Norrköping!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Den svenska avundsjukan du vet! :tummenupp

( Min traktor har snart passerat 40k mil! :Bugar )

Haha ja lite avundsjuka är vi nog. Den ser fint ut! Bra köp (kanske) :tummenupp

Edit: Hojen såld till sthlm. Ska köpa en segelyacht (stortriss) först och sen en ny hoj, vad tråkig marknaden ser ut nu på beggat :död
 
Last edited:

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
VARNING VARNING!

Fullt med grus och sand på "Rejmyre ring" så ta det lugnt om ni åker den vägen.
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Då vädret ser fint ut kommer jag troligen ta hojen ner till Norrköping imorgon. Tänkte passa på fråga om det finns någon MC parkering i närheten av Q-park i centrum eller hur nitiska P-lisorna är om man parkerar bredvid cykelställen där.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Igår gick det undan på racetracks körning. Eller så är det bara jag som börjar lära mig lite bättre hur man fotar så det ser rejsigt ut. :)

Det var en bunt kändisar där med.

Bilder

Några linköpingsbor som skall upp till Norrping imorgon? Ev. hakar jag på.
 

FelixS

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Ort
Skärblacka
Hoj
ZXR 750 -92
Visst är det "MC ORVARS GATUKÖK" ni menar som mötesplats? Jag är rätt grön på denna arena. Flyttade till Norrköping och köpte min första mc i slutet av februari. Ny på forumet sedan igår. Vore trevligt att åka lite i grupp framöver, men tyvärr passar det inte min planering idag. Hoppas att ni får en trevlig runda! Jag kommer garanterat med någon annan gång.

Är det någon som har tänkt åka från Orvars imorgon söndag? Vore kul få lite tips om trevliga mc-vägar i närheten nu när vädret är så strålande. Tid?
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Är det någon som har tänkt åka från Orvars imorgon söndag? Vore kul få lite tips om trevliga mc-vägar i närheten nu när vädret är så strålande. Tid?

Mcorvars klockan 12 som vanligt. Idag var vi bara 4 tappra själar som tog en tur till Hjorthkvarn och åt glass. Hoppas på bättre uppslutning imorgon.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Skön sväng idag och bra ordning på åkningen,,,,, MEN var fan var vi, :confused: kurvor och krön i parti och minut.:tummenupp
 

lillspångis

SKALMAN
Gick med
5 Jul 2009
Ort
norrköping
Hoj
1998 Kawasaki zx9r
Skön sväng idag och bra ordning på åkningen,,,,, MEN var fan var vi, :confused: kurvor och krön i parti och minut.:tummenupp

Först åkte vi E22 till Söderköping rv210 mot S:t anna & istället för att svänga vänster fortsatte vi mot Valdemarsvik där vi tog en fika. Efter det åkte vi tillbaka upp mot rv210 & svängde höger mot S:t anna följde vägen till Stegeborg färja till Vikbolandet höger mot Arkö sund vid Rönö svängde vi vänster mot Kättinge, rv209 (Arkösunds vägen) höger mot Arkö från Arkö sund körde vi tillbaka mot Östra husby där ni tankade...
Håller med mycke trevlig tur som Rogga & Håkan komponerade...:tummenupp
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Först åkte vi E22 till Söderköping rv210 mot S:t anna & istället för att svänga vänster fortsatte vi mot Valdemarsvik där vi tog en fika. Efter det åkte vi tillbaka upp mot rv210 & svängde höger mot S:t anna följde vägen till Stegeborg färja till Vikbolandet höger mot Arkö sund vid Rönö svängde vi vänster mot Kättinge, rv209 (Arkösunds vägen) höger mot Arkö från Arkö sund körde vi tillbaka mot Östra husby där ni tankade...
Håller med mycke trevlig tur som Rogga & Håkan komponerade...:tummenupp

Ja just, full koll jag, nej.

... och sedan färjan till Kvarsebo (kaffe) och höger mot kvarseboringen mot Jönåker där tog vi höger på gamla E4:an sedan höger mot Shell i Katrineholm via Björkvik utan att stanna för kaffe.
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Blev ju en riktigt trevlig tur idag.
Solsken, trevliga människor och bra vägar med nästan inget grus alls att hålla reda på.
En perfekt dag med andra ord.:tummenupp
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Du körde väl inte lika fort på vägen som på recetrackkörningen i Fredags?

:skrämd

PMa om du vill ha resten av bilderna jag lyckades fånga dig på. :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_3108.jpg
    IMG_3108.jpg
    209.9 KB · Visningar: 84
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top