Nostalgi: Gamla barnprogram!

Gothmog skrev:
Staffan Westerberg formade mig till den man jag är i dag!

En cynisk, otrevlig jävel som vill ta ut hämnd för sin traumatiska
TV-barndom på alla kriminella svin i samhället.

:3freak
Vilse i pannkakan, gav oss mardrömmar och ångest, nu kommer storpotäten putt, putt putt :eek:

Braxen skrev:
Kommer inte ihåg vad serien hette, men den gick på SKYchannel och det var robotar som tagit över världen (om jag kommer ihåg rätt) och människor som motståndsrörelse!
Har för mig att det var en hel del flygande robotar, eller om det bara var robotarnas ledare som kunde det!?
Jag mins en gammal serie på nåt liknade tema, Trioderna eller Tripoderna eller nåt sånt hette den minns jag.

Braxen skrev:
Kommer inte ihåg vad serien hette, men den gick på SKYchannel och det var robotar som tagit över världen (om jag kommer ihåg rätt) och människor som motståndsrörelse!
Har för mig att det var en hel del flygande robotar, eller om det bara var robotarnas ledare som kunde det!?

Viper var en bra serie också.
Och trolltyg i tomteskogen, speciellt scenerne med Fjant, när trollmor ska göra sig snygg framför spegeln och givetvis när troller mosar "en hel tomtearme". :hihi
Sky Channel>>>> Du måste mena kult serien "Captain Power And Man Of Univers" Lite laser pistoler och sånt där, har haft ett VHS band med alla avsnitt, men dom är tyvärr borta nu.

Men annars så var ju Automan en höjdare, alla dom avsnitten finns ute på DC

EDIT: Serien heter Captain Power and the Soldiers of the Future http://www.geocities.com/Hollywood/6213/publicitypics.html

Last edited:
Dundermusen :jäs
super ted :ätapiller

superted.jpg

jag saknar namnet på en japansk film/serie som jag såg som barn
Dom hade en stor robot i havet som kom upp ur ett fyrkantigt hål :yoparty
och slogs mot några onda grabbar som hade nya robotar varje gång...

NoicE skrev:
jag saknar namnet på en japansk film/serie som jag såg som barn
Dom hade en stor robot i havet som kom upp ur ett fyrkantigt hål :yoparty
och slogs mot några onda grabbar som hade nya robotar varje gång...

Fan, det känns bekant. Nått i stil med Balatack? (stavning?)

Är det ingen mer än jag som tyckte om stackars björnen Paddington som alltid kom vilse? Tur att han var rejält klädd i duffel och sydväst och hade resväskan med sig... :D

Aero skrev:
Är det nån som kommer ihåg en tecknad serie som hette "Det var en gång"?? Den var tokbra på den tiden iaf (70-80talet). Samt Professor Drövel, vilken höjdare!!! :D

JAAA. Någon som minns "Det var en gång". :tummenupp Fanns både rymdäventyren med "småsten" tror jag han hette och historia samt Människokroppen. Om någon har de eller vet hur man får tag på de så PM:a. Ginza har slut på sina ex.. :huvet

Fast den skulle ses på franska, klockren då.

Macho Woman skrev:
Är det ingen mer än jag som tyckte om stackars björnen Paddington som alltid kom vilse? Tur att han var rejält klädd i duffel och sydväst och hade resväskan med sig... :D

Gillade Paddington, men gillade inte att han envisades med att äta sån där marmelad som är besk och full med apelsinskal. Såg iaf ut som om det var sån marmelad han åt och om sådan tycker vi INTE.

Last edited:
destiny_78an skrev:
JAAA. Någon som minns "Det var en gång". :tummenupp Fanns både rymdäventyren med "småsten" tror jag han hette och historia samt Människokroppen. Om någon har de eller vet hur man får tag på de så PM:a. Ginza har slut på sina ex.. :huvet

Fast den skulle ses på franska, klockren då.
Den fanns att köpa alltså? Sökte du på "det var en gång" på Ginza, eller vad?
Det där kan vara värt att köpa, helst en hel box med alla avsnitt och bortklippta scener.. :tummenupp

Riktigt jävla traumatiskt var det med de här fula figurerna i alla fall. Typiskt SVT.

Bifogat

• nisse_s.jpg
    nisse_s.jpg
    45.7 KB · Visningar: 76
*Dino-Riders! :yoparty

*Tigermasken (Japansk wrestling anime eller nått)

*Star sheriffs :tungan
(Saber Rider and the Star sheriffs tror jag det hette)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick