Norrköping!

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Japp då var hojen såld och jakten på ny startar..
Om planen funkar så står där en för mig ny R1 i garaget innan tisdag kväll =). Måste ju ha lite mer muskler i hojen eftersom jag inte tycks bli av med vikten bakpå (Linda)

Blir det någon åkning i veckan eller? tisdag, onsdag eller efter kortegen 1Maj?
Ha det gött// Johan

Last edited:

Linda_R6

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
Beslutsamhetsångest......
Johan_R6 skrev: Måste ju ha lite mer muskler i hojen

Hm darling, antar att du vill ha mer muskler i hojjen för att kompensera det du själv saknar.:pannkyss hihihihii

//Linda

Last edited:

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
hej alla! lånar tråden för en fråga.
är inne på att köpa en SV 650-03 som gått 3400mil. vet att man inte ska va nojjig men ja är lite nojjig med milen men är det okej?
eller är det någon som har erfarenheter om hur långt en SV pallar? (visst har man skött allt kan en hoj leva vidare länge länge, men nu vet jag ju inte det).

mvh / Robin

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Holmlund är den enda vi inte kan skrämma bort verkar det som :D .
Kanonvägar idag när Aquila tog täten och visade hur en kurvig väg ska vara:tummenupp .
Blir att åka denna runda fler gånger, eller hur?

Nya däck till nästa helg för då åks det väl igen?????????
...

Det ska mycket till för att skrämma bort mig, ni är ju så trevliga och med Yrla som "dagismamma" längst bak så fanns det ingen mening med att vara orolig för att man skulle komma bort från gruppen eller liknande. Uppskattade verkligen att du åkte sist med mig Yrla :tummenupp

Idag hade jag nog den äldsta hojen, och då är den ändå bara en 06:a.:va Får väl införskaffa mig en nyare årsmodell snart. :rolleyes:

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
MC-kortege, kl 13
Kortegen startar klockan 13 från bilprovningen i Herstaberg. Därefter åker motorcyklarna via Sandbyhov - Stockholmsvägen - Norra Promenaden - G:a Rådstugugatan - Södra Promenaden - Folkets Park. PUNKT

Efter avslutad kortege...

...drar man järnet ut till Oscarshäll för att köa, trängas och fika med en massa annat hojburet folk. Och sen blir det åka av! :yoparty

Ville bara ge min bild av hur 1:a maj brukar se ut!
Låter som en rätt trevlig 1:a maj tycker jag. Är det organiserat och typ samma gäng som kör ihop då som lör/sön, eller mer spontant? Får man hänga på om vädret blir ok och om möjlighet finns (min vecka med kidsen)?

Holmlund är den enda vi inte kan skrämma bort verkar det som :D .
Jag hade riktigt kul i lördags och följer gärna med fler gånger när/om det passar, så mig skrämde ni inte bort iaf :tummenupp

Det ska mycket till för att skrämma bort mig, ni är ju så trevliga och med Yrla som "dagismamma" längst bak så fanns det ingen mening med att vara orolig för att man skulle komma bort från gruppen eller liknande. Uppskattade verkligen att du åkte sist med mig Yrla :tummenupp

Idag hade jag nog den äldsta hojen, och då är den ändå bara en 06:a.:va Får väl införskaffa mig en nyare årsmodell snart. :rolleyes:
Du får la passa på å njuta när jag följer med, min hoj är ju ytterliggare något år äldre än din (läs 22...) :)
Med "knäskrap" avses på den här modellen de slitskador som kan uppstå när man vid grenslandet av den ska passera tanken med benet, å andra sidan är den lätt för "dagismamman" att hålla koll på längst bak då den syns relativt tydligt mot horisonten :D

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*

Inte nödvändigt. Nästa gång tar jag Viffern. Back to 80's! ;)

theRocker

Flug- & Myggdödare
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Dekaltrimmad ZX-10R -04
Blir mer och mer övertygad om att du inte törs åka med de stora grabbarna:FU

Flytten till grötlandet var bara en ursäkt för att du inte kan, törs, vågar använda de löjligt fjolliga små hästkrafter som din plastmaskin till minimoto kan leverera:skrattaåt

Stanna du på Legoland där får du åtminstone uppleva lite fart i karusellerna.

:FU :FU :FU :FU :FU :FU :FU

Det blir förmodligen mer fart i rundturståget än på din trimmade guld-vinge:arsele
Du har ju till och med VARNINGSBLINKERS på Honda-bussen. Vilken sporthoj....inte! :såjaponken :FU

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Iochförsig finns det gott om øl precis överallt, men nej inte på jobbet:ajjabajja

Men i helgen, dååååå :öl

Japp, maten är införskaffad,( kanske räcker till dig med ). Vin och Pilsner dricker vi tills det tar slut.
I helgen kanske det även blir lite hojåka när man har nyktrat till. Ska bli intressant och se vad en gammal lönnfet dansk kan åstadkomma med en gammla relik från 2004, eller har du ytterligare någon halvbra ursäkt till varför du inte kan följa med och åka denna helg. För mycket olja på kedjan kanske.

FZ1 och jag kommer ju åka förbi dig på ringen på varsin sida liknande två scudmissiler så du kommer att få nackspärr av vindraget. Aquila kommer och ligga bakom dig och skjuta på med foten så du inte ligger i vägen för turistbussarna som är ute på ett sightseinglap:sissy :blah :FU

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Japp, maten är införskaffad,( kanske räcker till dig med ). Vin och Pilsner dricker vi tills det tar slut.
I helgen kanske det även blir lite hojåka när man har nyktrat till. Ska bli intressant och se vad en gammal lönnfet dansk kan åstadkomma med en gammla relik från 2004, eller har du ytterligare någon halvbra ursäkt till varför du inte kan följa med och åka denna helg. För mycket olja på kedjan kanske.

FZ1 och jag kommer ju åka förbi dig på ringen på varsin sida liknande två scudmissiler så du kommer att få nackspärr av vindraget. Aquila kommer och ligga bakom dig och skjuta på med foten så du inte ligger i vägen för turistbussarna som är ute på ett sightseinglap:sissy :blah :FU

Hahaha - så _elakt_! :D

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Som vi har undrat och spekulerat i varför du valt att köra en Sportster! :va Kan det ha med körkortsklassningen att göra kanske? :confused: Eller försäkringspremierna... Han kanske äger den ihop med farsan eller morsan?

jag ser fram emot 1maj, att köra där var en av anledningarna till att jag tog kortet förra hösten :)

Men då var det kanske därför? Numera är det ju mest customhojar i tåget!

Uppskattade verkligen att du åkte sist med mig Yrla :tummenupp

Tack själv för sällskapet, det var ju faktisk så att tanten tyckte att ungdomen körde lite fort bitvis! Det gör ont i lederna ibland på normal svensk vägstandard (LÄS: tjälskador och annat som gör att man studsar fram :näsblod ).

å andra sidan är den lätt för "dagismamman" att hålla koll på längst bak då den syns relativt tydligt mot horisonten :D

:tummenupp Den hörs rätt bra också!

Tyckte det var dax för lite andra tongångar i tråden.

Hahaha - så _elakt_! :D

Det låter mycket om vissa hundar (LÄS: theRocker och Ringensmiskarn)! :D Men de bits inte!

Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Nu vet jag att jag är ute lite tidigt, men planering flickor och pojkar är A och O. Blir det något åka någon av dagarna i helgen? (torsdag - söndag)? Jag behöver planera in takläggningen och tillfredställa sambon en stund....så det är bra att veta vilka dagar som eventuellt gäller som åkdagar. :)

/First thing first...

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Blir det någon åkning i veckan eller? tisdag, onsdag eller efter kortegen 1Maj?

Det händer ju lite andra grejer här i Östergötland också. Valborgskortegen från Linköping till Skänninge ska ju några åka!

Blir det något åka någon av dagarna i helgen? (torsdag - söndag)?

Självklart! :tummenupp Om ni bara skriver när, var och hur så! Och om vädret håller i sig - själv jag håller tummarna!

Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Det händer ju lite andra grejer här i Östergötland också. Valborgskortegen från Linköping till Skänninge ska ju några åka också!

Självklart! Om ni bara skriver när, var och hur så! Och om vädret håller i sig - själv jag håller tummarna!

Jaaajaaaa jag läste väl inte dåråååå. :D

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Det händer ju lite andra grejer här i Östergötland också. Valborgskortegen från Linköping till Skänninge ska ju några åka!

Självklart! :tummenupp Om ni bara skriver när, var och hur så! Och om vädret håller i sig - själv jag håller tummarna!

Kalas kalas, Johan_R6 är nu uppdaterad till Johan_R1 sålde den lilla röda och köpte mig en Retta istället:tummenupp

Höll ju på att slita ut fotlederna av allt växlande för att kunna hålla tempot uppe :D .

Planerar att köra på onsdag, ska en sväng till Gränna men sen drar jag tillbaka mot McOrvars för att se om det finns några hojar där.
Kom gärna med förslag på tid (själv är man ledig resten av veckan):tummenupp :D

//Johan

Last edited:

Lillsvensson

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
RSV Mille R -00
Nu vet jag att jag är ute lite tidigt, men planering flickor och pojkar är A och O. Blir det något åka någon av dagarna i helgen? (torsdag - söndag)? Jag behöver planera in takläggningen och tillfredställa sambon en stund....så det är bra att veta vilka dagar som eventuellt gäller som åkdagar. :)

/First thing first...

...håller me...vore kul att kunna planera lite inför helgen...:tungan
...Det gäller att lägga sig på PLUS, på hemma plan, innan men ger sig iväg ett par timmar på hojjen... :D

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
...
Tack själv för sällskapet, det var ju faktisk så att tanten tyckte att ungdomen körde lite fort bitvis! Det gör ont i lederna ibland på normal svensk vägstandard (LÄS: tjälskador och annat som gör att man studsar fram :näsblod ).
...
Vill man åka på underbart kurviga vägar får man innan och efteråt lida pin :tungan

Men om det fanns pengar över någonstans skulle det inte skada om de kunde fixa lite på några av vägarna i Östergötland och Södermanland.:gnissla

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09

Jag och en kompis ska åka Linköping-Skänninge.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024