Norra Roadracing Sällskapet

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Såg denna i närheten av Uppsala... Är det nån härifrån tro?

Bifogat

• DSC004791.JPG
    DSC004791.JPG
    126.7 KB · Visningar: 94
  • DSC00480.JPG
    DSC00480.JPG
    56.5 KB · Visningar: 88
Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.

OlleB

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
R6-05 Race/CB 900-81/Honda Rickman -76/Honda XR650R 2002
Hoj i sikte

Pappa brodin här:)
Hojen såld till Thomas o Humlan i Västerås.
Kommer igen på något annat till nästa år ,ska se vad som dyker upp när RR-säsongen är över och det finns att välja på.:tummenupp

OlleB

Såg denna i närheten av Uppsala... Är det nån härifrån tro?

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar..
Roadracing NM i Våler.

Marcus stk600, Tomas rookie 600, Hampus rookie 1000.

Bifogat

• 2.JPG
    2.JPG
    101.7 KB · Visningar: 94
  • 1.JPG
    1.JPG
    132.3 KB · Visningar: 113

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar..
våler...

Grattis till fina placeringar också :tummenupp

Ja det har verkligen varit en lyckad helg, fredag och lördag hade vi ca 25 grader och strålande sol.
söndag något svalare men ändå väldigt bra.
Jag åkte till våler på lite "vinst eller fullust". Jag kan ju citera vad peter på alviks mc sa, " du ska inte köra så mycket mer i år va!! ventilerna är allt annat än bra, det bara RINNER igenom på två cylindrar".
Så jag är helt nöjd med mitt resultat, och att hojen höll ihop. Tack ändå till Roger (östersund) för att han ville låna ut sin hoj, utifall min inte skullje hålla, och tack för all hjälp med mekning och grillning och....ja några öl tog vi ju ivarge fall.

Så nu ska hojen rivas för att vara 110% inför nästa säsong, då ska vi köra lite mer race,

Jo om någon undrar så vart jag 17 man, av 24 startande, i stk600

Ha det gott.

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
"Det bara RINNER igenom på två cylindrar".
Så jag är helt nöjd med mitt resultat, och att hojen höll ihop. Tack ändå till Roger (östersund) för att han ville låna ut sin hoj, utifall min inte skullje hålla, och tack för all hjälp med mekning och grillning och....ja några öl tog vi ju ivarge fall.

Så nu ska hojen rivas för att vara 110% inför nästa säsong, då ska vi köra lite mer race,

Jo om någon undrar så vart jag 17 man, av 24 startande, i stk600.
Haha.. Ja du kan väl gå o köpa ett gäng trisslotter på Ica på vägen hem imorgon om du inte redan har gjort det!? :D

Så Roger körde inget i Norge??

Grattis för fina placeringar alla ni som var "over där"! :yoparty

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Ingen som va o gasade i tisdags? :)

Det blev dåligt med gasande i tisdags.
Jag Jocke och Jeppe var dom enda som var där och vi stog vid muren och väntade på att det skulle torka, men körde inget då det var för torrt för regndäck och för blött för slicks.

Hoppas det blir bättre på tisdag då det är årets sista startträning.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
hej pojkar

ingen som har ett (eller känner nån som har) ORIGINAL seatpipe till en CBR 1000RR 2004-2007 liggandes

bara burken då.

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Retta -03 banhoj
Hallå, ni upplysta.
Har ett "problem" jag funderat på hela sommaren, men har ännu inte kunnat bestämma mig. Sedan jag provade på bana var jag såld, och helt säker på att börja köra där istället för att härja på vägarna. har en en zx10r-06 samt en cbr600-97 som ren banhoj, men grejen är att kawan är så ofantligt jävla mycke roligare, att jag har svårt att motivera körning med hondan.
Efter en vurpa med kawan(tack och lov är den helförsäkrad) blev det inte lika roligt längre, hojen har nu stått på verkstad 2 månader. Frågan är alltså hur fan jag gör nu.. gör om kawan till banhoj helt och hållet med alla jävla kostnader det innebär, eller sälja och köpa en rr-hoj. Grejen är att det vore trevligt om man kunde ta den en sväng på vägarna ibland också..
Har även kollat kraschade zx10:eek:r i tyskland men det är ju väldigt mycket grisen-i-säcken..
Är lite kär i kawans motor och chassie, därför jag tjatar om den, vet dock inte hur jag ska göra.. förslag?
Tacksam för svar/olle

Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Hallå, ni upplysta.
Har ett "problem" jag funderat på hela sommaren, men har ännu inte kunnat bestämma mig. Sedan jag provade på bana var jag såld, och helt säker på att börja köra där istället för att härja på vägarna. har en en zx10r-06 samt en cbr600-97 som ren banhoj, men grejen är att kawan är så ofantligt jävla mycke roligare, att jag har svårt att motivera körning med hondan.
Efter en vurpa med kawan(tack och lov är den helförsäkrad) blev det inte lika roligt längre, hojen har nu stått på verkstad 2 månader. Frågan är alltså hur fan jag gör nu.. gör om kawan till banhoj helt och hållet med alla jävla kostnader det innebär, eller sälja och köpa en rr-hoj. Grejen är att det vore trevligt om man kunde ta den en sväng på vägarna ibland också..
Har även kollat kraschade zx10:eek:r i tyskland men det är ju väldigt mycket grisen-i-säcken..
Är lite kär i kawans motor och chassie, därför jag tjatar om den, vet dock inte hur jag ska göra.. förslag?
Tacksam för svar/olle

Hej igen! Har du gett Hondan chansen då? Förstår så klart att det är mycket nyare teknik och så starkare motor bla,bla men Hondan äreväl bara att dra lös ur staketet bända till gaffelbenen och ut å "dörna" igen. Köp däck för mellanskillnaden ist. Ja det äju svårt detta å jag lever ju inte som jag lär heller så vad faan. Inte mycket till råd du får av mej heller. En annan fördel för hondan åxå äju att det inte släpper lika lätt i utgången på rakan. :va

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
vet dock inte hur jag ska göra.. förslag?

Beror lite på vad du har för ambitioner. Men så här tänker jag.

Har du tänkt att bli riktigt snabb och det på kort tid så köp en färdigkittad bancykel, tror att det blir billigare och enklare.

Sen i valet mellan 600 och 1000 skulle ag säga att det beror på hur du vill köra men många tycker att det är lättare att bli snabb på en 600. Vill du bromsa sent, växla i kurvorna och runda 1000cc på yttern i kurvor så köp en 600, vill du rita svarta streck ur böjarna och wheela på rakorna köp en 1000cc. Oavsett vad du köper går det att åka i princip lika fort på mittsverige.

Om du bara vill åka och ha roligt så behåll din zx10 och kör med den, Jag kör med en besiktad gatcykel och tycker att det räcker för att ha roligt.

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
Fanns där ingen på träningen i Tisdags som tog
bilder som vi som ej var där kan glädjas åt???

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0