Norra Roadracing Sällskapet

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Snyggt kört GP! Minns min första 59:a, året var 2006 och jag firade detta med att bjuda familjen på middag.
Nu är det dags för dig att köra en riktig tävling också, kommer att gå kanonbra! Hur gick det på Gelleråsen, hann ju som aldrig prata med dig dag 2.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Snyggt kört GP! Minns min första 59:a, året var 2006 och jag firade detta med att bjuda familjen på middag.
Nu är det dags för dig att köra en riktig tävling också, kommer att gå kanonbra! Hur gick det på Gelleråsen, hann ju som aldrig prata med dig dag 2.

Blev 1:15:29 Oförklarligt dålig tid. Jag kände mig ganska talanglös när jag åkte därifrån men jag har kommit över det nu. Ska dit igen i augusti och ta en returfight.

Hur gick det själv då?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
KUNGLIGT Jonas !!!! Faan va najs :tummenupp För länge sen... när jag började köra bana sade jag till mig själv att det blir inget tävlande innan jag kör under minuten på Mittsverigebanan.... och det kan kan jag (så här efteråt) berätta att det är en hyfsat bra måttstock. Nu när du kör 58:eek:r med nya värstinghojen så är det bara kliva in och dominera :yoparty

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Blev 1:15:29 Oförklarligt dålig tid. Jag kände mig ganska talanglös när jag åkte därifrån men jag har kommit över det nu. Ska dit igen i augusti och ta en returfight.

Hur gick det själv då?
Första dagens 1:10:8 stod sig, däremot gjorde jag ett par aha-upplevelser dag 2 som jag hoppas med nya däck gör att jag kommer sänka tiderna. Riktigt kul var det att ligga bakom storbrakapojka i de snabba kurvorna och faktiskt se att man tar in förlorad mark.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Undrar jag med, letat som f*n haha :) ..skulle dom inte ladda upp några på NRS hemsida?

Dra nu inga paralleller till armén....är det du som är olles bror? I så fall har jag en bild på dig jag kan ladda upp i den tråden där övriga bilder ligger.

Last edited:

le_man

Medlem
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
Honda CBR 600F -97 -Banhoj...trasig..fan..ingen motor nån?, KTM SXC 625, Kawasaki ZX10 R
Dra nu inga paralleller till armén....är det du som är olles bror? I så fall har jag en bild på dig jag kan ladda upp i den tråden där övriga bilder ligger.

Japp det är jag det, gör gärna det! :tummenupp

Tackar på förhand :)

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
00:59:34
00:59:34 (japp, på samma hundradel)
00:58:91
00:58:88

Gissa om jag blev glad.
Fan va najs, det blir dig jag får försöka ta rygg på i sommar, så jag kommer tebax i nåt tempo jag med!!! :tummenupp

Som sagt av flera andra här, det är dags att fundera på tävling nu då, speciellt med den grymma hojen du har nu!! :)

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
I morgon blir det åka av :) kommer upp och plockar bort strypningarna till träningen :) hur mycket kostar det att åka en träning? sen är det start/tävlingsträning i morgon va?

Sen har ja funderat lite på vad man kan göra med en standard 600 på mittsverige? Hoppas jag i alla fall inte blir samma stoppkloss som under licenstagningen nu i alla fall :)

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
I morgon blir det åka av :) kommer upp och plockar bort strypningarna till träningen :) hur mycket kostar det att åka en träning? sen är det start/tävlingsträning i morgon va?

Sen har ja funderat lite på vad man kan göra med en standard 600 på mittsverige? Hoppas jag i alla fall inte blir samma stoppkloss som under licenstagningen nu i alla fall :)

400kr per enkel kväll tror jag.

Ja, det är startträning.

Helt original med gatdäck ska man kunna åka fortare än 1:02. Jag har kört 1:02:80 med en R1 -00 på min tredje träningen och då är jag ju relativt talanglös.

Last edited:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
fan de får ju en att skulla vilja nå långt med en std r6 :p med en alldeles för stor tävlingsskalle osv :p ska ta det lugnt i början bara för att lära känna dom extra hästarna jag lockar in i stallet. Men en tanke jag har, lyckas jag nån gång nå 1.00 med den här hojen ska jag ta tummen ur ***** och köra en tävling. Måste sätta höga krav så jag slipper tävla på ett tag :p nån gång ska jag göra det i alla fall om det passar in i vardagen utan att ha gjort 1.00 :)

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
fan de får ju en att skulla vilja nå långt med en std r6 :p med en alldeles för stor tävlingsskalle osv :p ska ta det lugnt i början bara för att lära känna dom extra hästarna jag lockar in i stallet. Men en tanke jag har, lyckas jag nån gång nå 1.00 med den här hojen ska jag ta tummen ur ***** och köra en tävling. Måste sätta höga krav så jag slipper tävla på ett tag :p nån gång ska jag göra det i alla fall om det passar in i vardagen utan att ha gjort 1.00 :)

det fixar du........bra sås reder sig själv

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
klockad på 1.10 och hade skitskoj i dag :) hitta dock mer o mer växlar och nått som jag kände var ett bra spår att ligga o köra i, fick köra om nåra på slutet och kändes som man tog in på några, asskoj :tummenupp

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Så har jag stått å jiddrat i depån om att jag har så dåliga däck å att jag vill prova bridgestone. Så hittar jag ett set i garaget när jag kommer hem. Vilken sopa man är.

Förresten. Nån som vet vem han med den jättestora kameran är?

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
MOTORPHOTO.COM har inte spanat in sidan själv änn då jag bara har mobilen som webläsare när jag sover i stugan, var en frilansare

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Vad gäller för licensträningarna på tisdagar? Var man tvungen att lösa medlemskap i NRS? Kan man betala allt som behövs på plats? Pris?

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Vad gäller för licensträningarna på tisdagar? Var man tvungen att lösa medlemskap i NRS? Kan man betala allt som behövs på plats? Pris?

Det kostar 400/tillfälle om man inte är medlem i NRS, för att det ska bli billigare så får måsta man vara medlem, och då kan du köpa klippkort eller säsongskort!

Det enda du kan betala på banan är engångsavgifterna, detta för att vi vill slippa strulet med kontanter på banan!

Men för mer info om hur du går med i NRS hittar du HÄR
Priserna hittar du HÄR :tummenupp

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Det kostar 400/tillfälle om man inte är medlem i NRS, för att det ska bli billigare så får måsta man vara medlem, och då kan du köpa klippkort eller säsongskort!

Det enda du kan betala på banan är engångsavgifterna, detta för att vi vill slippa strulet med kontanter på banan!

Men för mer info om hur du går med i NRS hittar du HÄR
Priserna hittar du HÄR :tummenupp
Tack för bra svar! Får se om jag hinner komma imorgon...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0