Norrköping!

Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Näe, diskret var den inte, och hård som flinta va jag :död

Du får hänga på från McOrvars lör-sön kl 12 för lite gatkörning istället så får våra fans utmed vägarna höra lite ljuv musik :tummenupp

Risken finns att jag slänger mig på min megafoooooon och kommer ner, ska försöka dra med mig några fler (TL-kungen var sugen) men vem vet vad som händer.

Lite osäker men var det 12.00som gäller??:tungan
 

Ill-k

:¬þ
Gick med
4 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
1996 Honda Cbr 600f
hoppas ni får det kul :) själv kommer man hem från jobbet ca07:30 så det känns inte så bra att gå upp och köra aktivt då man kommer vara lite seg i huvet :p
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Näe, diskret var den inte, och hård som flinta va jag :död

Du får hänga på från McOrvars lör-sön kl 12 för lite gatkörning istället så får våra fans utmed vägarna höra lite ljuv musik :tummenupp

Kör ni både Lördag-söndag eller antingen eller? Jag ska slicka såren efter torsdag :( på lördag,,,,,,, söndag skulle passa om jag mekar på lite på lördagen
 
Last edited:

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Jaha, om torsdag är det dags igen för trafiksäkerhetsutbildning på Sviestad. SMHI har lovat 15-20° och sol, men nej, jag skall inte på fest då...

Schnellfahren sa: "Vi har kommit överens om att du som har kontakterna ska lirka fram en banövning för de som åker i Nrkp på helgerna"
Finns det något intresse för en hel eller halvdag på Sviestad nästa år?



Det finns det, vore ju kalaskul!


:tummenupp
 

igge-kock

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2007
Ort
linköping
Hoj
honda CB1000R 09
Riktigt rolig tur i dag :) Fick ju prova på grus väg också :) Synd bara med avåkningen men han verka ju klara sig bra! Tur i oturen!
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Tack för idag.
Efter att ha hittat lite grusvägar till att börja med blev det ju en riktig bra dag.
Vägarna efter Kisa kan man ju inte klaga på och som vanligt hade vi publik som glatt vinkade fram oss på småvägarna.:D
Hoppas alla kom hem utan mer fadäser från Kisa. Mannen på Aprilian såg lite yr ut. Skriv gärna så vi vet att du är hemma och mår bra.
Näpp. Nu ska jag ut och hämta GUBBEN Fz. Bäst och se till så han får lite i magen och mycket innanför västen.

Söndag i morgon och det kommer att bli kanonväder eller hur......
Avfärd som vanligt klockan 12.
Ses
 

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
R1
Tack för idag alla som var med! :tummenupp
Hoppas alla kom hem välbehållna och att ni som åkte hem till Norrköping slapp regn då det efter att jag ställt in hojen och stod och pratade med grannen kände lite fukt i luften (FZ1 har en magisk kraft).

Jag som är gubbsjuk gillar Colombia i Kisa :drool
Ett av mina favoritfik i trakterna, och vägarna i trakterna omkring är kanon men långa svepande :censored-fartsböjar.

Tycker det är bra fart i de gamla gubbarna FZ1 / Ringensmiskarn. Har ju fullt sjå att antingen hänga på eller försöka åka ifrån dem. Hoppas det är lika bra fart i en själv när man man själv blir lika gammal om en 50, 60 år :krama

Kanske kommer förbi även imorgon, beror på när man vaknar.

/ Stefan
 

ozzmozz

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Ort
Blacka
Hoj
Mille rsvr 02
Hoppas alla kom hem utan mer fadäser från Kisa. Mannen på Aprilian såg lite yr ut. Skriv gärna så vi vet att du är hemma och mår bra.
Ses

Jodå jag är hemma, ganska mörbultad men mår riktigt bra med tanke på hur det kunde ha gått. Dock sjukskriven över helgen. Blev övertalad o åka till akuten, allt verkade va helt.
Läkarn fick spelet när jag sa hur fort det hade gått och ville jag skulle stanna över natten. Men det kändes som överkurs.
Hojen klarade sig riktigt bra så jag är nog åkandes snart igen.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
:näsblod

Har ni haft nån samåkning utan avåkning under sommarn?

Hade tänkt åkt med idag, men ni är mer morronpigga än mig :)
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
haha njaaa... vi får väl jobba mer på det tills nästa sommar.
generellt 1avåkning varjde gång... lite överdrivet sagt men... typ
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
haha njaaa... vi får väl jobba mer på det tills nästa sommar.
generellt 1avåkning varjde gång... lite överdrivet sagt men... typ

:va
Jag kan ha räknat fel men är det inte 4 stycken som har ramlat omkull i år.
Ganska bra facit när vi började åka redan i mars.

Idag blev det en tur på ca 25 mil i sörmländska skogarna som avslutades med fika på Hället.
Fz1 hittade inga grusvägar, solen sken och humöret var på topp.:tummenupp
Augila var klart inspirerad idag det syntes på honom.:yoparty

På torsdag är det trafikövning på sviestad glöm inte det.

Ses
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Den här veckan _hoppas_ jag få åka på Sviestad. jag har putsat och tvättat den lilla röda så pass att besiktningsmannen kanske glömmer att tutorna inte är helt original. :)
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tack för idag grabbar! Vi ses på Torsdag om det inte regnar eller haglar....

Jag skulle inte våga åka till sviestad utan originalsystemet. Besiktningsgubben lär vara hård som flinta! :D

Hälsn Johan
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Jaha, tack för idag, en perfekt 25mila tur i Sörmlandsskogarna med mellanmål på Åstugan och avslutning på Hället.
Gammgubbarna var lite (whiskey?)slitna men en inspirerad Aquila tog upp taktpinnen, så tempot var som vanligt 196 bpm och utan vurpor :tummenupp

Appropå vurpor, ett snabbt överslag på genomförda åkningar i år: 27 tillfällen med snitt 10 deltagare och snitt 20 mil = 5 500 mil i 196 bpm och 4 lätta vurpor. Naturligtvis fyra vurpor för mycket men det är ändå långt från varje tur som varit otursförföljd.

Jag har inte sätt alla avkörningar själv men fått händelseförloppen beskrivna och jag tror att alla skulle kunna undvikits med lite mindre grupptryck att hänga på i lite för högt tempo och mer träning.

Att köra bana under ordnade förhållanden ger otroligt mycket. SMC sporthojskurser och LMS kvällskörningar t.ex.

Alltså, nu är jag tjatig, men ut och öva upp körfärdigheten på bana, om man sedan har sporthoj, motard, touring eller fransar spelar ingen roll. :mattias
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top