Norrköping!

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Tack för en nice Lördags tur!
Synd att solen försvann ganska raskt men kul med så stor uppslutning ca, 27st om det åvan stämde =) Varierande tempo men visst fick den lilla röda jävulen stundtals bekänna färg =)..
Blir väl en tur imorgon oxå hoppas jag, Solen kan väl knappast svika oss 2 dagar i rad..
//Johan

Glömde en sak vi var ju faktiskt hela 4 hojar kvar till sista kaffe rasten på Mc Orvars. Lite svinn får man räkna med..
Nej vars tyckte ni höll ihop gruppen bra, med strategiska stopp lite här och var.
//Johan

Last edited:

Costas

Titelförsvarare
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
CBR 900 95-
Vill oxå tacka för en nice dag, kul att så många var med o åkte. Lite frussen när man kom hem, men va gör det när man har roligt. :banana

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
@ Johan_R6: Tycker du verkligen att reseledaren gjort ett bra jobb när han tappat bort 23 av 27 åkare på 20 mil? Han spelade dessutom in inte bara stumfilm utan även i svart-vitt!!! Vojne, vojne

@ GixxerTiger: Har du kommit hem än, vad var felet?

@ Övriga: Vad sägs om en repris imorgon? Kl.11.30 McOrvars.

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Både jag och FZ1 räknade till 27 hojar :tummenupp vid MC-orvars!

Det var en riktigt trevlig tur! Hoppas alla kom hem som de skulle, det blir ju lite kaotiskt ibland när man är så många.

Njaa inte riktigt alla för min hoj dog ju efter typ 3 mil efter Q-star.Tack alla som hjälpte mej idag. Hojen står i verkstan nu och jag tar itu med den inatt och funkar den kommer jag imorgon oxå. :)

@ Johan_R6: Tycker du verkligen att reseledaren gjort ett bra jobb när han tappat bort 23 av 27 åkare på 20 mil? Han spelade dessutom in inte bara stumfilm utan även i svart-vitt!!! Vojne, vojne

Precis hem kommen :)

Last edited:

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Tog bara en bild från dagens tur, får se till att ta med vanliga kameran till nästa gång.:huvet

Bifogat

• DSC00644.JPG
    DSC00644.JPG
    96.5 KB · Visningar: 99

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Johan_R6: Tycker du verkligen att reseledaren gjort ett bra jobb när han tappat bort 23 av 27 åkare på 20 mil? Han spelade dessutom in inte bara stumfilm utan även i svart-vitt!!! Vojne, vojne

Haha jovisst men till reseledarens försvar så droppa ju de flesta av frivilligt, förutom vissa missöden efter 3mil skogs turer osv...

Men det med svartvit stumfilm vet i faan *asg*:tummenupp

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
Ingen:(
Tack för en trevlig tur idag.:)
Även om det gick lite långsamt för mig vid en del partier...men man lär sig nåt nytt varje dag.:tummenupp :)
Hoppas verkligen att SOLEN är med oss nästa gång!!:)

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Det var ju skitskoj att se vad man gick miste om idag.... :mad:

Aja, kom själv just hem från en dagstripp från Örebro. Hjortkvarn ÄR en bana!!Skapligt kallt nu på kvällen dock.
Ett tack till den viftande hojåkaren vid Finspång, vi cruisade förbi poliskontrollen i 90km/h. :D

hawkins31

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Saknar hoj
Jag vill också tacka för en toppen tur!
Nu hittar jag till rejmyre via simonstorp efter viss förvirring :va

Sen så tycker jag det är helschysst att ni väntade in de lite långsamare åkarna som jag då, som i stort sett räknade in truppen vid varje stopp :)
Jag är ganska ny i mc-sadeln, då går det lite långsamare! Det som var bra med att starta först var att jag fångade i stort sätt alla med min kamera, eftersom alla körde om mig! :)

Jag och icepick tappade dock bort gruppen (den som var kvar) vid ljungsbro, Men reseledaren plus en hann ju ikapp på bakhjulet :tummenupp

Tack för idag! på återseende!
Rock on :yoparty

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing

Vadå :va , tycker du att 23 bortappade hojar av 27 är dåligt :D
Du måste se det positiva, 4 kom ju hem helskinnade eller hur.

Eftersom det är första filmningen för året så kan det bli lite fel, och lite fel blev det. Dock så kommer 2 filmer att läggas ut på sidan ikväll.

Filmerna heter hjortkvarn-Prästköp och Prästköp-Tjällmo.

@Linköpingsgruppen: ber om ursäkt, men det blev lite fel i Igelfors så ni försvann, Svårt att hålla reda på 27 gasglada tokstollar.

11:30 är tiden som gäller för lite gemenosam söndagsåka. Tror turen kommer att bli ner mot söderköping och vidare mot östra nånting, FZ1 har koll på morgondagens tur.
Kul att vi blev så många idag, hoppas den trenden håller i sig.
Ses i morgon

Linda_R6

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
Beslutsamhetsångest......
Vi följer gärna med på tur imorrn.
Men skulle önska en mindre guppig väg om det går för sig. Fick nog av flygturer idag:gnissla Sitter hällre på hojen än johans axlar...................

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Repris

:tummenupp

Imorgon låter bra,

Som sagt 4 kvar till slutet är inte så illa jobbat :) men som hawkins skrev så passerade ju du och jag dem vid klocket.
--------------------------------------------------------------
@"Jag och icepick tappade dock bort gruppen (den som var kvar) vid ljungsbro, Men reseledaren plus en hann ju ikapp på bakhjulet "
---------------------------------------------------------------

Så då var vi ju i alla fall 6 hojar kvar till Norrk igen :D

Ses imorgon vid Mc Orvars för en ny tur.
//Johan

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Filmerna uppladdade. Bara å tanka.
Följ bara länken nedan.

@FZ1, Svartvitt is da shit nu för tiden det vet du. Dessutom Snyggare nyckel får man leta efter.

BUSKUL

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Hayabusa 03
:) Kul åkning. VI var 5 till Norrköping ,jag svängde av vid klockis. Ny här men hoppas kunna hänga med fler ggr.

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Filmerna uppladdade. Bara å tanka.
Följ bara länken nedan.

@FZ1, Svartvitt is da shit nu för tiden det vet du. Dessutom Snyggare nyckel får man leta efter.

Kolla filmerna precis Nice:tummenupp
Kul att man själv var med på hela första filmen, om än som andra hoj framför dig =)..

Var först lite osäker om man skulle hinna med er andra fartdårar, men det gick ju bra trotts 50 kilo barlast på bakcutsen (sorry Linda) :D

igge-kock

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2007
Hoj
honda CB1000R 09
Tja MC orvars vart i norrköping ligger det skulle gärna följa med i morgon sön, är från linköping o har inte så stor koll på norrköping en adress så man kan kolla eniro tack!?!

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Tja MC orvars vart i norrköping ligger det skulle gärna följa med i morgon sön, är från linköping o har inte så stor koll på norrköping en adress så man kan kolla eniro tack!?!

http://kartor.eniro.se/query?&what=map_adr&mop=aq&mapstate=7;16.167228;58.602238;s;16.153387050053418;58.608184157779874;16.181048168499352;58.59629362277267;1001;812&mapcomp=;;;;;;;;;;;;;;0;0;;;;0&stq=0#

Lång länk : ) Jag sökte på Stockholmsvägen 74 norrköping, typ.

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Nu har jag givit upp för inatt ! Blir inget åka för mej idag.

Bifogat

• El-fel gixxer1.jpg
    El-fel gixxer1.jpg
    179.3 KB · Visningar: 42
  • El-fel gixxer2.jpg
    El-fel gixxer2.jpg
    151.2 KB · Visningar: 33
  • El-fel gixxer3.jpg
    El-fel gixxer3.jpg
    153 KB · Visningar: 33
  • El-fel gixxer4.jpg
    El-fel gixxer4.jpg