den såg jag me.. men var det verkligen Ingvar? Den jag såg var iaf Bror Danielsson ett år i början.. kan ha varit 84 Bror åkte å Ingvar 83 lär ta en titt på de.. men dom åkte då Rx-7'or båda två..
Jag har träffat Ingvar vid nåra tillfällen å snackat lite om den tiden för många år sen och för en 3-4 år sen på Elmia träffa jag på en lirare som jobbade nere i belgien å byggde upp homologerings seriebilarna.. karosserna.. han hadde mycket kul å berätta hur det hela gick till..
Möjligt att det var så, det var ju ett tag sen. Det stämmer att det var RX-7. Men vilket ljud, ett dovt gurgel på låga varv, som övergår till nåt överdjuriskt ylande på högre, grymt! Provade en std RX-7:a nån gån där i mitten på 80-talet. Var föga imponerad av bilen, och vände mig till polaren och sade det, då han svarade med ett: "Se upp för lastbilen för i h-e!" Hade gasat på lite, och trots en bra uppförsbacke var vi uppe i +200 utan att jag märkte det. Som en turbin-motor, ingen effektpuckel, ingenting, bara en massiv acceleration. Inga lastbilar skadades under detta tilltag...