Norrköping!

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Åkte Sviestad i söndags med vår alles herr Micke som instruktör..

Kände mig som Rossi på touringtur, men kul var det..

Lurar på vad som ska bokas härnäst. Nån som har tips? Billig bandag (inte SMC-pris) på avstånd < 20 mil. Typ Åsen eller Kinnekulle kanske.. Hört att kullen ska va knixig och kul :tummenupp

Sen är det väl dags för torsdagskörnigarna snart va? Hur är det med dem egentligen?

Här har du info om LMS kvällskörningar:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=200266

14e maj (nästa torsdag) är premiär för i år.

// Johan

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Här har du info om LMS kvällskörningar:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=200266

14e maj (nästa torsdag) är premiär för i år.

// Johan

Najs, tackar!

Ska bara skrika till på jobbet idag då så att man kan springa i tid (jobbar ju kväll vanligtvis :( .

På "vanliga bandagar", vilka banor vill jag köra då? Är inte så glad i att gasa om jag ska vara ärlig, dels är jag inte bekväm med att stressa mig runt banan. Dels är jag mer intresserad av att lära mig svänga som det är nu.

Om jag fattat rätt så är Kinnekulle, Sturup och Knutstorp de mest knixiga banorna vi har.. Kullen är ju den som ligger inom rätt avstånd, men finns det nån jag missat som man borde leta efter lämplig dag för? Hur är G-åsen?

På torsdagskörningarna, när måste man vara där? Blir det fullt så att man måste vara där en timma innan för att få köra, eller är det 16.30 som gäller?

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Najs, tackar!

Ska bara skrika till på jobbet idag då så att man kan springa i tid (jobbar ju kväll vanligtvis :( .

På "vanliga bandagar", vilka banor vill jag köra då? Är inte så glad i att gasa om jag ska vara ärlig, dels är jag inte bekväm med att stressa mig runt banan. Dels är jag mer intresserad av att lära mig svänga som det är nu.

Om jag fattat rätt så är Kinnekulle, Sturup och Knutstorp de mest knixiga banorna vi har.. Kullen är ju den som ligger inom rätt avstånd, men finns det nån jag missat som man borde leta efter lämplig dag för? Hur är G-åsen?

På torsdagskörningarna, när måste man vara där? Blir det fullt så att man måste vara där en timma innan för att få köra, eller är det 16.30 som gäller?

Jag tyckte mantorp var riktigt kul att köra på. 200 blås på långa rakan och man blir omkörd så det smäller om det av 150hp+ maskinerna! Jag kom ifatt en del av dem i kurvorna iallafall. :bow

Om man hjälper till på en lms-träning en tisdag får man mat/kaffe och en fribiljett med förtur (de 8a sista platserna är vikta åt funktionärerna) till trafikövningarna. Bra deal! :)

Annars gäller det nog att vara där i rätt god tid för att säkert få plats.

// Johan

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag tyckte mantorp var riktigt kul att köra på. 200 blås på långa rakan och man blir omkörd så det smäller om det av 150hp+ maskinerna! Jag kom ifatt en del av dem i kurvorna iallafall. :bow

Om man hjälper till på en lms-träning en tisdag får man mat/kaffe och en fribiljett med förtur (de 8a sista platserna är vikta åt funktionärerna) till trafikövningarna. Bra deal! :)

Annars gäller det nog att vara där i rätt god tid för att säkert få plats.

// Johan

Mmm.. Gasa rakt fram är ju inte så svårt, bara att man inte FÅR göra några missar då.

Mitt problem med tid är att jag bara jobbar 4 dar i veckan, men till 21 på kvällarna. Så det är illa nog att behöva vara ledig för att kunna köra torsdagen. Att va ledig tisdag ockå för att få förtur är inte riktigt aktuellt.

Men när borde man vara där då för att va hyfsat säker på att få plats?

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
Najs, tackar!

Kan rekommendera Kinnekulle, är en knixig och lätt kuperad bana med en underbar vänster direkt efter start/målrakan som följs av kvarnkurvan en höger som aldrig tar slut. Hastigheterna blir inte så höga där heller. Skall dit den 17/5 igen och ser fram mot det som f-n :tummenupp

/R

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Mmm.. Gasa rakt fram är ju inte så svårt, bara att man inte FÅR göra några missar då.

Mitt problem med tid är att jag bara jobbar 4 dar i veckan, men till 21 på kvällarna. Så det är illa nog att behöva vara ledig för att kunna köra torsdagen. Att va ledig tisdag ockå för att få förtur är inte riktigt aktuellt.

Men när borde man vara där då för att va hyfsat säker på att få plats?

Är man där en timme innan borde man vara safe. Fast FZ1 har säkert bättre koll än mig. Han är med i "staben".

// J

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kan rekommendera Kinnekulle, är en knixig och lätt kuperad bana med en underbar vänster direkt efter start/målrakan som följs av kvarnkurvan en höger som aldrig tar slut. Hastigheterna blir inte så höga där heller. Skall dit den 17/5 igen och ser fram mot det som f-n :tummenupp

/R

Har hört sånt från många..

Lite sugen på att åka Dukke där just pga "kuperad", känns som att det blir en del sköna slangningar där ;-).. Men det blir nog lill-hondan iaf.. billigare att göra bort sig då!

Är man där en timme innan borde man vara safe. Fast FZ1 har säkert bättre koll än mig. Han är med i "staben".

// J

Ska kolla med honom.. Men han är ju på Ringen och gör av med däck då! (avis)

Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Har hört sånt från många..

Lite sugen på att åka Dukke där just pga "kuperad", känns som att det blir en del sköna slangningar där ;-).. Men det blir nog lill-hondan iaf.. billigare att göra bort sig då!

Ska kolla med honom.. Men han är ju på Ringen och gör av med däck då! (avis)

Då har du ju minst 10 personer mindre att slåss med vad gäller antalet platser. :tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Dela boende (och ev. resa)?

Nu har jag bokat SHK 4 juli på Kinnekulle!

Enda kruxet är att det vore skönt att åka ner kvällen innan. Finns det nån mer från "vårt" område som ska ner så kanske man kunde dela boende, och eventuellt resa också (jag får på 2 hoj om det är så).

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
Nu har jag bokat SHK 4 juli på Kinnekulle!

Enda kruxet är att det vore skönt att åka ner kvällen innan. Finns det nån mer från "vårt" område som ska ner så kanske man kunde dela boende, och eventuellt resa också (jag får på 2 hoj om det är så).

Snyggt, det kommer du inte att ångra!

Om du inte är för kräsen så finns det skapliga ytor att slänga upp ett tält på innanför grindarna. Jag har gjort så förut och gör så igen nu. Ring i så fall någon runt arrangemanget hör så det ok och att de lämnar grinden öppen så du kommer in.

Lycka till!

/R

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Måste tyvärr meddela att det bara blir 9 stycken. Sitter med armen i gips så här blir det ingen hojkörning på ett tag :kryckor

Ramlade du av släpet i söndags eller vad hände?

Hoppas du kryar på dig i varje fall!

Snyggt, det kommer du inte att ångra!

Om du inte är för kräsen så finns det skapliga ytor att slänga upp ett tält på innanför grindarna. Jag har gjort så förut och gör så igen nu. Ring i så fall någon runt arrangemanget hör så det ok och att de lämnar grinden öppen så du kommer in.

Lycka till!

/R

Hittat 2-bädsstuga för 300 pix.. Helt klart värt 150 extra för att få sova i en säng med 4 väggar och ett tak!

Last edited:

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Måste tyvärr meddela att det bara blir 9 stycken. Sitter med armen i gips så här blir det ingen hojkörning på ett tag :kryckor

Du kommer ändå inte att missa nåt som är speciellt roligt.
Världens bästa motorbana
Världens bästa pilsner
Världens bästa kamratanda där alla ger positiv feedback till varandra över en öl i samlingsrummet på kvällen.
Sjukt roliga vägar på dagarna som kommer att få bagarn att få köpa knäpuckar kartongvis under veckan.
Boscaiola som sitter som en smäck i munnen.
Tror att jag stannar där men listan kan göras lång på tråkigheter som kommer att ske under kommande vecka.

Krya på dig gubben :krama

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...