Norrköping!

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Hade tänkt mig vid fyratiden, men vi kan säga avfärd från Mc Orvars klockan 17:00 om det funkar?

Det funkar. Vi kan se på onsdag hur det ser ut...och framför allt att man inte har fått ett uppdrag att rädda världen eller liknande.:)
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
bah.. förutsatt att spettan håller ihop under din tyngd menar du :pannkyss matchvikt käre bror matchvikt måste du tänka på..:D

Lilla stumpen - Det blir vifferåka - har inget framhjul på den lilla röda, dessutom bråkar en cylinder... :(
 
Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Hade tänkt mig vid fyratiden, men vi kan säga avfärd från Mc Orvars klockan 17:00 om det funkar?

Hej! Jag måste väl tjoa nu när jag lyckats få dig att ändra onsdagens tid. Jag har fått i uppdrag att rädda världen imorgon kväll. Världens centrum ligger då i Motala och jag måste bege mig dit.

På lördag ramlar jag dock in bara det är torrspår. :)
 

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Norrköping
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Hej! Jag måste väl tjoa nu när jag lyckats få dig att ändra onsdagens tid. Jag har fått i uppdrag att rädda världen imorgon kväll. Världens centrum ligger då i Motala och jag måste bege mig dit.


Jaha! Bra - då vet jag!

Eftersom ingen annan har visat något intresse här så åker jag INTE in till Mc Orvars innan turen idag. Håller dock koll på tråden och kan ändra mig igen om någon vill det!
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
wiii, tror att min kliktronic kommer imorgon. så då är det bara en hoj som skall inhandlas sen är man ute på vägarna igen :banana
 

mr_jonsson

Medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10-R (Projekt RR, race replika)
Jaha! Bra - då vet jag!

Eftersom ingen annan har visat något intresse här så åker jag INTE in till Mc Orvars innan turen idag. Håller dock koll på tråden och kan ändra mig igen om någon vill det!


bah, jag stod ju där och väntade och väntade och väntade lite till.. :huvet

haha men så går det när man inte är tillräckligt aktiv på forumet :D
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Hur många från norrköpingsgänget får man träffa på SMC-körningen på Sviestad på Söndag(18/5)??:)
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Godmorgon! Någon som har koll på vädret runt Norrköping/Söderköping just nu?
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Jaha då var man tillbaka från det förlovade landet Tykland där lite bankörning med avancerad kurvtagning och PHEEEEETA nerlägg averkats.:D :D :D

Vi gamla ringenrävar hade ett glatt leende efter första varvet men de nyas var väl i stil med :skrämd

God mat, gott sällskap och ganska hyffsat väder om man tar bort sista dagen gjorde den här resan till kanon.

Mer ingående reseskildring kommer under veckan då med lite foton och ev. lite filmsnuttar även om det inte är från min kamera då vakterna på banan var lite petiga med både det ena som det andra.

Hur har det varit här då. Grus i kurvorna och skitväder eller.
Nästa helg blir det att ta tag i touristenfahren igen då ni tydligen lyckadesmed att fräsa runt på motorvägarna när vi vanliga reseledare var på kurvtagningskurs har jag hört.
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Jaha då var man tillbaka från det förlovade landet Tykland där lite bankörning med avancerad kurvtagning och PHEEEEETA nerlägg averkats.:D :D :D

Vi gamla ringenrävar hade ett glatt leende efter första varvet men de nyas var väl i stil med :skrämd

God mat, gott sällskap och ganska hyffsat väder om man tar bort sista dagen gjorde den här resan till kanon.

Mer ingående reseskildring kommer under veckan då med lite foton och ev. lite filmsnuttar även om det inte är från min kamera då vakterna på banan var lite petiga med både det ena som det andra.

Hur har det varit här då. Grus i kurvorna och skitväder eller.
Nästa helg blir det att ta tag i touristenfahren igen då ni tydligen lyckadesmed att fräsa runt på motorvägarna när vi vanliga reseledare var på kurvtagningskurs har jag hört.


Underbart!! Looking forward to the story. ....och nej, det finns INGET sug efter utländsk mark. ;)

Givetvis är vi fullt övertygade om att ni allihop har skrapmärken på hjulaxlarna efter era kraftfulla nedlägg. ;)
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Nürburgring 2008

Dag 1, Lördag
Morgonen började bra, bara och vakna för att sedan hämta Mike The Bike. Gick det bra?
Nja, när man väl kommer hem till honom så har han försökt våldta kudden och öppnar i fillingar
och ser allmänt nyvaken ut.
In med honom i bilen och iväg. Håkan och Nobben rullar på så de kommer vi ifatt vid Brahus för en liten morgonfika.
Vidare ner mot grötlandet Dänemark eller hur det nu uttalas för att hämta dansken som promt måste med.
Hämtar upp honom i Fredriche där det tydligen är nån sorts HD träff. Svårt att få med honom därifrån men efter
lite övertalning så lyckad vi kasta in honom i bilen och kunde äntligen börja påbörja vår resa till det förlovade
landet med de välasfalterade motorbanorna, läs tyskland.
5 minuter senare talar dansken om att han måste minsann inta fast föda så det var bara och stanna och offra ytterligare
en halvtimme.

Efter 19 timmars resa där dansken måste stanna varje halvtimme för matpaus är vi äntligen framme.
Hojarna lastas av och 2 öl senare snarkas det friskt i varje rum.

Dag 2 Söndag:

Vaknar med ett flin på läpparna vetandes vad som komma skall. Trycker i oss lite frukost och kränger på
skinnställen för att snabbt transportera oss upp till gokartbanan Nordschleife.
Ett 25 varvskort införskaffas. Kommer det att räcka????
Eftersom alla tyskar tydligen fått nått form av gratiserbjudande så är det denna helg knökafullt med fyrhjulingar
på bana så några feta varv är inte att tänka på. Mest att insupa atmosfären och komma i form för kommande dagar.
Varv ett på banan går i sakt gemak men våra newbes som har följt med ser ut som att deras sista stund är kommen :skrämd
när de tar av sig hjälmen efter första varvet.
Det stela ansiktsuttrycket är talande och de önskar nog att veckan ska ta slut och de får åka hem.
skam den som ger sig, bara att ge sig påt igen.
När dagen är slut beger sig hela sällskapet upp till restauran La Fontana och tuggar i sig lite mat.
Pilsner suger vi i oss när vi kommer hem till das zimmer.
God natt på er imorgon är en annan dag.

Dag 3 Måndag

Vaknar med ett Större flin. Måste man äta frukost eller kan man bege sig till banan med en gång?????
Nähä det går inte, gubbarna måst få upp blodsockret så det är bara att svepa i sig en kopp tyskt kaffe,
lägga en klubba och ta på sig våtdräkten, Idag ska det minsann gasas.Eller hur!!!!!!!!!!
Kommer upp till banan och alla som var där dagen före har tydligen övernattat i depån, nästan lika mycket folk
som dagen innan så några av oss bestämmer sig för att ta de kurviga vägarna utangör banan i besittning denna dag.
Optimist som man är så ger man sig ut och gnuggar gummi på nordschleife bar för att inse att detta är nästan som dagen före
med halvtokiga Engländer som tydligen har med pengar till att köpa fordon för än de har vett att framföra dem på en
motorbana.:huvet

Segar oss igenom dagen där jag blir stoppad först för att ha för högt ljud, för att sedan bli stoppad för olagliga
blinkers. Mecka, mecka, mecka och sen upp igen.
Tror ni nån kollar efter det, Näääääääääääää.
När dagen är slut beger vi oss hemåt där Frank som bor i huset fyller år och bjuder på tysk grilltallrik med alla
tänkbara tillbehör. Dansken åt och mådde nog hemskt bra.:D
Själv tog jag ansvar och gick till sängs tidigt. Man måste ju vara fräsch till dagen därpå.:tummenupp

Dag 4 tisdag

Vaknar upp och mår asbra.
Ölen från igår har runnit av som vatten på en gås. Tur man är vuxen och tar ansvar.
Tar oss ner till byn Adenau för lite sighteseeing.
Händer inte så mycket utan man väntar mest på att banan ska öppna så man får släppa loss.
Försöker hålla ihop gruppen men som alla vet så kan jag inte och alla kommer bort.
Då banan är enkelriktad inser jag att det är bäst att vänta in de andra i depån.
Hit ska de väl hitta. Efter mycket väntande kommer de äntligen tillbaka och nästa runda kan påbörjas.
Lånar ut hojen till Frank, sonen i huset där vi bor.
När man har åkt ett varv efter honom inser man att det är dax att slita bort knäpuckarna och köpa sig en tourinhoj.
Den grabben är snabb.:Bugar
Får tillbax hojen och avrättar alla kawasakiägare efter noter.:fakta
Som ni kanske förstår så skulle det ätas igen efter avklarade rundor.
Tror det blev Blau Ecke.
Pisställe med mycket dålit service och lång väntetid. Ät inte där.:zpy

Dag 5 onsdag

Flinet har veknat, mest för att man inte fått sova då rumskamraten( dansken ) försöker hålla mig vaken hela natten med
störande ljud.zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz:6surkart
Stollarna ska ju dessutom äta frukost hela dagen så efter mycket tjatande kommer skinnet på.
Dagens resa går ner till cochem och vidare längs moseldalen upp på slingriga vägar för att avrundas med lite vila på
rummet innan banan öppnar.
Kanondag med snabba varv och fria spår.:hoppa
Gissa vem som är kung på banan.
Föda intas på en liten pitoresk restauran som Frank visar oss i grannbyn. Kanon

Dag 6 Torsdag

Vaknar upp ännu tröttare än vanligt då det tydligen ska snarkas hela natten. Tror han gör det för att retas.:mad:
Efter den senvanliga frukosten som tar ett par timmar för de andra så bär det ner till byn för lite alkoholköp.
Dyrt och vi bestämmer att calles i burg är det som gäller.
Vädret är piss och nåt hojåka den här dagen är inte att tänka på.:huvet
Tar bilen ett par varv runt banan. Den enda som är galen nog att köra hoj idag är Håkan.:klappar
Glider upp till Fontana för lite krubb och bira.
Senare på kvällen lastas hojarna. Lycka få lite skäll av nån tokig tysk som tycker att vi väsnas.:dummer
Meddelar att det är bara en startmotr från en yamaha som surrar lite.
Arg blick men han går och lägger sig. Frank säger att han är lite tokig.
Går och lägger oss.

Dag 7 Fredag

Vaknar upp med ett glatt humör. Danskfan har inte låtit på hela natten.
Tror han har låtit hela övriga veckan bara för att störa min nattsömn.:va
Hojarna lastade och vi ger oss iväg.
Resan hem går utan några större problem och hemkomsten sker sent på fredagnatten.

:tummenupp Tack alla för en kanontrevlig vecka med hojåka, mat, pilsner och trevligt humör. Detta gör vi om nästa år eller hur:tummenupp

Ringensmiskarn
 
Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Godmorgon - så här dagen efter 17:e maj. Hur ser himlen och termometern ut i Norrköping idag? Här ligger det en kompakt bombmatta med moln och tempen ligger på 4 plus.
 

theRocker

Flug- & Myggdödare
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Norrtjööööping
Hoj
Dekaltrimmad ZX-10R -04
Ringensmiskaren ljuger som en gammal fiskegubbe. :arsele

Det första jag hörde när jag klev in i bilen i Fredericia var "Vi måste ju käka snart". Så vi hann knappt ut på motorvägen förrän det var dax att stanna för att "ta lite luft" och smälla i sig lite fritös-fett och läsk-socker.
Efter att jag ätit upp min sallad och druckit mitt glas vatten så åkte vi vidare. 7000 rök- och matpauser samt lite däckpissande senare anlände vi till Der Ring vid 23.30 för att väcka tanten och farbrorn vi skulle bo hos.

Ringensmiskaren, om jag säger så här: Vem var tvungen att skruva fjädringen lite hårdare?? :7peta

Enda anledningen att Ringensmiskaren kom först i säng på måndagen var ju att hans balans tog slut.

Jag har iallafall en back med Bitburger hemma :D
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Tja allihop!

Låter som ni gamgubbs :tungan haft en härlig tysklandstripp! Nästa helg kommer jag åka upp till Norping, :fyllisar Fest på Siemens! (självklart hoj bara det inte regnar!) och hoppas vi kan ta o köra en liten runda på lördan (söndan är nog till för att vara bakis :cool:)

Vad sägs om att börja lite tidigare än 12, typ 10 då jag måste hem o stylea mig för alla :tuttar ?
 

Ill-k

:¬þ
Gick med
4 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
1996 Honda Cbr 600f
oj vad tidigt ni går upp :)
Kan meddela att jag klara uppkörningen och kan nu hänga på er norrköpingsbor. Dock har jag inte inhandlat ett skinnställ än så jag ser inte så "proffsig" ut haha :D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top