Nostalgi: Gamla barnprogram!

ATW

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Honda, Hornet 900
barnpogram

"Professor Drövels hemlighet" eller vad den hette?
Serien med de mest spektakulära cliffhangersena!

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
"Oledolyckan", eller vad han hette, med cykelslangen runt sig.. :näsblod

Manne(?)... han som cyklade på en träningscykel med rullande bakgrund, pratade inte och käkade bananer..

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Solstollarna följde jag när det sändes på sveriges television någon gång under senare hälften av 80 -talet. Mupparna vill jag också minnas att jag tittade på. Tom och Jerry som sändes under lilla sportspegeln var också något jag tittade på. Än idag är Tom och Jerry underhållande, speciellt de äldre avsnitten. Även gamla Kalle Anka avsnitten håller en helt annan klass än det dagens ungar tittar på. Ett urval andra tecknade serier man följde Scoobie do, Karl Alfred, Snobben, Dennis, Goliat, Rosa Pantern, Tintin mf.

Sedan hyrde man He Man, Thundercats, Defender of the Earth mf på video.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Dweezil skrev:
Starzinger får man ju inte missa. Men svenska översättningarna var de sämsta någonsin producerat
Då du skriver på det viset så förstår jag att du missat cyborg 009. Jag är ganska säker på att det är japaner som översatt och talat in med "svenska" röster. Förbannat dåligt översatt. Däremot Så är det ju det som är charmen med alla serierna, de svenska rösterna. Silverfang går fan inte se på japanska. Silverfang är nog förövrigt den bästa av de serier jag nämnt. Bättre än starzinger

Chris Ash skrev:
Finns de på DVD?

Ja, där blir det ja, bestämt ja, skräddarn säger ja

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Skrotnisse :)

Sen poppar de upp en låt i huvudet nu när jag tänker på de.. "Lite trassiga och knasiga"?

Dufva

Guest
He-Man, Mask, Transformers, Bravestar....Fun Factory på Sky Chanel va riktigt grymt. Har säkert glömt hälften. Va hette den serien där han hade en datorritad bil, lös blått om den. Har för mig halva gubben var sån också, lite Tron stuk över det hela. Har för serien hette Automan lr nåt sånt, den rockade iaf. :yoparty

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Dufva skrev:
He-Man, Mask, Transformers, Bravestar....Fun Factory på Sky Chanel va riktigt grymt. Har säkert glömt hälften. Va hette den serien där han hade en datorritad bil, lös blått om den. Har för mig halva gubben var sån också, lite Tron stuk över det hela. Har för serien hette Automan lr nåt sånt, den rockade iaf. :yoparty

Hur kunde jag glömma transformers, det är fan det viktigaste vad det gäller "barn anime". He-man och bravestar var dock liiiiite för goody two shoes för att vara bra. Moralkakorna i slutet av varje avsnitt skulle kunna föda ett u-land i flera år.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Fredde83 skrev:
Skrotnisse :)

Sen poppar de upp en låt i huvudet nu när jag tänker på de.. "Lite trassiga och knasiga"?

Det är vårt trasdocksgäng? GAH! MAKE IT STOP!! Ifall jag vaknar med den låten i huvudet imorgon så är det bäst du spikar igen fönster och dörrar för då kommer jag.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
-Ducktales

-Darkwing duck. Blev mycket besviken när dom slutade sända Darkwing duck på svt. Jävligt dålig stil.

-Kalle Anka. Nästan alla av dom där korta avsnitten var jävligt bra. Gillade dom korta avsnitten av Långben också. Dom där med berättar-röst och han hette George. Särskilt det när han blev ett monster när han satte sig i bilen. "Do I own the road? Of course I own the road."

-Tom & Jerry minns man ju. Dom var duktiga på att dubba på lilla sportspegeln, för övrigt.

-Asterix gillade jag också. Jävligt bra.

-Dom här tecknade actionserierna var grymt bra. Typ Turtles, He-man, Defenders of the earth, Dinoriders.

-Dom japanska serierna. Tänker då på Silver fang, Starzinger och Cyborg 009. Silver fang var det överlägset bästa av dom. Synd att dom inte översatte alla avsnitt och att dom klippte jävligt mycket. Blir lite konstigt när vissa bara försvinner t ex. Finns väl en DVD, men dom japanska rösterna är skit. Helt okarismatiska. Peter Harrysson till varannan hund ska det vara.

honkiie skrev:
Då du skriver på det viset så förstår jag att du missat cyborg 009. Jag är ganska säker på att det är japaner som översatt och talat in med "svenska" röster. Förbannat dåligt översatt.

En japan menar du väl. Det är ju samma jävel som gör alla röster. Det bästa är när han gör dom kvinnliga rösterna.

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
BlueNinJa skrev:
Nån som såg på Powerrangers eller vad det hette!? :D

När man var yngre var det ju det bästa man sett i rutan när det kom på kvällarna på TV3. Jag laddade ner första säsongen för någon månad sedan för att titta på dem nu efter sju år, men det var ett misstag. Jag är väl inte helt enkelt lika imponerad av plastdinosaurier, färgglada trikåer och rökmaskiner mera...

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Mikael Cagiva skrev:
När man var yngre var det ju det bästa man sett i rutan när det kom på kvällarna på TV3. Jag laddade ner första säsongen för någon månad sedan för att titta på dem nu efter sju år, men det var ett misstag. Jag är väl inte helt enkelt lika imponerad av plastdinosaurier, färgglada trikåer och rökmaskiner mera...

haha jo precis ! :D har för mig att dom sluta med det där för att det var för "våldsamt" eller nått :D

PortaHO

Ju yoku go o seisu
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
kawa 250 -07
-I fablernas värld

-Clownen Manne

-Lillstrumpa å syster yster (iofs Staffan Westerberg)

Dessa tror jag bestämt ni missat...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
floodi skrev:
ja starzinger finns på dvd...
Synd bara att dom släppte 24 avsnitt 6 vhs i sverige medans orginal 73 avsnitt

och dvd filmerna som har kommit innehåller bara dom 24 avsnitten.

Jag tror fanimej nästan jag måste köpa dem!

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
tacka vet jag trazan och banarne som gick på sommarlovsmorgon för 20-25 år sedan. Hur blir ungarna idag som växer upp med teletubbies och sån skit :va

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
För er som gillade barnprogrammen som sant & sånt kan gå in på länken och titta på't. För er som vill kolla på mer än bara barnprogrammen kan gå in på svt.se öppna arkiv och kolla vad som finns, dom har öppnat delar av sitt arkiv med journalfilmer, nyhets rapporter, sport och barnprogram, julkallendrar och en j-a massa andra saker.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år