Norrköping!

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Dra på trissor?

På framsidan av sista motorrad, en lokalkändis?
:tummenupp

Bifogat

• MRD1101o1.jpg
    MRD1101o1.jpg
    171.1 KB · Visningar: 159

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Däckbeställning

Jaha, tiden springer iväg, det kanske är dags att fylla på förrådet inför säsongen med lite nytt gummi.
Kolla in Rodamoto och återkom så styr jag upp :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Händer det nåt ikväll? En enkel öl i tempo så man slipper bakfylla månne?

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Metzeler K2, Pirelli SC3...Prata med BlackAdder han har bra koll på slicksen

Däck är religion, det man tror på och är komfortabel att åka med funkar bra på hobbynivå. Om man är bekväm med däcken så slappnar man av i körningen och därigenom funkar däcken bättre oavsett märke.

Själv är jag Metzeler människa då jag gillar de däckens egenskaper och feedback. De har ett stort gränsområde och släpper snällt. Pirelli är ju från samma företag med liknande uppträdande och förra säsongen åkte jag mest på SC3 (mest för att Metzeler inte har motsvarande hårdhet på sina slicks, men har åkt lite både K1 och K2 också).

Om man tittar på de som tävlar så verkar Dunlop vara det som gäller. Verkar ge lite bättre fäste för att möjliggöra ett lite högre tempo. Tänker troligtvis prova något i år för att se om jag trivs med dem.

Detta är bara vad jag känner och ingen hänsyn till pris/hållbarhet. För min del så är det bättre med däck som jag trivs med och som därigenom ökar mina chanser att hålla mig på hjulen än om de är några hundra dyrare eller billigare, eller räcker 1, 2 dagar till, som avgör.
Sedan skiljer det säkert också med tanke på våra olika motorstorlekar (speciellt bakdäck).

Alla har olika preferenser och jag kommer inte säga att mina åsikter är det som gäller utan du får prova dig fram och se vad du själv upplever som bra för din hoj och körstil.

Nä, dags för en whisky istället och längta till våren, skål på er :fyllisar

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tack för svar! :Bugar

Micke, hojta till när det är dags att beställa! :tummenupp

// Johan

Däck är religion, det man tror på och är komfortabel att åka med funkar bra på hobbynivå. Om man är bekväm med däcken så slappnar man av i körningen och därigenom funkar däcken bättre oavsett märke.

Själv är jag Metzeler människa då jag gillar de däckens egenskaper och feedback. De har ett stort gränsområde och släpper snällt. Pirelli är ju från samma företag med liknande uppträdande och förra säsongen åkte jag mest på SC3 (mest för att Metzeler inte har motsvarande hårdhet på sina slicks, men har åkt lite både K1 och K2 också).

Om man tittar på de som tävlar så verkar Dunlop vara det som gäller. Verkar ge lite bättre fäste för att möjliggöra ett lite högre tempo. Tänker troligtvis prova något i år för att se om jag trivs med dem.

Detta är bara vad jag känner och ingen hänsyn till pris/hållbarhet. För min del så är det bättre med däck som jag trivs med och som därigenom ökar mina chanser att hålla mig på hjulen än om de är några hundra dyrare eller billigare, eller räcker 1, 2 dagar till, som avgör.
Sedan skiljer det säkert också med tanke på våra olika motorstorlekar (speciellt bakdäck).

Alla har olika preferenser och jag kommer inte säga att mina åsikter är det som gäller utan du får prova dig fram och se vad du själv upplever som bra för din hoj och körstil.

Nä, dags för en whisky istället och längta till våren, skål på er :fyllisar

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Mantorp 2-3maj!

Då blir det bandag premiär. Ngn mer som skall dit ?? Vore kul med ngt känt ansikte ifall man skulle behöva hjälp =). Typ lyfta på skrotet på kärran.

Nobben

Bayrische Flugzeugwerke
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
09 HP2-sport
På framsidan av sista motorrad, en lokalkändis?
:tummenupp

Tja!har sovit tills nu:confused:men visst åkte förbi ringen för å köpa lite mjölk till frukost:) hi hi blev tagen av det trevliga sätt å rulla runt:banana ringen! så det blir å åka ner igen, (för att mjölken är slut nu:yoparty

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Hm vad i hunna har du gjort med Hyndan då ???
blir nog tyvärr att sälja då jag numera är singel och måste se över min ekonomi.
Hoj lär jag åka men kanske en modell av äldre årgång.
tror nog att jag kommer att vara lika glad för det. det är ju trots allt åkat som är det viktigaste inte vad man åker på...:va

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
blir nog tyvärr att sälja då jag numera är singel och måste se över min ekonomi.
Hoj lär jag åka men kanske en modell av äldre årgång.
tror nog att jag kommer att vara lika glad för det. det är ju trots allt åkat som är det viktigaste inte vad man åker på...:va

Japp hoj är inte allt, sedan 01---> Är det mesta bra skit // Fredrik

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...