Norrköping!

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
SMHI:s prognos för morgondagen ser ju inte så lovande ut (men just nu så säger dom att det bara är lätt molnighet och det spöregnar) men optimist som man är och det är uppehåll finns jag på McOrvars vid 12 imorgon.

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
SMHI:s prognos för morgondagen ser ju inte så lovande ut (men just nu så säger dom att det bara är lätt molnighet och det spöregnar) men optimist som man är och det är uppehåll finns jag på McOrvars vid 12 imorgon.

Det är ordning på dig =)...
Står det inte som spön i backen är vi där oxå...
Måste ju rasta sparkcykeln lite ibland..
//Johan:tummenupp

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Hur blir det på Sön med körning?

Vi är två som kommer till McOrvars på söndag kl 1200, oavsett väder. Har upptcäkt att oavsett väder här på den västra sidan så verkar solen alltid skina över Peking. Imorgon är det takläggning och kedjespänning som gäller. :)

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Det är ju torrspår så team Triumph Triple rullar snart in till Mc Orvars!

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
...Står det inte som spön i backen är vi där oxå...
Efter en tjugomilarunda på bl.a världens minsta asfaltväg utan spön är man åter hemkommen :tummenupp

Tyvärr var även nationella insatsstyrkan med konstapel Dennis Ö i spetsen ute och jagade samhällets fiender. Och ser man på, i nollvisionens anda lyckades fyra av dessa hjältar med den heroiska insatsen att bötfälla en hojbroder för en icke reglementsenlig registreringsskylt!

Man blir bara så trött, allt pappersifyllande tog närmare trekvart för fyra konstaplar, finns det inte bättre ting att lägga samhällsresurserna på :va

Vad sägs om en ny färd kl 12 från McOrvars imorgon?

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Efter en tjugomilarunda på bl.a världens minsta asfaltväg utan spön är man åter hemkommen :tummenupp

Tyvärr var även nationella insatsstyrkan med konstapel Dennis Ö i spetsen ute och jagade samhällets fiender. Och ser man på, i nollvisionens anda lyckades fyra av dessa hjältar med den heroiska insatsen att bötfälla en hojbroder för en icke reglementsenlig registreringsskylt!

Man blir bara så trött, allt pappersifyllande tog närmare trekvart för fyra konstaplar, finns det inte bättre ting att lägga samhällsresurserna på :va

Vad sägs om en ny färd kl 12 från McOrvars imorgon?

Ajajaj...(då kanske man ska montera dit bes kittet nu då)
Vi var tyvärr aningens sega i starten, vaknade 14:00 idag efter att tagit en blöt runda på de lokala pubbarna igår kväll..
Men det blev trots allt en 22 mila runda där även vi passerade kontrollen vid djurparken, men vi hade turen att bli varnade av snälla med trafikanter innan man åkte förbi:tummenupp
Inte för att jag kör för fort då, håller alltid hastighetsgränserna :rolleyes: :D

Sen drog vi ut mot Arkösund och sen en glass på smultronstället, blev ju kalas väder framåt kvällen.

Men imorgon är vi på g igen och hänger gärna med på en liten tur..
-12:00 vi Orvars låter bra:tummenupp :yoparty
//Johan

theRocker

Flug- & Myggdödare
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Dekaltrimmad ZX-10R -04
Man kan ju undra om denna "lilla" registreringsskyllt var värd 45 minuters stillestånd för 4 stycken hårt
arbetande poliskonstaplar?? :finger En heroisk insats för trafiksäkerheten. :tummenupp
En och annan fortkörande förbipasserande bil måste tyckt att det var bra :D att farbror Poppo stoppat en framrusande dansk med för liten skylt. Men min vana trogen så skriver jag inte på något så ord står mot ord.

För övrigt var det en bra första tur för året trots att Lagerlunda-smurfen (ringmasken) uttalat en bombsäker prognos om regn. :7peta

Imorrn är'e på't igen. Ses vid 12

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
vafalls!!!!!
Körs det med för liten skylt, ajabaja:ajjabajja
Kanske tolkades mina ord fel, jag sa att det skulle bli blött och blött blev det bara så ni vet det. Grannen kommer iallafall att intyga det.
Om vädret infinner sig kommer jag att vara på Orvars klockan 12 med STOOOOOOOOOR regskylt och lagmässigt ljudsystem.

ryss

Lonely Rider
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 600RR-03
Är man välkommen till orvars idag eller, vart ligger det har en bit att åka innan så jag vet

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Är man välkommen till orvars idag eller, vart ligger det har en bit att åka innan så jag vet

Hej
Vi ska dit och kommer att åka överTjällmo prästköp Finspång. Vi är uppe i Prästköp runt 1100. Så om du vill så hakar vi ihop där.

förtydligande: Prästköpskorset, dvs där man tar hö mot Tjällmo...

Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
prästköp är det en affär eller ett samhälle

JAg misstänker att du kommer från Pålsboda/Hjortkvarn. Åk mot Norrköping. efter ett tag kommer du till en avfartsväg "väg 211 mot Borensberg". Passera den. Efter några km till så kommer det en skylt åt höger som det står "Tjällmo" på. Du har nog passerat ljusfallshammar innan dess också. i den korsningen kan vi haka ihop.

ryss

Lonely Rider
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 600RR-03
Last edited:

Linda_R6

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
Beslutsamhetsångest......
Du, jag har lagt till dig på msn om det är lugnt? använder du inte det? går snabbare att tala där igenom

ok nu vet ja vart korsningen ligger var där typ för 2 veckor sen och hämta ett slipon.

Hahha att min sambo (Johan_R6) skulle använda sin msn, ja när jag tvingar honom möjligtvis. Du har större risk att hitta honom på min msn.
//
Linda

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Du, jag har lagt till dig på msn om det är lugnt? använder du inte det? går snabbare att tala där igenom

ok nu vet ja vart korsningen ligger var där typ för 2 veckor sen och hämta ett slipon.

No problems :tummenupp
Vi sticker ut en sväng innan samlingen, så syns vi där vid 12:00.
//Johan

Lillsvensson

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
RSV Mille R -00
...Jag o min "mille-polare" kommer nog att infinna oss på McOrvars idag...kalasväder!:tummenupp
...:va undrar om man ska ta på sig den gröna Ö-skylten idag då , med tanke på att "Harry-Haffa" tycks roa sig med att stanna MC-åkare...:rolleyes:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024