Norton Wankel filmklipp = Ståpälls !

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
den såg jag me.. men var det verkligen Ingvar? Den jag såg var iaf Bror Danielsson ett år i början.. kan ha varit 84 Bror åkte å Ingvar 83:va lär ta en titt på de.. men dom åkte då Rx-7'or båda två..

Jag har träffat Ingvar vid nåra tillfällen å snackat lite om den tiden för många år sen och för en 3-4 år sen på Elmia träffa jag på en lirare som jobbade nere i belgien å byggde upp homologerings seriebilarna.. karosserna.. han hadde mycket kul å berätta hur det hela gick till.. :)

Möjligt att det var så, det var ju ett tag sen. Det stämmer att det var RX-7. Men vilket ljud, ett dovt gurgel på låga varv, som övergår till nåt överdjuriskt ylande på högre, grymt! Provade en std RX-7:a nån gån där i mitten på 80-talet. Var föga imponerad av bilen, och vände mig till polaren och sade det, då han svarade med ett: "Se upp för lastbilen för i h-e!" Hade gasat på lite, och trots en bra uppförsbacke var vi uppe i +200 utan att jag märkte det. Som en turbin-motor, ingen effektpuckel, ingenting, bara en massiv acceleration. Inga lastbilar skadades under detta tilltag...

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
RD350/Buell
som du säger så var det ju länge sen.. jag var på svenska från81-87 varje år.. så jag har en del highlights om man säger så.. allra helst när det var nåra mazdor me.. :D

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Undrar om man överlever en svänghjulssprängning på en wankel mc........

Tror inte det går så mycket bättre för en om man har en modern Yamma med tanke på att man antagligen lär pricka insidan av låret och slita av venen som går där....Mr.Murphy lär se till att det blir så om jag får gissa!
Dem har nog beräknat hållfastheten ordentligt!
Sen har jag ju lättat mitt....och det kan ju visa sig vara dumt:D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...