Norrköping!

Costas

Titelförsvarare
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
CBR 900 95-
Inge fel på filmen ringensmiskarn, det var både färg o skönsång på min computer(men den är förstås gammal). Tackar:tummenupp

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
Ingen:(
Tjena:)
Vilken tid idag?
läste att det skulle bli 11.30?:va
Det går inte o skjuta till lite senare ca 12.00 vid mc orvars?

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Samling mellan 11:30 och 12:00 på MC-orvars blir det med andra ord!

Hoppas det blir några stycken idag också! Idag tar jag sista platsen där bak och FZ1 önskemålet är små vägar, så man inte måste gasa som en tok för att ha roligt!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ledsen att jag bommade den här helgen.. Hade inte en chans att få ner hojen, så nu sitter jag här och suktar!..

Såg det här nyss, man blir förbannad på debatten:

"Mc-föraren kom i 100–120 kilometer i timmen på Göteborgsvägen när en personbil körde ut från en tvärgata.

Motorcykeln saknade registreringsskyltar och själv hade 25-åringen inget mc-kort."

Jag tvivlar inte en sekund på att den oreggade hojen körd av en kille utan kk senare hamnar på VÅR statistik över olyckor när det diskuteras längre fram.. :arg

Ha kul idag alla, jag är på nästa helg, eller åtminstone Valborg!

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Tjoho vilken dag.
FZ1 gjorde ett kanonjobb och hittade bra kurviga vägar. Från och med nu är han utsedd till reisleiter för alltid.:tummenupp Bra väder ordnade han ju med.

Hoppas nu att det är bra väder nästa helg oxå.

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Tack MR. Resledare.
Fina vägar och kalas väder, vad mer kan man önska?
Möjligen ett nytt bakdäck *asg* när nu gummit tycks ha tagit slut.
Beställer ett nytt i morgon, bara hoppas man hinner få hem och montera det innan helgen.
// Ha det gött Johan och Linda

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Superduke -06
Tack o bock

Man får tacka för guideningen av Norrköpingsvägarna med omnejd, ledd av "ringensmiskaren"
En riktig trevlig rutt! Får bara hoppas jag kommer ihåg vart vi var så man kan ta dom vägana nån mer gång. Kanske nästa helg...

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Redo för nästa tur :yoparty
Nytt däck är beställt och kommer monteras på fredag...
Blir nog en aningens snabbare & säkrare framfart med nytt gummi.
Så då återstår bara att försöka hettsa FZ1 och ringensmiskarn till nya snabba framfarter på ringliga Östgöta vägar.:tummenupp :D
//Johan

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Givet att man dyker upp på nästa körning! Toppenkul! Vi från linköping lyckades ju med att "slarva bort" gruppen vid ett stopp, man får inte vara för ivrig... ;-)

/ Mencken på den svarta FZ1:an

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Givet att man dyker upp på nästa körning! Toppenkul! Vi från linköping lyckades ju med att "slarva bort" gruppen vid ett stopp, man får inte vara för ivrig... ;-)

/ Mencken på den svarta FZ1:an

Jag fick ju tro iallafall i 5 min att jag var snabb, innan jag insåg att de efter mig hade svängt av =)

smalzoff

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Hoj
Honda cb 500
Får väl också tacka för i lördags den lilla bit vi hängde med. Jag kände mig mest till besvär för er andra, om jag ska vara ärlig, som bevislingen kör bra mycket snabbare i kurvorna än vad jag gör. Tråkigt att komma så mycket efter hela tiden.
Så det var inget för mig.

Men är det nån som vill ut och åka i lite mer lugnare tempo och som inte ligger ner i kurvorna, så finns jag alltid här :) Bara att höra av sig!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Utan att ha åkt med.. Så verkar det som att tempot var rätt dåligt anpassat för gruppen om så många känner att de var i vägen och försvann under dagen etc..

..är det meningen? Naturlig urgallring eller?

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Lördags tur!

Utan att ha åkt med.. Så verkar det som att tempot var rätt dåligt anpassat för gruppen om så många känner att de var i vägen och försvann under dagen etc..

..är det meningen? Naturlig urgallring eller?

Tyckte nog alla gjorde en bra insatts att försöka hålla ihop gruppen. (även åkte tillbaka för att kolla så inget var fel)
Eftersom en hoj gick sönder efter redan 3 mil.
Vi var som sagt 27 hojar som startade, så självfallet kommer nivån på mc åkandet variera stort med en så stor grupp.

Men vi gjorde många stopp och väntade in de som körde aningens långsammare. Så innan vi startade igen var alla alltid samlade.
Sen blev det som sagt en miss när typ 10st av gruppen blev lite ivriga och åkte fel väg mot Pålsboda, pga att en var diabetiker och var tvungen att snabbt äta. Vi andra åkte vidare och åt tillsammans och efter det var det endel som avvek pga tid,närhet hem och ville göra andra vägval osv...
Vi andra åkte vidare tillsammans och avslutade med en fika på Mc Orvars.

Med andra ord hölls gruppen ihop bra eller hur skulle man annars gjort?:confused:
//Johan

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping