ringensmiskarn
Ödmjuk så man blir tårögd
Imorgon kommer till alla som har varit snälla.
God (h)jul på er önskar smiskarn.
God (h)jul på er önskar smiskarn.
Jaha, tiden springer iväg, det kanske är dags att fylla på förrådet inför säsongen med lite nytt gummi.
Kolla in Rodamoto och återkom så styr jag upp
Så vad skall en medioker förare på ett gammalt 600cc superstock-lik köpa?
Vilka slicks är mest prisvärda?
Metzeler K2, Pirelli SC3...Prata med BlackAdder han har bra koll på slicksen
Däck är religion, det man tror på och är komfortabel att åka med funkar bra på hobbynivå. Om man är bekväm med däcken så slappnar man av i körningen och därigenom funkar däcken bättre oavsett märke.
Själv är jag Metzeler människa då jag gillar de däckens egenskaper och feedback. De har ett stort gränsområde och släpper snällt. Pirelli är ju från samma företag med liknande uppträdande och förra säsongen åkte jag mest på SC3 (mest för att Metzeler inte har motsvarande hårdhet på sina slicks, men har åkt lite både K1 och K2 också).
Om man tittar på de som tävlar så verkar Dunlop vara det som gäller. Verkar ge lite bättre fäste för att möjliggöra ett lite högre tempo. Tänker troligtvis prova något i år för att se om jag trivs med dem.
Detta är bara vad jag känner och ingen hänsyn till pris/hållbarhet. För min del så är det bättre med däck som jag trivs med och som därigenom ökar mina chanser att hålla mig på hjulen än om de är några hundra dyrare eller billigare, eller räcker 1, 2 dagar till, som avgör.
Sedan skiljer det säkert också med tanke på våra olika motorstorlekar (speciellt bakdäck).
Alla har olika preferenser och jag kommer inte säga att mina åsikter är det som gäller utan du får prova dig fram och se vad du själv upplever som bra för din hoj och körstil.
Nä, dags för en whisky istället och längta till våren, skål på er
jag o gixxertiger ska dit
verkar som även jag TYVÄRR får rulla omkring på en gixxer i år.
Alternativet är att inte åka alls.
På framsidan av sista motorrad, en lokalkändis?
verkar som även jag TYVÄRR får rulla omkring på en gixxer i år.
Alternativet är att inte åka alls.
blir nog tyvärr att sälja då jag numera är singel och måste se över min ekonomi.Hm vad i hunna har du gjort med Hyndan då ???
blir nog tyvärr att sälja då jag numera är singel och måste se över min ekonomi.
Hoj lär jag åka men kanske en modell av äldre årgång.
tror nog att jag kommer att vara lika glad för det. det är ju trots allt åkat som är det viktigaste inte vad man åker på...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|