Norrköping!

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Va gör du här smedberg. Det räknas inte som sporthoj när du bara har vanlig tramp cykel =).

:banana
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
vtwin skrev:
Är det någon som vågar sig ner till Sviesta idag??
Det verkar bli bättre väder framåt kvällningen, och så har jag ju lovat att försöka hålla dig bakom mig åtminstånde några varv...
Åker förbi Himmelstalund vid halv fyra.
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Tackar så mycket för lånet av verktyg igår FZ1! :tummenupp

Hade inte varit så kul att rulla hemåt med alla lecakulorna i moppen (så hade det ju varit stöld också :hihi )

För er som inte var där: Jag råkade bromsa lite för sent innan bergskurvan så hojen blev sugen på att göra en (djup & lång) potatisfåra i lecan.
Klarade hojen & mig löjligt bra tack o lov.
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
vtwin skrev:
Tackar så mycket för lånet av verktyg igår FZ1! :tummenupp

Hade inte varit så kul att rulla hemåt med alla lecakulorna i moppen (så hade det ju varit stöld också :hihi )

För er som inte var där: Jag råkade bromsa lite för sent innan bergskurvan så hojen blev sugen på att göra en (djup & lång) potatisfåra i lecan.
Klarade hojen & mig löjligt bra tack o lov.


Wiee! Och jag var inte ens där och skötte mina plikter?! :skrämd
(Berodde på krånglande hoj, var tvungen att tokmeka....)

Skönt att höra att det gick bra iaf! :tummenupp
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
vtwin: Jag vet att du bjuder igen om det blir tillfälle. Men att skrämmas så där är inte bra för gammlots hjärta. Såg en skadad kille med dina färger ligga bredvid banan och sedan ser jag din hoj också, uhh. Hoppas det går bra för honom som jag trodde var du.



För er som inte var där kan jag berätta att det blev lite trassligt i snabbagruppens andra pass. Ungefär så här gick det till (såg inte förloppet själv):
- vtwin bromsar på sig och går långsamt ut i leccahavet.
- nummer ett (Väglusen) och två (?) bakom vtwin kan styra undan genom bergskurvan helt odramatiskt.
- nummer tre (Kjelle - funkis) bakom har ännu bättre koll på läget framför, men slår även en blick i backspegeln och ser då en brinnande hoj (GSXR750) komma kanande i hög hastighet. Han kan inte göra annat än vänta på smällen när hojen går in i baken på honom och puttar ner honom också i leccan.
Killen med Sukan har tydligen kommit utanför banan i/efter högfartsknicken, tappat kontrollen och gått omkull, varvid oljan från den spräckta motorn fattat eld.

I samband med olyckorna börjar det att regna, så hela trafikövningen ställs in. Kändes som helt rätt beslut (som vanligt av suveräna övningsledare från LMS), oavsett regn hade jag själv helt tappat lusten för vidare körning den kvällen.

Hoppas du på 750an inte blev allvarligt skadad, håller tummarna!
 

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Ort
Mellan lkpg och nkpg
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Det var riktigt otäckt när man åkte förbi ett varv efter då det hända bakom mig. Det så ut som ett slagfält när en kille ligger ligger livlös i gräset vid sidan om rakan och tre hojar ute i lecan vid bergskurvan. Det är inte utan att man får sig en påminnelse om att bankörning inte är att leka med i dom farterna.
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Har snackat lite med brorsan till killen som vurpade längst bak vars hoj började brinna. Killen har klarat sig förhållandevis väl, han är dock "lika blåslagen som en smurf".

Min fullständiga version av det inträffade (om nån är intresserad dvs): Hakar på två som håller ett fint tempo men som släpper av väl tidigt på bakrakan varv efter varv, så jag bestämmer mig för att på nästa varv prova köra om de båda. Kommer fint genom torparn och får väldigt bra driv ut ur kurvan och ger järnet.
Tar båda två helt odramatiskt något efter knixen och går in till vänster och påbörjar bromsning...... Nästa tankre är att: Det här kommer att gå åt helvete. Jag kommer aldrig att klara kurvan i den här hastigheten. Bestämmer mig för att grisnita vidare och siktar in mig på lecan. Ritar upp ett fint, långt svart streck med bakbromsen (vilket jag blev överaskad över att jag gjort). När jag kommer fram alldeles till bankanten släpper jag allt vad broms heter och skuttar ut i lecan för att gräva mig ner i kulorna, som bromsar ner resterande fart mkt bra. Stannar i princip helt upp, går kanske i 5 km/h så vrider hojen ner sig till vänster och jag sonika kliver av hojen.

Drar av mig hjälmen och tittar upp mot rakan. Då ser jag att en kille håller på och lyfter upp sin hoj igen och att det ligger en annan kille längre upp på sidan av banan, där det redan finns en instruktör. Släpper det jag har i händerna och börjar springa upp mot killen och instruktören.... The end.

Blev helt vettskrämd till att börja med, var jag som orsakat hela kraschen???
Den känslan kommer finnas kvar länge! Men precis som Micke skrev så var det annat som orsakat den kraschen.

En annan riktigt skum känsla var att känna att jag helt odramatiskt körde förbi två hojar relativt tidigt (var övertygad om att det inte var några problem!) för att efter bromsa på mig.

Då har man fått en liten tankeställare (igen), om att dessa maskiner går FORT!
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
Gott att det gick bra för dig vtwin! hoppas ni hade kul ändå å hoppas killen som nästan brann upp repar sig fint!!! låter som en händelsefull bandag som jag å grabbsen missade.. next time! =)
 

Daiwan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Piteå
Hoj
Honda CRF450X -08 Yamaha R1 -02
krascharn

Hej. Jag lever och har det mesta av hälsan i behåll . Tar någon vecka innan jag är ute på banan igen. :) Några repor på hojen som först måste putsas bort. :D
Instruktörerna på banan å sjukvården skall ha en eloge för verkligt god insats.
Kör hårt så länge
:tummenupp
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
vtwin skrev:
Jepp jag har dött och gått i ide!


yo, pluggar du eller? du såg very pluggish ut när jag körde förbi dig! hade inte tid å stanna skulle leta upp MostWanted som kraschat igen eller blivit haffad på okänd plats. Hur gick det med hojen i lekahavet då? du är väl körduglig? ta en adrenalinspruta å häng med ut en sväng!

/the man
 

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
vtwin! Ha, hörde att du varit ute i naturen och kört hoj :hihi
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
alla jävlar ska åka offroad det här året. Du medin ett fler tal ggr =). FZ1 va ute i diket o snurra o sen vtwin lekte med kulor
 

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Clifton skrev:
alla jävlar ska åka offroad det här året. Du medin ett fler tal ggr =). FZ1 va ute i diket o snurra o sen vtwin lekte med kulor

Ja, men offroad är kul :rolleyes: Klarade alla fall att köra både träning, kval och tävling i Falkenberg utan att vurpa. Nytt rekord, har aldrig kört så mycket förut utan att vurpa.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top