Norrköping!

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
En eloge till "arrangörerna" som gjort ett superarbete med dagens körning.

Kul folk, kul stämning och kul körning.
29 mil hamnade min mätare på och nu har 100 milagränsen passerats så nu blir det 1a service...

Roligast idag.................Att köra om Strömma på yttern...
Dummast idag...............Att köra om Strömma på yttern
Tja,vad gör man inte för att roa sina vänner, kul att det var uppskattat :)
Men nästa gång jag släpper om dig så tycker jag att vi höjer svårighetsgraden ett steg, kan ju vara både kul och nyttigt för dig att få pröva på omkörningar på tvåans växel med :D

igge-kock

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2007
Hoj
honda CB1000R 09
Tack för en jävligt trevlig dag med bra vägar :)
Innstämmer med föregående!
Nu ska det drickas pilsner skååål!!!!!

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Kul med nya vägar...och kul med nytt folk! Helt rätt tempo kändes det som också....och vilken avslutning! Med kaffe uppe på en höjd med Bråviken? nedanför.

Ser fram emot helgens filmer.....

/bruppar öl i soffan.

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
En eloge till "arrangörerna" som gjort ett superarbete med dagens körning.

Kul folk, kul stämning och kul körning.
29 mil hamnade min mätare på och nu har 100 milagränsen passerats så nu blir det 1a service...

Roligast idag.................Att köra om Strömma på yttern...
Dummast idag...............Att köra om Strömma på yttern

Typiskt att jag inte kunde vara med och leka idag då! Ska ni åka imorgon då ?

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Tittar ut gm fönstret här i ringarum o de regnar så kamelen får vara parkerad hela dan.
SMHI har lovat halvpissigt väder idag.

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Om FZ1 eller ringensmiskarn (vem av er det är som bestämmer vägen idag) väljer en väg som inte tar gruppen längre ner än Linköping idag så lär det bli en dag utan regn(enligt smhi och cnn). Men det blir en dag med moln och enstaka solglimtar med en högsta temp på 16 grader.

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
@ Holmlund: Det står givetvis alla och envar fritt att välja destination och vägval. Alla initiativ och reisleiter välkomnas varmt!

@ Övriga: Vilket tempo blir det idag? Med MidnightStar har jag kört 180, med R1 152 km/h

Berna

Är det genetiskt eller ärftligt?
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
Yamaha YZF 600R
Kortege

Vet inte riktigt vart jag ska leta, så jag slänger upp en fråga här om 1:a maj-kortegen. Vart och när ska man infinna sig? Har aldrig varit med om kortegen i Norrköping, så om någon kunde informera mig om läget vore jag tacksam!
Have it!

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Gasch! Nu har jag varit inne här och spanat för att se hur dagens åka blev....minst 20 gånger! OCh fortfarande inte ett uns. ;)

/för dagen befodrad till Fiddymek åt mini och arbetsledare för snickarlaget

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Vet inte riktigt vart jag ska leta, så jag slänger upp en fråga här om 1:a maj-kortegen. Vart och när ska man infinna sig? Har aldrig varit med om kortegen i Norrköping, så om någon kunde informera mig om läget vore jag tacksam!
Have it!
MC-kortege, kl 13
Kortegen startar klockan 13 från bilprovningen i Herstaberg. Därefter åker motorcyklarna via Sandbyhov - Stockholmsvägen - Norra Promenaden - G:a Rådstugugatan - Södra Promenaden - Folkets Park och Södra Promenaden för att avsluta på Getängen (Linghallen).

Efter avslutad kortege ställs motorcyklarna upp och här finns kaffe- och korvservering.

Länk: Upplev Norrköping

Edit:
Samlingsplats är alltså vid nya bilprovningen i Herstaberg:
Järngatan 43, Norrköping
Kartlänk

Last edited:

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Gasch! Nu har jag varit inne här och spanat för att se hur dagens åka blev....minst 20 gånger! OCh fortfarande inte ett uns. ;)

Dagens åka blev:

6 hojar och en ny upplevelse... Holmlund formulerade sig nåt åt det här hållet; "Det var ju som att åka berg-och-dal-bana fast med hoj!" :tummenupp

Igår fick vi också en bra beskrivning av en väg; "Det var ju som att åka på värsta gokart-banan!" :D Eller nått sånt... Tyvärr vet jag inte vem av de 16 hojåkarna som sa det.

MC-kortege, kl 13
Kortegen startar klockan 13 från bilprovningen i Herstaberg. Därefter åker motorcyklarna via Sandbyhov - Stockholmsvägen - Norra Promenaden - G:a Rådstugugatan - Södra Promenaden - Folkets Park. PUNKT

Efter avslutad kortege...

...drar man järnet ut till Oscarshäll för att köa, trängas och fika med en massa annat hojburet folk. Och sen blir det åka av! :yoparty

Ville bara ge min bild av hur 1:a maj brukar se ut!

Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Dagens åka blev:

6 hojar och en ny upplevelse... Holmlund formulerade sig nåt åt det här hållet; "Det var ju som att åka berg-och-dal-bana fast med hoj!" :tummenupp

Igår fick vi också en bra beskrivning av en väg; "Det var ju som att åka på värsta gokart-banan!" :D Eller nått sånt... Tyvärr vet jag inte vem av de 16 hojåkarna som sa det.

...drar man järnet ut till Oscarshäll för att köa, trängas och fika med en massa annat hojburet folk. Och sen blir det åka av! :yoparty

Ville bara ge min bild av hur 1:a maj brukar se ut!

Norrköping ligger deeeeeeefinitivt i fel ände av länet!! :D

Berna

Är det genetiskt eller ärftligt?
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
Yamaha YZF 600R
MC-kortege, kl 13
Kortegen startar klockan 13 från bilprovningen i Herstaberg. Därefter åker motorcyklarna via Sandbyhov - Stockholmsvägen - Norra Promenaden - G:a Rådstugugatan - Södra Promenaden - Folkets Park och Södra Promenaden för att avsluta på Getängen (Linghallen).

Efter avslutad kortege ställs motorcyklarna upp och här finns kaffe- och korvservering.

Länk: Upplev Norrköping

Edit:
Samlingsplats är alltså vid nya bilprovningen i Herstaberg:
Järngatan 43, Norrköping
Kartlänk

Tack för ett ypperligt svar Strömma.
Vet du (eller någon annan) hurvida det finns någon speciell samlingsplats för sporthojar? De bilder jag såg från förra årets spektakel handlade mest om massa lowriders som stod uppställda. Vore kul om det fanns någon egen sektion med likasinnade för sporthojar!

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Dagens åka blev:

Ja visst var det bitvis upp och ner, ner och upp, men det var bara roligt . Ibland kändes det som att båda fram och bakdäcket lämnade marken samtidigt. En helt ny upplevelse! :tungan

Skitkul körning kan man sammanfatta dagens "låååånga" tur. För mig stannade mätaren på 35 mil. Varav 25 mil var på mer eller mindre kurviga vägar. Nästa gång ska jag försöka hänga på lite bättre :D

Ser fram emot nästa körtillfälle!:tummenupp

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Holmlund är den enda vi inte kan skrämma bort verkar det som :D .
Kanonvägar idag när Aquila tog täten och visade hur en kurvig väg ska vara:tummenupp .
Blir att åka denna runda fler gånger, eller hur?

Nya däck till nästa helg för då åks det väl igen?????????

:va Tjena Boy´s and Girls kommer det att bli åkning av på Lördag eller???Och vilken tid kommer då att gälla:) Jag missade eran första träff:mad: Hoppas att vi ses....... TL 1000R For Ever

Hittade dig på forumet till slut. Lite sent att svar på ditt inlägg men om det är väder så ses vi på Lördagar klockan 12 vid McOrvars. Kommer in och lämnar mitt telefonnummer på ditt jobb i veckan.
Hörs

Last edited:

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag ser fram emot 1maj, att köra där var en av anledningarna till att jag tog kortet förra hösten :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024