Norrköping!

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Idag är det ju slicks-väder, inte bara torrspår som igår, så team Triumph Triple möter också upp vid 12:00 på Mc Orvars!

En fråga: Går hojen bättre med liten skylt? :confused:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
...Jag o min "mille-polare" kommer nog att infinna oss på McOrvars idag...kalasväder!:tummenupp
...:va undrar om man ska ta på sig den gröna Ö-skylten idag då , med tanke på att "Harry-Haffa" tycks roa sig med att stanna MC-åkare...:rolleyes:

Du måste ha tappat grönskylten på vägen...såg den itne när du åkte från McOrvars. ;)

Lillsvensson

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
RSV Mille R -00
Du måste ha tappat grönskylten på vägen...såg den itne när du åkte från McOrvars. ;)

...:va aj då....de ju min polare Fredrik som har den på sig...jag frågade om jag skulle "eskortera" han hem man han sa att det gick bra ändå..men han kanske tappade den nån stans ;)

Tack! som faan för idag...hade mycket trevligt!!

:tummenupp

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Vill tacka dagens deltagare för en mjuk och fin körning utan några incidenter.

Samtidigt får jag be alla rejsputtar/or om ursäkt för det låga tempot, gubben är inte längre vad han var på den tiden det begav sig...

/Ihren reisleiter

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Föruom ett par förvirrade regnmoln söder om....söder om där vi startade ifrån så...bombombom - iallafall så var det ju en kanontur. Idag också.

Lyckades dessutom med att få något att gå sönder på vägen hem så numera åker jag en encylindrig SP1. Tänk om det vore tråkigt att skruva....

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing

Samtidigt får jag be alla rejsputtar/or om ursäkt för det låga tempot, gubben är inte längre vad han var på den tiden det begav sig...

/Ihren reisleiter

Micke, Micke, Micke :pannkyss Du vet att vi tycker om dig. Tempot ifråga var alldeles utmärkt, det var väl ingen som klarade av att köra om dig eller hur?
Håller på och lägger ut lite film från dagens körning och kommer nog att vara färdigt någon gång i natt. Den här gången blir de lite större än vanligt då jag inte orkar redigera dem just nu. Håll till godo.

Kommer att ligga under http://webmail.bredband.net/cp/ps/x/p/bredband.net/cpuser_b608506/Hojfilmer/

Last edited:

ryss

Lonely Rider
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 600RR-03
Tja ba. Mange här från Hallsberg tänkte bara säga att jag ångrar ingenting med att åka ner till Norrköping idag. Var lite skeptisk mot det i morse men när jag väl var på väg så var det bara att sätta gasen i botten och dra på som fan. Tack för en trevlig dag och jag hoppas vi ses igen, för det var riktigt kul att äntligen få åka lite riktig landsväg.

Tack.

igge-kock

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2007
Hoj
honda CB1000R 09
Moste säja det samma tack för en jävligt rolir dag o bra vägar!!!!
O tradarmackan va värd att vänta på:)

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1

/Ihren reisleiter

Inga skuggor faller på Das Reislieter =) gjorde ett bra jobb som vanligt så med andra ord.
Tack för en kanon dag!!!:tummenupp
tog det ju faktiskt lugnt bitvis idag, lite kul å veta hur det känns att bli omkörd oxå :arsele :D haha.

Lycka till på Ringen nästa vecka. en fråga bara!
var det Tyskland eller Y-ring runt Linköping??? :tuttar
Have fun//Johan,Linda

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Såg att några skulle åka till Nürburgring. Jag var där i förra veckan och kollade när jag åkte förbi på en jobbresa.
Tog lite foton så här kommer lite aptitretare.
En R1:a med sidovagn och en MV Agusta.

Bifogat

• Kopia av IMG_2588.JPG
    Kopia av IMG_2588.JPG
    234 KB · Visningar: 75
  • Kopia av IMG_2600.JPG
    Kopia av IMG_2600.JPG
    219.3 KB · Visningar: 70

RobnRaz

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
såååå
Hej, har läst här om att ni brukar träffas på lördagar på Mc´orvars, och min fråga är om jag o svågern kanske skulle kunna få haka på om ni ska träffs något till helgen, måste dock varna om att jag är rätt så färsk på hoj, så kommer nog inte kunna hålla erat tempo, men det skulle vara kul att träffa andra hojägare och kanske hinna åka lite med samtliga:)

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
På tal om helgen - vad händer när hela flocken med reislieters emigrerat till Eifelland? Blir det några samlingar "trots det"?

ringensmiskarn

Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Hej, har läst här om att ni brukar träffas på lördagar på Mc´orvars, och min fråga är om jag o svågern kanske skulle kunna få haka på om ni ska träffs något till helgen, måste dock varna om att jag är rätt så färsk på hoj, så kommer nog inte kunna hålla erat tempo, men det skulle vara kul att träffa andra hojägare och kanske hinna åka lite med samtliga:)

Självklart är ni välkommna och åka med.
Tempot behöver du inte vara orolig för, det varierar i gruppen men alla väntas in. Man vill ju ha många och slänga käft med när det fikas eller vad säger du Linda :D
I helgen är vi några stycken som åker ner till Nurburgring för lite gemensam gruppkörning men det är säkert några som kommer att träffas för lite körning, vädret ska ju bli kanon om man kan lita på smhi:s prognos.
Angående filmerna som läggs upp skulle det vara bra om ni skrev och talade om ifall de funkar. Ibland måste codecs laddas ner tydligen :va .
Ha det

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Självklart är ni välkommna och åka med.
Tempot behöver du inte vara orolig för, det varierar i gruppen men alla väntas in. Man vill ju ha många och slänga käft med när det fikas eller vad säger du Linda :D
I helgen är vi några stycken som åker ner till Nurburgring för lite gemensam gruppkörning men det är säkert några som kommer att träffas för lite körning, vädret ska ju bli kanon om man kan lita på smhi:s prognos.
Angående filmerna som läggs upp skulle det vara bra om ni skrev och talade om ifall de funkar. Ibland måste codecs laddas ner tydligen :va .
Ha det

Klart de funkar!

Mplayer is the shit! ;)

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Inte lägger vi väl ner verksamheten pga. Das Reislieters bortfall

På tal om helgen - vad händer när hela flocken med reislieters emigrerat till Eifelland? Blir det några samlingar "trots det"?

Klart det måste bli en tur trots att vissa denna helg föredrar Eifelland! :tummenupp

Ska väl enligt SMHI bli kanon väder i helgen så föreslår att vi samlas på Lördag som vanligt. "Mc Orvars 12:00" innan vi drar iväg på en tur.

//Johan

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1

Instämmer med föregående talare:
"Ringensmiskarn,Kringelmasken,Neonvobblern" kärt barn har många namn:D :arsele

Klart ni ska hänga med! de där gamla gubbarna:pannkyss hänger ni lätt av :rolleyes:

Så kom ni ner till Orvars ni vid 12:00 på Lördag så åker vi en sväng...
//Johan

ringensmiskarn

Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Instämmer med föregående talare:
"Ringensmiskarn,Kringelmasken,Neonvobblern" kärt barn har många namn:D :arsele

Klart ni ska hänga med! de där gamla gubbarna:pannkyss hänger ni lätt av :rolleyes:

Så kom ni ner till Orvars ni vid 12:00 på Lördag så åker vi en sväng...
//Johan

Tror vi får avboka tysklandsresan för inte kommer det att sluta väl med att släppa ungtupparna lösa utan moget överseende:D . Nåja, får väl åka ut och hämta upp er när ni kommer hem:tungan

Tar ni vägarna upp mot Finspångstrakten, Hävla m.m ta det lite lugnt för vårt kära vägverket har varit ute och sprutat vägarna fulla med polsk asfalt (singel,grus):huvet dessutom har de fått slut på varningsskyltar, Suck
Hörs när vi kommer hem

Edit: La upp en film till från i helgen På nedre länken

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...