attachment 315276
View attachment 315277
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |