Norra Roadracing Sällskapet

Det e ju rätt att vi inte bör göra det under NRS flagga om banan inte är godkänd.

Gör vi det privat så har svemo inga synpunkter på detta. Jag ringde och frågade vad som gällde om att köra på icke godkända banor och där sa de att det får man göra så mycket man vill. Men försäkringen gäller inte såklart.
Precis. Privat är det en helt annan sak. Men eftersom detta skrevs i NRS tråden så kunde man ju tro att denna inbjudan gäller NRS. Så kan inte vara fallet. Onsdagsbus kommer ju inte heller kunna marknadföra att det är NRS som uppvisningskör. Då blir det ju också helt fel.
 
Precis. Privat är det en helt annan sak. Men eftersom detta skrevs i NRS tråden så kunde man ju tro att denna inbjudan gäller NRS. Så kan inte vara fallet. Onsdagsbus kommer ju inte heller kunna marknadföra att det är NRS som uppvisningskör. Då blir det ju också helt fel.

Helt rätt, jag flyttar frågan från NRS tråden och låter frågan gå till hojåkare i sundsvall med omnejd.

Självklart kör vi rätta bansträckningen med hela långrakan.
 
Helt rätt, jag flyttar frågan från NRS tråden och låter frågan gå till hojåkare i sundsvall med omnejd.

Självklart kör vi rätta bansträckningen med hela långrakan.

Kungligt Thomas. Jag tror det är viktigt att hålla isär NRS och andra aktiviteter på Mittsverigebanan innan den banan är fixad.

Däremot tycker jag fortfarande att vi i klubben borde hyra en annan bana och köra på. T.e.x Karlskoga.
 
Kanon!! Mycket bra idé så vi kunde köra och stärka NRS som förening....:tummenupp

Jaa annars har vi ju ingenting att komma med, NRS är ju så djävulskt beroende av Mittsverigebanan. Annars äre nog "sotdöden" som väntar NRS, om man inte börja tänka i andra (banor):D från ägarhåll.
 
Mittbananen!

Hålloj alla! Jobbar i S-vall varannan vecka och undrar om det kommer banåkar kvällar i sommar, annat än busonsdagar? :va
 
En rolig och en tråkig nyhet.

Jag åkte min första 56:a igår. (56,7)

Gunnar Jansson besökte banan. Gubbarna på banåkning.nu hade ett långt samtal med honom där han meddelade att banbolaget inte kommer att fixa upp banan enl. SVEMO´s krav så att banan kan återfå licensen. Även en annan NRSare hade pratat med honom och fått samma budskap.
 
En rolig och en tråkig nyhet.

Jag åkte min första 56:a igår. (56,7)

Gunnar Jansson besökte banan. Gubbarna på banåkning.nu hade ett långt samtal med honom där han meddelade att banbolaget inte kommer att fixa upp banan enl. SVEMO´s krav så att banan kan återfå licensen. Även en annan NRSare hade pratat med honom och fått samma budskap.

Faan va grymt med en 56:a Jonas!! Stort grattis. Är själv nere på Kinnekulle-Ring just nu, men fick SMS för en stund sedan av Micke Sedin att Gunnar ändå verkar vilja diskutera en lösning så det verkar vara lite fram o tillbaka med beskeden där. Jag förstår dock att det är svårt att fixa en banan om man har dåligt med pengar, för folk börjar snacka nu att Gunnar har det dåligt ställt och inte har råd att fixa till den.
 
Faan va grymt med en 56:a Jonas!! Stort grattis. Är själv nere på Kinnekulle-Ring just nu, men fick SMS för en stund sedan av Micke Sedin att Gunnar ändå verkar vilja diskutera en lösning så det verkar vara lite fram o tillbaka med beskeden där. Jag förstår dock att det är svårt att fixa en banan om man har dåligt med pengar, för folk börjar snacka nu att Gunnar har det dåligt ställt och inte har råd att fixa till den.

Jag tycker NRS hyr banan på tre år framåt så att Gunnar får pengar och fixa banan.

Samtidigt så skriver man ett kontrakt på att banan skall vara besiktad före den tex 110822 eller vad som nu är rimligt.
Annars betalas pengarna åter plus eventuell straff avgift eller dylikt.

Vad jag har förstått så finns offert på det som skall göras, så priset är redan bestämt och det är bara att sätta igång.

Alla berörda skulle dra nytta av ett sådant avtal, det gynnar både NRS och banägare.
 
Jag tycker NRS hyr banan på tre år framåt så att Gunnar får pengar och fixa banan.

Samtidigt så skriver man ett kontrakt på att banan skall vara besiktad före den tex 110822 eller vad som nu är rimligt.
Annars betalas pengarna åter plus eventuell straff avgift eller dylikt.

Vad jag har förstått så finns offert på det som skall göras, så priset är redan bestämt och det är bara att sätta igång.

Alla berörda skulle dra nytta av ett sådant avtal, det gynnar både NRS och banägare.


mm det skulle nog definitivt bli lite mer fart i klubben.:tummenupp
 
Jag tycker NRS hyr banan på tre år framåt så att Gunnar får pengar och fixa banan.

Samtidigt så skriver man ett kontrakt på att banan skall vara besiktad före den tex 110822 eller vad som nu är rimligt.
Annars betalas pengarna åter plus eventuell straff avgift eller dylikt.

Vad jag har förstått så finns offert på det som skall göras, så priset är redan bestämt och det är bara att sätta igång.

Alla berörda skulle dra nytta av ett sådant avtal, det gynnar både NRS och banägare.

Good thinking, tar med mig ideen på mötet. Just detta med kontrakt är nog bra, för han vill ha klara papper och inga tveksamheter. Det blir ju typ en underhållsfond, fast det borde ju ha funnits sen förut. Nån som vet hur man gör på andra banor????. Tänk vidare så vi kommer närmare en lösning, innan såna som jag hinner gå i pension.:)
 
Äntligen verkar det bli en träff med alla ban-ägarna den 3 aug.
Kanoon om så många som möjligt kommer med idéer om hur vi ska lyckas komma överens om och hjälpas åt med de 4 säkerhetspunkterna från Svemos senaste besiktning av banan. Den mest arbetssamma och kostsamma åtgärden är att
-bunta ihop däcktravar samt täcka dessa med s.k. conveyorbelt (transport band av gummi) i vissa kurvor.
- skala av gräskanten mot asfalten så den är i jämnhöjd med sandfållan och banan.
- fylla på mer sand i sandfållan efter långrakan.
-ta bort all sly, rötter i avåkningsytorna och däcktravarna.
- ta bort den lilla bergkant (trasigt berg) som är efter vä kurvan.
Ägarna tycker att vi äger problemet och ställer kraven så då borde vi vara högst delaktiga i åtgärderna också. Vidare vill ägarna att om de ska kosta på dessa åtgärder så vill de ha tillbaka dessa pengar på sikt i ban-hyra från oss. Detta är ungefär hur jag uppfattat detta. Vore ju bra om vi kan få igång nån verksamhet igen efter några bortkastade år.:)
 
Först vill jag bara säga att vi visst skall och vill vara delaktiga i att få banan fixat MEN!!!!! det är banägarnas sätt att se på saken som gör mig så förbannat less!

"Ägarna tycker att vi äger problemet och ställer kraven"
Herregud!! vilka krav vi ställer :huvet om dom hyr ut en racingbana så skall det ju gå att köra racing där ?!?!?! eller skall jag hyra banan för fågelskådning nu när dom byggt ett sådant fint fågelskådar torn.

Är fan samma som att hyra ut lägenheter med stora hål i taket så det regnar in, och tycka att det ät hyresgästen som "äger problemet" för det är ju inte hyresvärden som blir blöt.

ÄÄÄ jag fattar inte hur det överhuvudtaget kommer få till något vettigt lösning med banägarna .... hoppas jag har fel.
 
Först vill jag bara säga att vi visst skall och vill vara delaktiga i att få banan fixat MEN!!!!! det är banägarnas sätt att se på saken som gör mig så förbannat less!

"Ägarna tycker att vi äger problemet och ställer kraven"
Herregud!! vilka krav vi ställer :huvet om dom hyr ut en racingbana så skall det ju gå att köra racing där ?!?!?! eller skall jag hyra banan för fågelskådning nu när dom byggt ett sådant fint fågelskådar torn.

Är fan samma som att hyra ut lägenheter med stora hål i taket så det regnar in, och tycka att det ät hyresgästen som "äger problemet" för det är ju inte hyresvärden som blir blöt.

ÄÄÄ jag fattar inte hur det överhuvudtaget kommer få till något vettigt lösning med banägarna .... hoppas jag har fel.

Du har helt rätt. Insikten hos ägarna borde ha funnits för ett tag sen att det är de som äger problemet.
I vilket fall har jag fått annat att fokusera på så det är bra om någon fler i NRS anmäler sig för detta med att försöka få till en lösning med ban-ägarna. Problemet vart igår i skönsbergskurvan, de säga jag köra 133km/h det vara 90km/h där. Så det är tur man har en trampcykel åxå:confused:
 
Problemet vart igår i skönsbergskurvan, de säga jag köra 133km/h det vara 90km/h där. Så det är tur man har en trampcykel åxå:confused:

Har hänt mig med för några år sen. 180 på 90väg med hoj. Polisen sa: "du är snabbast idag!"

Skulle jag vara dig skulle jag bara säja "det var inte jag" Förmodligen får du böter ändå.

PS. Jag har åkt lite fler 56or idag. 56.7 56.8. Den här gången la jag på ett fulslitet pirelli. När jag kom in såg slitaget perfekt ut å 56 på laptimern. Gött
 
Har hänt mig med för några år sen. 180 på 90väg med hoj. Polisen sa: "du är snabbast idag!"

Skulle jag vara dig skulle jag bara säja "det var inte jag" Förmodligen får du böter ändå.

PS. Jag har åkt lite fler 56or idag. 56.7 56.8. Den här gången la jag på ett fulslitet pirelli. När jag kom in såg slitaget perfekt ut å 56 på laptimern. Gött

Svårt att neka när de torpederar en på E-4an och har att välja på att köra i diket eller stanna. Dessutom satt han med den utdragbara batongen i högsta hugg, redo. Sen hade de allt på film. Lär väl bli någon månad utan kort.:gnissla

Kul, låter som bra set-up. :)
 
Uppmaning!

Tycker att alla som vill ha till en lösning med NRS och banan kommer på årsmötet och säger sin mening och har en åsikt om framtiden och racing i allmänhet. Det är ju vi medlemmar som bestämmer om vad vi ska ha för verksamhet. Annars blir det ju bara en postlåde förening i bästa fall. Alla som vill träna/tävla/vara funktionärer bör nog fråga sig, vilken uppgift kan jag ha för att ro i land Svemos åtgärdslista. Då tänker jag framför allt på däcksbuntning och liknande arbeten. Det är bara en däcksbarriär som behövs göras på ca: 20-25 meter, den ska sedan täckas in med transportband (s.k. conveyorbelt) Detta förutsatt att det trasiga berget tas bort helt och är i jämnhöjd eller under nivå med sandfållan. Sen det andra med att röja sly och jämna till gräskanten och fylla på sand ordnar nog ban-ägarna.
 
Tycker att alla som vill ha till en lösning med NRS och banan kommer på årsmötet och säger sin mening och har en åsikt om framtiden och racing i allmänhet. Det är ju vi medlemmar som bestämmer om vad vi ska ha för verksamhet. Annars blir det ju bara en postlåde förening i bästa fall. Alla som vill träna/tävla/vara funktionärer bör nog fråga sig, vilken uppgift kan jag ha för att ro i land Svemos åtgärdslista. Då tänker jag framför allt på däcksbuntning och liknande arbeten. Det är bara en däcksbarriär som behövs göras på ca: 20-25 meter, den ska sedan täckas in med transportband (s.k. conveyorbelt) Detta förutsatt att det trasiga berget tas bort helt och är i jämnhöjd eller under nivå med sandfållan. Sen det andra med att röja sly och jämna till gräskanten och fylla på sand ordnar nog ban-ägarna.

Jag kommer
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top