Norrköping!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
tyvärr är det bara en illusion att det går snabbt men tycker det är roligt att köra ändå!


Fart är relativt :) Det är roligt när det KÄNNS fort.. Skulle Rossi ligga bakom any of us skulle han väl somna och köra av för det.


Det är kul att utvecklas, och spela pingis, och glass är gott :tungan
 

Aquila

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2008
Ort
Kolmården
Hoj
2008 Honda Fireblade
Duellen!

Då är man på väg mot MC-Orvars ännu en gång! :hojcbr
Trött :trött, sliten, ensam men satan så tuff. :cdevil
Endast dom starka pallar med en frostnatt. :fyllisar
Eller hur var det nu det hette?! "Kung på kvällen...." :rock

I alla fall så är det på vägen dit som jag ser honom, Norrköpings svar på Nightrider :hojsmilie, på sin svarta springare är han på väg in i rondellen bakom mig.
Jag kan se hur han bakom sitt mörka visir :hjälm planerar nått illdåd så jag tar givetvis ett defensivt spår för att blocka ett eventuellt omkörningsförsök. :arsele

In på Statoil och tanka fullt, man vet ju inte vad som väntar så det är bäst att vara förberedd. :kulspruta
Ner med det svarta visiret och en liten åktur genom rondellen med vänsterhanden på knät för att svänga in på MC-Orvars, cool. :cool:
Där hoppar han graciöst av sin svarta springare, tar av sig hjälmen och drar en hand genom sin David Hasselhoff-frisyr. :1pajas
Fattas bara att han hoppar upp på muren och sjunger "Looking For Freedom". http://www.youtube.com/watch?v=2ot_katYYiU

Men vadan detta?! Vädret är så perfekt :tummenupp som det kan bli för att åka hoj men vi blir bara TVÅ???!??! :va
Vi TVÅ tar tillfället i akt och dissar :sissy de andra som inte klarar av att vara uppe sent :cpparty och sen åka hoj.
Vi berättar den ena sanningen :mattias efter den andra och skrattar hjärtligt. :rofl

Men så helt plötsligt som en blixt från klar himmel så blir situationen mycket ansträngd. :7peta
Vi är tydligen inte helt överens.:fatta!
Några obesvarade frågor har dykt upp. :confused:
Vilket är bäst????
Honda eller Yamaha?
Dunlop eller Michelin?
Röd eller svart?
Showa eller Kayaba?
95 eller 98 oktan?
Mörkt eller tonat visir.
Badbyxor eller badshorts
Snagg eller Hockyfrilla?

Som ni ser så är frågorna många och det är mycket prestige inblandat.
Stämningen är tidvis mycket hätsk :hördu och okvädesoren :finger strömmar.
Men handsken är ju redan kastad (hittades bakom staketet) så det är bara att välja en lämplig runda för att göra upp.
Valet blir inte så svårt, MALEXANDER, 30 mil stenhård battle.:mad:
Det är nu eller aldrig som frågetecknen ska rätas ut.
Det kan inte bli bättre än när vi bara är två och slipper de andra fjollorna :såjaponken som bara drar ned tempot.

Nu är det bara vi, Honda vs Yamaha, rena sportmaskiner utan massa trams som antibroms, antigas och va fan det nu heter.
Här gäller det att få ett övertag genom få den andre att känna pressen. :gnissla
Så jag talar om hur tuff :huvet jag är som trots sen lördag har släpat mig hit.
Får nått svar om proppmätt och hårgele, inte vet jag för jag har redan slutat lyssna. :wiggle

Reglerna är enkla :fakta, det finns inga. :D
Låt tvekampen börja.

Vi lämnar stan söderut i ett lätt uppskruvat tempo på kringliga vägar och avverkar sträckan till Åtvid utan en endaste ciggarett. :klappar
Snabbt stopp :stop för att lätta lite på trycket och lite tekniksnack om kedjespännare. Allt för att spä på nervositeten. :gnissla
Det är nog första gången jag sett honom så nervös. :skrämd

Därefter på igen för att snabbt avverka sträckan till Kisa och vidare till Malexander.
Så här långt har det gått bra, jag har dragit hela vägen med den svarta Yamman slipstremande bakom.
Så fegt att tro att han ska kunna vinna nått på det. :dummer

Då dyker det upp, det omtalade vägarbetet. :eek:
Sista 2,5 km till Malexander är bortgrävda, det är ett inferno av grus och stenar stora som fotbollar.
Det är då han försöker att rycka ifrån mig. Ut med benet och fullt okontrollerat sladdande likt crossåkare. :galen
Men HA, :blah det går inte för jag biter mig fast och vi kommer snabbt ikapp en annan hoj som vi klipper hårt men rättvist.

Nu när pulsen är som högst ska han verkligen försöka att visa hur kallblodig :whip han är genom att skrämma en stackars ankmamma med sina oskyldiga ungar. :gråta
Det är fågelungar överallt men som den hjälte :martialar jag är så manövrerar jag Hondan som en gud och lyckas mirakulöst unvika alla. :angel
Ingen blev skadad men nu har han ett försprång.

I rasande tempo styr vi mot Boxholm. Tempot är så uppskruvat att han missar vägen till Ulrika, :lol så här har jag min chans och återtar rättmätigt första positionen.
Han blir rasande :mad: och hejdar all trafik som tutar glatt :banana för att heja på den svarta riddare när han åter blir jägaren.
Trots den enorma press som jag får utstå som ett jagat villebråd så lyckas jag hålla tätpositionen. :Bugar

Han har tydligen även lierat sig med vägverket som sandat så där lagom mitt i en kurva när man minst anar det.
Men en liten sandfläck är ju inte mycket för mig, så jag håller stumt med ett grymt uppställ under fullt nedlägg som resultat. :yoparty

Nu är det inte långt kvar, lite besvär med sikten har det blivit efter alla flugor och ett litet regn.
Tempot är stabilt kan man säga och vi siktar mot Slaka. :Bugar
Här gäller det att vara försiktig så inte man blir pepprad med gammelpotatis. :kulspruta

Jag gör allt för att förvilla :FU honom genom att leta upp den ena slingriga vägen efter den andra.

Inför sista etappen mot Vidingsjö måste jag skaffa mig ett övertag.
Eftersom jag vet hur nervös :skrämd han är för Slakahood så stannar jag till på rakan utanför Slaka och talar om för honom att det var här det hände. :mattias
Jag berättar hela historien om hur vi i timmar satt där och mörkret närmade sig och väntade på räddning.

Nu darrar :brinnerup han kan jag lova, så jag är ganska säker på min sak när vi avverkar sista biten med siktet är inställt på Stångebridge. :hoppa

Väl framme så är det oneklingen ganska skönt att i solsken avnjuta en burgare och diskutera resultatet om hur bra xxxx är.
Vem vet det kanske blir ett märkesbyte snart?!?! :D
För att detta skall verka trovärdigt :fakta så behöver vi två opartiska vittnen som kan styrka vår berättelse, så därför kontaktar vi Slakamaffian. :hej

Nu har man efter en hård duell äntligen kommit hem och har precis avnjutit en kopp kaffe med MJÖLK!!!!! :tungan

Tack för en trevlig tur! :)

Fotnot: "Han" är ju givetvis ett fingerat namn.
 
Last edited:

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Ort
Mellan lkpg och nkpg
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Oerhört spännande historia om det stora slaget i Malexander:tummenupp

Vem är då denna svarta riddaren?
Vi vet att han åker en svart Yamaha och har tonat visir.
Nu tror jag nästa veta vem det är men det stämmer inte med frisyren?
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Vad faan fick Aquila i sig i Lördags.:va
Så här många bokstäver har han inte plitat ner på ett offentligt forum på över 40 år.
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det låter kul! Synd att mitt back däck hade brunnit upp så man inte kunde vara med :( Tack för i Lördags
 

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
R1
En skön historia ....

Mycket underhållande läsning. Den ådran (poetiska) har jag inte sett från din sida innan :tummenupp

Känner dock att det är bäst att säga att den svarta Yamaha inte var jag (skulle aldrig få pisk på Malexander Ring och jag skull aldrig förorda Michelin :D dock finns det andra vägar, typ Kvarsebo Ring som jag bara njuter av i touringtempo och som man blir frånåkt på :brinnerup ).
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Sådär pigg och glad! Hämtade hojen, smällde morsans bil och är hemma igen med skadeanmälan ifylld och klar!

Skaplig skillnad på hoj jmf med den förra.
 

Bifogat

  • 7465137928.jpg
    7465137928.jpg
    58.1 KB · Visningar: 55

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
torsdag

Då man inte kunde medverka på dagens körning på sviestad så svidade man om till raceställ och tänkte ta en herrejössesbombrepa till Hjortkvarn efter jobbet.:tummenupp

Innan man kom iväg så ringer fånen och man får besked att frugan (läs hjärtat) tänker följa med.:mad:

Eftersom man är en snäll och ödmjuk person så viker man sig och väntar in sitt lilla hjärtans gull och ser fram emot lite extra barlast som bara kommer att få hojen att gå lite stadigare på vägen upp.:huvet

Eller hur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Som tur är får man sällskap av mördarmaskinen Nobben, även han med extravikt dagen till ära.:tuttar

Det som slog mig när man tourade upp var att det var förvånandsvärt mycket hus längs vägen. Hus som man inte har lagt märke till på övriga resor till glasskiosken.:D

Strålande solsken men inte nån annan hoj så långt ögat nådde.
Var alla på Sviestad eller? hoppas ni hade skittråkigt i så fall.:krama

Håller tummarna för att det åtminstone blir nån dag i helgen som tillåter lite hojåkning med solsken.

Höres!
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Lördagsturen avklarad.
Blidde ju en riktigt trevlig tur med lite spännande inslag.:rolleyes:
Verkar bli riktigt hyggligt väder imorgon så det är väl bara och tanka upp och vara på plats klockan 12 på Orvars som vanligt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top